|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7966 |
![]() Sendt: 01-August-2004 kl. 18:37 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Plasma-fjernsyn, 42”.
Redigeret af Thorvald |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7966 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jeg har fundet lidt forskellige plasma-tv som jeg kunne tænke mig at vælge imellem, hvis jeg skulle købe et plasma-tv. Det skal jeg nok ikke lige nu - men jeg synes det kunne være interessant, at se hvilke tilbud i forbindelse med fællesindkøb, man kunne få på de forskellige fjernsyn. Og - hvem ved - måske kommer der et tilbud, der er så godt, at jeg ikke kan lade være med at hoppe på et fælleskøb. Umiddelbart hælder jeg mest til fjernsyn, der er forberedt for HD-TV (Amitech 410 og Hitachi's). Men jeg synes nu også at LG's fjernsyn er fine og JVC ville passe godt til resten af videoudstyret. Er der nogle forhandlere derude, der kunne tænke sig at give en pris på et eller flere af ovennævnte fjernsyn i tilfælde af, at 5, 10 eller flere ville gå sammen i et fællesindkøb?? Redigeret af Thorvald |
Thorvald. |
![]() |
boborg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-November-2003 Status: Offline Point: 222 |
![]() |
Skulle man købe Plasma, og får man nogensinde råd :) ville det for mig klart være et must med HDTV understøttelse. Euro1080 www.euro1080.com sender i 1920 pixels x 1080 lines @ 50 hertz interlaced. De anbefaler umiddelbart Pioneer skærme http://www.pioneer-eur.com/eur/company_news_pressrelease.jsp ?category=news_EURO1080.
Redigeret af boborg |
/ Bob
|
![]() |
Rapideye ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
![]() |
Det eneste plasma TV der efter min mening, der lever op til HD CRT, er pioneer. Prisen er også derefter. Her er et link til en sammenlignings guide: http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatv/compare-plasma-t vs.php Lad være med at fokusere for meget på kontrast forholdet. Der findes ingen international målemetode herfor. Det må i sidste ende blive øjenene der ser, der afgør valget. Der kan selvfølgeligt også være en lille detalje, i form af økonomi der kan have indflydelse.
Redigeret af Rapideye |
![]() |
![]() |
Jaae, det kunne godt være man skulle begrænse udvalget til kun at omfatte plasmaskærme, der er forberedt for HD-TV, dvs. opløsningen skal minimum være 1024*768. Det kunne jo også være at der er en forhandler derude, der har en mening om hvilket plasma-fjernsyn, der er det bedste køb - så sig bare til, og velkommen til at give et fantastisk tilbud. Pioneer, Philips, Samsung..., er naturligvis også velkomne!! |
Thorvald. |
![]() |
thsto ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Jeg har fulgt meget med her på recordere.dk, og syntes der kommer mange guldkorn frem, så jeg vil lige give et par fra mig, om noget jeg ved lidt om. Jeg har selv købe et LG plasma tv model MZ-42PZ44v for ca. ½ år siden, og det er det bedste køb jeg nogen sinde har gjort. Jeg havde de samme overvejelser som kommer frem her, og grunden til at jeg valgte LG var som følger. de var de første med en forventet levetid på 60.000 timer (andre ca. 10.000) De har "piggy bag" tuner, dvs. tuneren skrues bag på tvét og kan skiftes til en ny, evt. digital eller HD tuner. den er også "billig" i forhold til andre mærker LG havde det bedste billede til prisen (max 32.000), jeg så på Philips, Medion, no name, fra Bilka og som reference et Pioneer til 50.000. Efter lange overvejelser valgte jeg som sagt LG, men man skal lige huske på at når man ser priser på disse tv, er der tit UDEN tuner, fod, vægbeslag, indgang til componant mv. Til LG skal man lægge ca. 5.000 kr. til i udstyr. Mvh Thomas |
![]() |
![]() |
Hej thsto! Tak for dit bidrag! Jeg spekulerer på hvilken forskel der er på LG MZ 42PZ44v og LG MZ 42PZ45v?? Hvad synes du om billedkvaliteten, 2 tunere, det store antal tekst-tv sider, fungerer det hele bare? Jeg så dette LG plasma her på arbejdet - edb-folkene havde åbenbart fået et at lege med. Det stod i kassen lige pakket ud af kassen og kørte et powerpoint show. Da der ikke var nogen i edb-lokalet, overvejede jeg at pakke det ned og bære det ud i en bil.... |
Thorvald. |
![]() |
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
Hej, Jeg vil bare tilføje at JVC PD-42B50 er forberedt til HD-TV. Den kører det via komponent indgang, og der står et kanont billede. Derudover er samtlige af vores plasmaer styrket med vores egen teknologi DIST, som går ind og afhælper de problemer, man normalt ser på en plasma. Dårlig sort/hvid område, dårlige farver, motion compensation for at styrke gengivelsen af bevægelige billeder
|
![]() |
thsto ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Hej Thorvald, Alt virker som det skal, PIP er ok du kan vælge størrelse og placering mv. Tekst tv er lidt langsomt !!, men til at leve med. Billedkvaliteten er helt i top, bedst med DVD, men når man placere sig ca. 2 til 3 meter fra skærmen ser alt godt ud. ENESTE brok fra mig er at skærmen "larmer" eller summer fra strømforsyningen, dette gælder alle modeller jeg har set på, men døm selv, jeg syntes at det er højt, specielt når der er meget hvidt på skærmen, da det er der der bruges mest strøm. Man skal også huske på at de fleste plasma tv er opgivet til omkring 300 W i forbrug, dette passer dog kun når skærmen viser helt hvidt billede og strømforsyningen arbejder på højtryk. Man kan også vælge power save, så bliver billedet lidt mindre skarpt, men stadig ok, og så holder skærmen lidt længere. Jeg har også prøvet at finde ud af hvad forskellen mellem 44 og 45 er uden held. Du skal huse på at LG IKKE medlevere componant udgang, dette købes for ca. 600 kr. som et kort man sætter ind i skærmen. der er kun DVI, VGA std. SCART skal også købes som et kort, eller som en del af tv tuneren. |
![]() |
![]() |
Større opløsning vil vel også være en fordel ved afspilning af DVD-film. På en bærbar computers skærm, står billedet fra en DVD-film breathtaking skarpt og med flotte farver. Kan det samme ikke opnåes på en (plasma) tv-skærm i 42" ?? |
Thorvald. |
![]() |
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
Nu er pixel opløsning ikke alt. Vores DIST teknologi gør det muligt at gengive HD-TV 1125i (1080i) Problemet med opgivelsen af lysstyrke, kontrastforhold, response speed er taknemlige tal, som alt efter hvordan de måles kan give det tal man ønsker. Det er fuldstændig som Watt på højttalere. Derfor mit råd til alle der skal købe Plasma eller LCD gå ud og se billedet på skærmen. Jeg kan sige at vi hos JVC opgiver vores tal så reelt som muligt, og det er en erfaring jeg allerede oplevede inden jeg kom til JVC. Men i vores regi er vores japanere så hudløs ærlige og retsskafne at vi ikke engang kan få dem til at lave en MP3 afspiller lig med Apple IPOD, Creative Zen Extra etc. De vil kun lave en som med garanti ikke kan fyldes med ulovligt materiale, men kun være låst til nogle bestemte internet portaler med betaling af musik. Vi kæmper stadig for at få dem omvendt så vi kan få denne maskine, og det ser ud til det lykkes, men det er en meget hård kamp. Nå det var et sidespring, men mere for at forklare de kære japaneres tankegang hos JVC. Når vores lysstyrke opgives til de 430 cd/m2, skal man huske at et almindeligt TV, kun har en lysstyrke på 250 cd/m2. Jeg bor selv i en almindelig lejlighed, med masser af sollys ind, jeg kan sagtens se TV om dagen. Det har ikke mere påvirkning på skærmen, end når du kigger på et nyere traditionelt TV. Dernæst vil jeg give ret i at en plasma med XGA (1024 x 768) eller W-XGA (1280 x 768) eller det helt rigtige W-XGA (1366 x 768) giver skarpere billede. Men man skal være stor entusiast som jeg selv, og nyde ekstreme oplevelser. Fordi skærme med sådanne paneler i seneste generation plasma, er rasende dyre. Jeg kan på nuværende tidspunkt anbefale NEC 42XM2 den står til ca. 40000,- men har en fantastisk opløsning når man kigger skærme under 50000,- ellers skal vi op og se på Pioneers men de ligger pænt fra de 50000,- og op efter. Vi kommer her i efteråret med en XGA plasma, hvad salgsprisen på denne bliver ved jeg ikke. Men vi skal nok blive konkurrence dygtige. |
![]() |
FordPrefect ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 137 |
![]() |
Hvad med LCD-tv. Er der ingen interesse for dem? Efterhånden som responstiden kommer nedad og kontrasten opad må man da kunne holde ud at se på dem. Der er måske nogen der kan udtale sig om forskelle mellem plasma & lcd i praksis... Det negative ved lcd i forhold til plasma er nok billedkvaliteten, men man skal nok se det med sine egne øjne for at vurdere (jeg tror ikke på at et plasma med kontrast 3000:1 er tre gange så godt som et lcd med 1000:1 - alt andet lige). Lcd er vist også noget dyrere p.t. for de store størrelser. Nogle fordele ved lcd i forhold til plasma: - meget lavere strømforbrug - ingen blæser/larm - ingen risiko for burn-in. - man kan (få) skifte(t) pæren bagi hvis den en dag skulle stå af
|
Hilsen FordPrefect
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |