|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 14:33 |
Jeg skal have noget nyt trådløst udstyr og kunne godt tænke mig at det var muligt at undvære det modem som TDC leverede.
Nogen som ved hvor meget strøm et TDC modem bruger? Er der nogle som har erfaringer i den retning, har selv overvejet en Dlink med adsl modem, men virker det? Jeg har en pro access adsl (4096/512), min kommende routeren skulle gerne være en 11n model. |
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Sikkert et sted mellem 5 og 10W, ikke noget der er værd at bekymre sig om.
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Jeg har haft samme tanker som dig, men du skal være opmærksom på, at det ikke er alt udstyr, der passer sammen med TDC's ADSL løsning. Jeg havde Cybercity før jeg fik TDC, til det brug havde jeg købt en Zyxel trådløs router med indbygget ADSL modem og 4 ports switch. Det virkede perfekt til Cybercity, men bare ikke med TDC, så nu har jeg to seperate enheder. Hvis du finder en fungerende løsning, så hører jeg gerne om det ;-) Med venlig hilsen |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Er der ingen som har en sådan router/modem kørende som kan fortælle hvad der virker?
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
MrBech ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 81 |
![]() |
Hej Jeg har udskiftet TDC DSL/modem med en Draytek 2800VG som har DSL modem. Den finder selv alle TDC indstillinger... en boks med alt. - Wireless se mere på www.draytek.com eller hos den danske impotør www.scanaccess.dk Husk at du skal købe "Annex A" hvis du har en analog forbindels hos TDC og "Annex B" hvis du har en ISDN linie hos TDC. |
|
![]() |
|
![]() |
Ok, det var en mulighed men den kan ikke køre med 11N trådløst.
Nogen kunne tyde på at denne http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307165&Be dom=true skulle virke eller er der andre der er bedre? Lige nu har jeg en Netgear WGT624, men ønsket var højere hastighed og rækkevidde på WIFI - til at streame tv indtil soveværelse uden at skulle trække kabel (bor i lejlighed) |
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Jeg fandt lige denne artikel, som måske er lidt off-topic, men den viser, at kører man med WPA kryptering, så er der ihvertfald på det produkt ikke nogen hastighedsgevinst. http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9019#top Med venlig hilsen Redigeret af Badsted - 09-Oktober-2007 kl. 10:25 |
|
![]() |
|
![]() |
Men hvis du ser på en anden test på samme site, så ser du at der er udviklet lidt på den
http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9034 |
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
![]() |
Det har du så sandelig ret i Med venlig hilsen |
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() |
Jeg kan klart anbefale en D-Link Dir655 gigabit router med n std wireless lan i.
Den har ikke adsl modem, så jeg vil klart anbefale du beholder det modem du får fra tdc... Jeg er dybt imponeret over rækkevidden på dlink routeren, og dens hastigheder. |
|
![]() |
|
dreamstream ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 288 |
![]() |
Jeg kan klart anbefale Linksys WRT-350N. Linksys routeren har envidere gigabit-porte og USB- tilslutning for f.eks usb-harddisk der kan deles af alle computere i netværket. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg besluttede mig for at købe et sæt bestående af
D-Link RangeBooster N 650 Router DIR-635 og DWA-140 usb netkort pris ca kr.600 Valgt pga. D-Link plejer at få god kritik - god pris også på ekstra netkort. Ser bort fra muligheden for at undvære TDC modem - der findes kun få der giver mulighed for at undvære modem og de er prismæssigt ikke gunstige. |
|
Den Ben
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |