|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 11:22 |
jeg har sådan et par homeplugs 1. Det gode. Det er supernemt - netkabel fra din router til den ene plug, sæt den i et strømstik, sæt den anden i et andet strømstik og træk netkabel fra den til din computer. Og det virker som hvis du havde trukket et langt netkabel. Der er ingen konfiguration af enhederne. 2. Det dårlige. Homeplug standarden har desværre en voldsom overdrevet hastighedsbetegnelse - 85mbps standarden har et maksimalt teoretisk throughput på det halve og i praksis kun på en fjerdedel - dvs. i praksis opnår du max omkring 20mbs. Derudover er det følsomt overfor selve elinstallationen, i et af mine rum får jeg eks. kun max 3mbps overførselshastighed. Det er ikke godt nok til et netværk i et firma, men der findes nogle nye versioner af homeplugs der kaldes Homeplugs AV 200mbps, som altså så i praksis giver omkring 50mbps. Skal man endelig bruge homeplugs bør det minimum være disse efter min mening. eksempel: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=385236
Redigeret af spawn - 14-Oktober-2007 kl. 11:39 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Indmaden i plugsene er den samme - det er kun indpakning og navn der adskiller dem. Mht. kompatibilitet til forskellige routere er der ingen problemer, der er ingen forskel i hvordan de taler med de forskellige routere. Men som sagt vær opmærksom på at hastigheden du reelt kan opnå er meget svingende, afhængig af elinstallationens kvalitet og også af rækkevidde imellem plugsene. Jo længere væk, jo lavere hastighed, og max rækkevidde er vist omkring 200 meter Et traditionelt kablet 100mbps netværk er stadig at foretrække. Redigeret af spawn - 14-Oktober-2007 kl. 12:06 |
|
|
|
![]() |
|
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
Hvad med den almindelige internetforbindelse, altså uden hjemmenetværk? Ex. fra en router i stuen med 256 i download, til et andet rum hvor pc'en står, vil man så bare opnå en hastighed på ca. 1/4? I så fald vil man jo ikke opnå højere hastighed end et gammelt modem! Er ved at hjælpe en ældre nabo med at få internet. Hilsen Ole |
|
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
|
![]() |
|
![]() |
Nej - du får fuld internethastighed sålænge din powerplug installation blot har højere netværkshastighed end din internetforbindelse. Jeg kan ikke forestille mig din netværkshastighed nogensinde skulle komme under de 256kbits som internetforbindelsen har i dette tilfælde. Men havde du eks. en 20mbit internetforbindelse i stuen, og en powerplug installation hvor du i et andet rum kun kunne opnå 10mbit netværkshastighed, ja så ville din internethastighed blive begrænset til disse 10mbit i dette rum.
|
|
|
|
![]() |
|
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
Tak for svaret, spawn. Jeg har nemlig bestilt den laveste og billigste hastighed til hende med telefoni. Hun skal kun på internettet og sende mails. Og så snakke i telefon. Så med den løsning bliver jeg fri for at trække kablerne og bøvle med en trådløs forbindelse. Hilsen Ole Godt nytår. |
|
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |