Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bluesy
Bruger
Oprettet: 14-September-2004
Status: Offline
Point: 61
|
Emne: ati hd 2600 lyd + widescreen prob Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 23:55 |
Jeg har invisteret i et ati hd 2600xt kort fra HIS, billedet ser umidelbart fint ud og lyden er også fin. (kører vista home premium)
MEn jeg kan kun få stereo lyd igennem hdmi stikket, når jeg går ind i kontrol panelet og vil justere lyd udgangen kan jeg ikke vælge 5.1 da der kun er stereo som mulighed, men den burde jo understøtte dette, er der nogle der ved hvad dette skyldes?
Når jeg ser en dvd film så viser MCE fint billedet i widescreen og fylder skærmen helt ud som den skal, men ser jeg en tv udsendelse i widescreen får jeg sorte bjælker både i sidderne og top/bund.
håber nogle af jer ved hvad jeg gør forkert, har installeret de nyeste drivere fra ati hjemmeside.¨
Dennis
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 11:03 |
bluesy skrev:
Når jeg ser en dvd film så viser MCE fint billedet i widescreen og fylder skærmen helt ud som den skal, men ser jeg en tv udsendelse i widescreen får jeg sorte bjælker både i sidderne og top/bund.
håber nogle af jer ved hvad jeg gør forkert, har installeret de nyeste drivere fra ati hjemmeside.¨
Dennis
|
Du kan prøve at klikke på Info knappen (I) eller højre musetast, hvis det er Windows Vista. Og så kan du zoome billedet. Det er sandsynligvis det som går galt.
Mht. lyden kan jeg ikke hjælpe dig. Selvom jeg har samme gfxkort, så bruger jeg ikke lyd via HDMI.
|
|
 |
pmalm
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Point: 433
|
Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 23:32 |
Hej.
Jeg køre med samme kort/chipsæt(fra saphire), og også vista home premium. Jeg køre lyden igennem hdmi op i mit tv, vista siger det er 5.1 men har ikke haft mulighed for at tjekke det, da tv'et jo kun er stereo.
Mit problem er at når jeg afspiller hd-dvd film i 720p, fylder billedet hele skærmen, men så snart jeg køre 1080p, så er der sorte kanter hele vejen rundt om billedet.
Redigeret af pmalm - 08-Oktober-2007 kl. 23:34
|
 |
bluesy
Bruger
|
Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 11:20 |
pmalm: hvilken driver bruger du? jeg ved at 7.9 som er den nyeste har problemer med at billedet kan ryste, det ser jeg feks hvis jeg sætter den til 24hz istedet for 50hz
|
 |
Stormers
Bruger
Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 99
|
Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 23:08 |
Hej Bluesy. Håber det er ok jeg låne lidt plads i din tråd.
Jeg fik ikke læst dette indlæg inden jeg indrykkede mit eget indlæg angående anbefaling af grafikkort. Det lyder som ATI 2600 XT kortet kan det jeg søger, nemlig at overføre lyd via HDMI til et tv's HDMI.
Kan nogen af jer beskrive for mig hvordan det fungere. Skal kortet tilsluttes lydkortet eller laver det selv lyden.
|
 |
pmalm
Super bruger
|
Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 18:24 |
bluesy skrev:
pmalm: hvilken driver bruger du? jeg ved at 7.9 som er den nyeste har problemer med at billedet kan ryste, det ser jeg feks hvis jeg sætter den til 24hz istedet for 50hz |
mener jeg køre med samme driver version, ellers den forrige. Har ikke oplevet de rystelser du beskriver. syntes billedet står super godt og køre bedre end mit gamle 7600GT selv med halvt så lidt ram.
UPDATE: har nu opdateret fra driver ver. 7.8 til 7.9, har lagt mærke til lidt rystelser når der fks. åbnes nye vinduer, men kun når jeg sætter den til t køre 25hz, køre normalt 1080p el. 720p i 60hz.
Redigeret af pmalm - 10-Oktober-2007 kl. 23:18
|
 |
pmalm
Super bruger
|
Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 18:25 |
Stormers skrev:
Hej Bluesy. Håber det er ok jeg låne lidt plads i din tråd.
Jeg fik ikke læst dette indlæg inden jeg indrykkede mit eget indlæg angående anbefaling af grafikkort. Det lyder som ATI 2600 XT kortet kan det jeg søger, nemlig at overføre lyd via HDMI til et tv's HDMI.
Kan nogen af jer beskrive for mig hvordan det fungere. Skal kortet tilsluttes lydkortet eller laver det selv lyden.
|
kortet skal ikke tilsluttes lydkortet, du skal bare sætte systemet til at sende lyden via HDMI. det er meget nemt i vista.
|
 |
bluesy
Bruger
|
Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 10:06 |
Kræver det ikke at der er lydkort i computeren? sådan har jeg forstået det, men at der dog ikke skal "trækkes" kabler.
Jeg har skrevet til HIS digital ang de problemer jeg har, nu må vi se hvornår de svarer mig, jeg har prøvet 7.8 7.9 og his egen drivere, ingtet hjalp :-(
|
 |
pmalm
Super bruger
|
Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 14:36 |
jo det er rigtigt, der skal jo være noget der tager sig af lyden. jeg bruger bare det der sidder på bundkortet.
gik fra 7.8 til 7.9 og fik nogle irriterende streger når noget bevægede sig ved afspilning af HD-DVD. slettede driveren-installerede 7.8-opdaterede til 7.9, samme problem. slettede igen det hele og installerede 7.9, nu ingen problemer.
|
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
|
 |