|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wickings ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Status: Offline Point: 114 |
![]() Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 21:55 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hej herinde..
Har netop købt mit et 428XD og det skal sku fejres med det Media Center. Jeg har aldrig bygget et før, men vil klart foretrække det frem for at købe samlet. Jeg har få krav: 1. Det skal kunne bruges med Digital TV fra Stofa. så FloppyDTV er et must - korrekt? 2. Det skal se pænt ud og være støjsvagt. Dertil kommer så de forskellige dele: Jeg vil klart have en 500 GB HD fra Samsung. Der skal være masser af plads. Så langt så godt :D Dertil kommer FloppyDTV som jeg vil have da jeg ikke gider købe en ekstra boks fra Stofa. Den skulle være rimelig sikker. 2GB ram er vel obligatorisk? Godt. Jeg benytter pt. kun højtaleren i min 428XD da jeg netop har solgt det gamle anlæg. Det kan jeg nemt leve med i noget tid, men jeg vil selvf. have mulighed for at kunne benytte Media Centeret fuldt ud når jeg får et nyt anlæg. Så går ud fra det skal have et lydkort med digital out? Så er spørgsmålet så.. hvad skal jeg have af: - Bundkort? - Graffikkort? - TV Tuner? (Skal vel os kunne spise Analog signaler..) - CPU + blæser? (Lydløs .. ) Er lidt sat der, da jeg ikke helt ved hvad der rør sig. Et budget på omkring / max de 10000 er udgangspunktet. Og sidst men ikke mindst.. OS? Den obligatoriske hedder vel Vista MCE, men hvad med eks. MediaPortal? - Gratis og gør det samme? Har læst lidt om problemer med at få undertekster på i disse Media Centre.. nogle der kan give lidt input på den front? Det er vel muligt at få til at køre glat? På forhånd rigtig mange gange tak for jeres tid :-) Mvh, Martin |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pioneer 428XD
Playstation 3 + Apple TV + Yousee Plus |
![]() |
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() |
Hejsa. Jeg har i tirsdags bestilt følgende hos shg.dk:
Dvs. et opsætning med to analoge turnere /Kurt |
![]() |
Wickings ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Status: Offline Point: 114 |
![]() |
Ok. Samme DVD afspiller kunne sagtens være en mulighed. Ligeledes RAM.
Hvad er forskellen på at bestille Vista Home Premium og Vista MCE ? Hvilket system vil du bruge til at styrer selve HTPC delen? Er på bar bund angående bundkort.. hvordan har du valgt dit? Noget det har / ikke har? |
Pioneer 428XD
![]() |
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() |
Vista Premium indeholder MCE, så mon ikke "Vista MCE" bare er et andet ord for Premium - jeg har ikke tidligere hørt navnet "Vsita MCE". HTPC delen styres netop af MCE - MediaCenter delen af Premium Jeg har valgt bundkortet efter anbefalinger her på siden og specielt fra KEN_T som ofte skriver her. Kortet har både HDMI og almindelige video udgange, inkl S-VIDEO samt SPDIF lydudgang. /Kurt |
![]() |
sdkmfr ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2007 Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Hvordan køles CPU'en i dette setup. Passivt? Hvordan køles strømforsyning? Hvor meget støjer den samlet set? -Morten |
![]() |
![]() |
> sdkmfr Jeg har endnu ikke fået min maskine fra SHG (hvad mon de laver - alt var på lager i tirsdags), så jeg kener jo derfor ikke noget til støjen. CPU'en er en boks udgave og dermed med køler. I kabinettet er der køling med 2 blæsere - disse kan justeres. Men når/hvis jeg får mig grej kan jeg jo give en meldig - men støj er på mange punkter et relativt begreb. /Kurt |
![]() |
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Flere SHG medarbejdere er efter sigende gået i strejke pga. dårlige arbejdsforhold. Måske det er derfor. Bare lige en sidebemærkning til din undren.
|
![]() |
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Det er den medfølgende boxkøler der bruges, den er ikke helt optimal.. kabinettets kølere siger ikke så meget men kan godt lige høres på laveste indstilling, jeg tror dog kun det er folk der er meget hysteriske der synes det er for meget. |
![]() |
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Hvis du vælger analog tv-tuner er undertekster ikke noget problem, de er hardcodet ind i signalet, det er kun med digital signaler der kan være problemer, og der er det hos Windows problemet ligger, ikke i hardwaren. hvis du skal have FloppyDTV, hvad skal du så med analog signaler, stofa sender vel alle programmerne digitalt?? Vista home premium, har indbygget MCE. ang. passiv køling, jo det kan man godt, men man skal enten selv fixe noget sammen, eller man skal købe et ret stort kabinet, så der kan sidde en stor passiv løker(ikke videre kønt) eller man kan vælge et HFX kabinet fra MM-vision som er bygget til at det hele er passivt kølet(prisen er dog rimelig pebret)
|
![]() |
![]() |
Tak for svarene.
Pizzabager: Ok. Men pt. kan jeg altså have problemer med underteksterne hvis jeg køre digitalt fra Stofa? Virker de slet ikke, eller kun delvist.. noget du kender til? Fint med MCE er indbygget. Det behøves ikke være passiv køling, men bare forholdsvist lydløst. Kabinettet skal ikke være stort.. gerne som en normal Surround Reciever. Hvis jeg ikke skal vælge en anden køler til CPU'en (altså ikke BOX'et) .. hvad vil du så foreslå? |
Pioneer 428XD
![]() |
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
![]() |
Har selv lavet en hel del research de sidste par uger da jeg selv vil opgradere min HTPC.
Harddisken - ja der er den Samsung du har fundet suveræn mht. minimal støj. CPU og bundkort ser helt fornuftigt ud - det er vel en smagssag om man tager Intel eller AMD. Du kan i alle tilfælde nøjes med on-board grafikkort da dit TV her en "lav" 1024x768 opløsning. MEN der er flere reviews der viser at billedkvaliteten er bedre med seperate grafikkort som fx billig 2400/2600 eller 8500/8600 serien. Kabinet - Der har du også fundet et suverænt kabinet. Der grundet de 2x120mm blæser i siden kan du faktisk køle din cpu passivt - der anbefales Scythe´s nye mini Ninja der får lidt luft fra de 2 blæsere i siden. De 2 blæsere kan du sætte til at køre 5v så siger de ikke meget. - det eneste jeg ellers kan komme i tanke om er, at du kan få samme kabinet uden det VFD display (som næsten ingen kan få til at virke) til 685 kr. så hedder det NKS 2480, men er desværre kun i sølv indtil videre. Selvføli hvis ikke penge betyder det store er det valgte kabinet klart federe IMO TV kort. Njæh du behøver vel ikke andet end Fire/floppy DTV hvis du får fra Stofa. Alt i alt ser det MEGET fornuftigt ud. Det eneste jeg nok ville tilføje var et billigt seperat passivt kølet grafikkort. Redigeret af oo27 - 06-Oktober-2007 kl. 08:57 |
![]() |
![]() |
> sdkmfr Jeg har nu fået min maskine og er kørende, har følgende konstateringer omkring af Antec Fusion V2 kabinettet: Så jeg synes Antec kabinettet er et godt bud, det ser desværre ud til at mit display i kabinettet allerede er defekt - intet at se længere, pokkers træls når nu det hele er samlet /Kurt |
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |