|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
poul_sloth ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 15:32 |
Jeg står for at bygge en HTPC, og i den forbindelse er jeg i tvivl om hvilken tuner/dekoder jeg skal indbygge. Vi har Stofa kabel tv, dog kun analog indtil videre, men internetadgang er via fibernet. (Sydvest energi net, 2 mb forbindelse.) Vi har mulighed for også at abonnere på Svenet TV via fibernettet, men kan ikke slippe for Stofa, idet der er tinglyst tvungen medlemskab af fællesantennen. Vi er dog villig til at abonnere på Svenet TV også, hvis det vil give os det bedste resultat rent billedmæssigt. Vi har et 37 tommers lcd tv. Er der nogen der har erfaring med tv via fiber, og i givet fald, hvilken tuner/dekoder anbefales? poul |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Digitale signaler vil klart være at foretrække, det er dog underligt, at i ikke har DR og TV2 Digitalt, for de SKAL leveres i det format, da de er Must Carry. Med hensyn til modtagelse fra fibernet, så bliver modtageren (STB) leveret af udbyderen. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
poul_sloth ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Vores fællesantenne er her kommunalt ejet, og ifølge Stofa er det kommunen som skal anmode om, og betale for, forandringen af antennenettet. Det har jeg forelagt kommunen, men de har for nuværende ikke lige det på budgettet, så jeg er glad for den oplysning at det faktisk er et krav. (fra hvem?) Tilbage til mit spørgsmål ang. tuner i HTPC. Den omtalte STP, er det en dekoder eller hvad? poul |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Når du tilmelder dig Fibernet, vil du fra udbyderen få opsat den boks der skal bruges til modtagelse. Kun den kan anvendes. Læs her: Vedrørende Digital TV. 2. januar 2007 ”Must carry” regler i fællesantenneanlæg
Love og bekendtgørelser kan være tung læsning og lovteksten er ikke altid helt entydig.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |