Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
2jur
Super bruger
Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
|
Emne: Dålig erfaring med Verbatim Sendt: 26-Januar-2005 kl. 15:49 |
For nogle måneder siden købte jeg 75 Bulkpaq og så lige 10 Verbatim dvd-r 4x, så jeg havde noget kvalitet. Jeg havde nu brændt alle mine Bulkpaq, uden en eneste fejlbrændig, og købte igen, denne gang kun Verbatim dvd-r 8x. Jeg skulle lige havde brændt mine gamle Verbatim 4x af, ud af de 10 har jeg brændt 9 hvoraf de 5 er fejlbrændinger.
Jeg troede min Pio 520 var defekt, efterfølgende har jeg nået at rette nogle af fejlbrændingerne, med Verbatim dvd-r 8x.
Jeg kan godt forstå der kan være noget galt med enkelte skiver, men det her er sg... for meget.
|
|
HenrikH
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
|
Sendt: 26-Januar-2005 kl. 16:19 |
2jur skrev:
For nogle måneder siden købte jeg 75 Bulkpaq og så lige 10 Verbatim dvd-r 4x, så jeg havde noget kvalitet. Jeg havde nu brændt alle mine Bulkpaq, uden en eneste fejlbrændig, og købte igen, denne gang kun Verbatim dvd-r 8x. Jeg skulle lige havde brændt mine gamle Verbatim 4x af, ud af de 10 har jeg brændt 9 hvoraf de 5 er fejlbrændinger.
Jeg troede min Pio 520 var defekt, efterfølgende har jeg nået at rette nogle af fejlbrændingerne, med Verbatim dvd-r 8x.
Jeg kan godt forstå der kan være noget galt med enkelte skiver, men det her er sg... for meget.
|
Jeg købte nogle Verbatim 4X sammen med min Pioneer 520 recorder i tyskland og dem har jeg endnu ikke haft problemer med.
Dit problem lyder mystisk - også set i lyset af, at netop Verbatim er nævnt som "godkendt" til Pio'en (står i manualen).
|
mvh
Henrik
|
|
boink
Bruger
Oprettet: 06-August-2004
Point: 176
|
Sendt: 26-Januar-2005 kl. 16:55 |
Jeg har har brændt rigtig mange Verbatim (100+) - og jeg kan ikke huske at jeg har haft 1 eneste fejlbrænding. Kan det være et uheldigt parti du har fået fingre i ??
Jeg har en plextor brænder i pc'en & en sony hx900 recorder
p.s jeg har også udmærket erfaringer med bulkpaq
|
Henrik
|
|
2jur
Super bruger
|
Sendt: 26-Januar-2005 kl. 18:23 |
boink skrev:
Jeg har har brændt rigtig mange Verbatim (100+) - og jeg kan ikke huske at jeg har haft 1 eneste fejlbrænding. Kan det være et uheldigt parti du har fået fingre i ??
|
Jeg tror du har ret, ved ikke hvad det ellers skulle være. Heldigvis var de ikke købt i Danmark.
Meningen med mit indlæg er, at selv et firma med Verbatims ry, laver graverende fejl.
|
|
BenCarl
Ny bruger
Oprettet: 14-September-2004
Point: 24
|
Sendt: 26-Januar-2005 kl. 18:45 |
2jur skrev:
Meningen med mit indlæg er, at selv et firma med Verbatims ry, laver graverende fejl.
|
Enten det eller også har du fået nogle fakes - har nu aldrig hørt eller set fake'ede Verbatim.
|
|
NIKKO
Bruger
Oprettet: 24-Oktober-2004
Point: 172
|
Sendt: 26-Januar-2005 kl. 18:47 |
Jeg har lidt svært ved at tro, at Verbatim skiverne skuffer. Jeg har brændt mange forskellige mærker, - nogle har givet fejlbrændiger, men ALDRIG VERBATIM. De virker hver gang. Tror du ikke det er din brænder, der er noget i vejen med. Det tror jeg.
Min PC-brænder er en NEC og min dvd-recorder er en Sony RDR-HX900.
Redigeret af NIKKO
|
|
2jur
Super bruger
|
Sendt: 26-Januar-2005 kl. 19:17 |
Hvis det er brænderen, er det recorderen det er galt med, det vil tiden nok vise. Men jeg undre mig over, at nogen tror Verbatim ikke kan lave fejl.
|
|
NIKKO
Bruger
Oprettet: 24-Oktober-2004
Point: 172
|
Sendt: 26-Januar-2005 kl. 22:12 |
Det skal jeg ikke kunne sige, om Verbatim, kan give fejlbrændinger. Det kan de vel nok, ingen er ufejlbarlig - men jeg har som sagt aldrig oplevet det, og jeg kan altså kun tage udgangspunkt i mine egne erfaringer, som jo danner grundlag for mit svar.
|
|
papabear
Bruger
Oprettet: 29-Marts-2004
Point: 181
|
Sendt: 27-Januar-2005 kl. 02:42 |
2jur skrev:
For nogle måneder siden købte jeg 75 Bulkpaq og så
lige 10 Verbatim dvd-r 4x, så jeg havde noget kvalitet. Jeg
havde nu brændt alle mine Bulkpaq, uden en eneste
fejlbrændig, og købte igen, denne gang kun Verbatim dvd-r 8x. Jeg
skulle lige havde brændt mine gamle Verbatim 4x af, ud af de 10
har jeg brændt 9 hvoraf de 5 er fejlbrændinger. |
Jeg har også fra tid til anden haft problemer med Verbatim - ikke
mange, og slet ikke så mange i procent som du, men dog problemer.
Verbatim er et glimrende produkt, og de ligger klart blandt de 10-15
bedste procentvis i forhold til fejlbrændinger - de er til gengæld for
dyre.
Den "gudestatus" de synes at have nogle steder er nok lidt overdreven.
|
by PapaBear
(- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??)
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
|
Sendt: 27-Januar-2005 kl. 03:15 |
papabear skrev:
Den "gudestatus" de synes at have nogle steder er nok lidt overdreven. |
Det er egentlig en interessant debat denne her.
Verbatim har ganske rigtigt opnået noget nær "gudestatus", men kun i kraft af et meget stort antal medier som ikke fejlede.
Men vi må heller ikke være blinde. Alle mærkevare fabrikanter benyttter underleverandører, og måske der er sket et svigt her.
/Lars
Redigeret af Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
ALCH
Bruger
Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 101
|
Sendt: 27-Januar-2005 kl. 13:36 |
Jeg har ikke haft nogen fejlbrændinger endnu (ca. 150 stk) men jeg bruger også kun de der billige datawrite 8x og Pio 520H.
Redigeret af ALCH
|
|
buller1
Super bruger
Oprettet: 10-November-2004
Point: 266
|
Sendt: 27-Januar-2005 kl. 18:35 |
Jeg bruger kun Ritek og Verbatim - heller ikke en eneste fejlbrænding ud af ca. 100 stk.
Buller
|
|