|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() Sendt: 30-September-2007 kl. 14:22 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hej Jeg regner med at bestille følgende hos SHG i næste uge og har bedt dem checke om der er problemer i konfigurationen:
Udover at I naturligvis er velkomne med et par kommentarer, har jeg et helt konkret spørgsmål: Bør jeg købe en kraftigere CPU? og hvis Ja betyder det så ikke at den vil bruge mere strøm og derved vil blæseren give mere støj? (WAF værdien af støj er ret lav) /Kurt |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Kabinettet du køber er flot, men der er problemer med displayet, det kan du muligvis finde mere om på forrum.
Køb hellere 2 x 1GB ram for de samme penge, så kan du jo altid udvide senere hvis du ønsker det. Køb det SHG kalder dual channel, som er 2 ens. Du skulle nok købe en x2 4800 65nm, da x2 4600+ skulle være det laveste man vælger. Men du kunne godt clocke op, det er ok, men egentlig ikke det man vil. Husk at det skal være en "brisbane" CPU (65nm) Selv om der er en mindre forskel på en x2 4400+ og en x2 4800+, så er der nok ikke meget forskel i strømforbrug. En AMD CPU skal køre med cool@quiet og ligger ret lavt i strømforbrug når den kun laver almindelige ting. Kun ved store belastninger stiger forbruget. Hellere lidt reserver mener jeg, når det skal være. Cool@quiet sættes i bios og bruger en CPU driver i Windows, hvor også strømstyring sættes til "minimal". Og så er det ret let at holde støjen nede på en CPU blæser, der er en overdreven frygt omkring blæserstøj. Selv en BOX køler siger næsten ikke noget. Sus fra en blæser har svært ved at komme ud fra et kabinet. Hvis der er en dyb brummen, er det vibrationer fra bundkortet. Der skal ikke spares på afstandsskruer. Jo flere jo bedre. Samme for kabinets blæsere, hvis lyden er andet end sus, er det vibrationer. Når men ved det kan man gøre noget ved det. Ja, med mindre der er fejl ved blæseren. Det ser man en del. |
![]() |
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() |
Tak for dine bemærkninger ken_T. Jeg har læst om det med kabinettet - men da jeg formoder det primært er folk der er utilfredse der skriver om dette, er det svært at kende problemets størrelse. Jeg har spurgt shg om de har mange reklamationer - har de det må jeg vælge et andet. Jeg vil følge dit råd omkring RAM, tak for det Omkring CPU'en, skulle jeg så ikke op på en 5000 eller en 5600+ hvis jeg nu alligevel er i gang - brisbane det er jeg opmærksom på. Ja jeg satser på box versionen, larmer den for meget må jeg så se mig om efter en anden løsning efterfølgende. Brisbane betyder det at det er 65nm teknologi? |
![]() |
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Ja, ok.
Brisbane er i 65nm. Den er let at holde kold, har både en AMD x2 i 90nm og en i 65nm, der er en væsenlig forskel. Også i strømforbrug. Tror nok x2 5000+ er det højeste der kan findes i 65 nm. Det skulle også være nok. En boxkøler er undervurderet med hensyn til støj. AMD (og Intel) er blevet gode til at levere nogle støjsvage kølere med deres CPUer. Og så kører en blæser ikke med fuld hastighed hele tiden, hvis overhovedet. Både AMD x2 og Intel (core 2 duo) har blæserstyring af deres CPUer (hvis det er understøttet af bundkortet - ikke et problem med ASUS M2A-VM HDMI), så blæseren ikke kører særlig hurtig, med mindre der er et behov. Det varierer altså. Husk at sætte i bios, både cool@quit og blæserstyring. Så selv om en blæser måske har en max hastighed på fx 3000rps, så kører den måske nærmere 1000rps det meste af tiden, måske stigende til 2000rps. Det hjælper jo meget på støjen. Og en processor der bruger cool@quiet nedsætter hastigheden fra fx 2.4 Ghz til måske 1000Ghz når der ikke er behov for andet, fx ved aflytning af musik, eller andet af det lettere. Det kan man ikke umiddelbart se. Men det giver lavt strømforbrug og naturligvis lavt støj. (hvis der nu er noget) Det er jo også et lækkert kabinet ![]() |
![]() |
![]() |
Har nu ikke hørt fra SHG endnu, men ser lige at "Antec LifeStyle Fusion V2" åbenbart er udfaset til fordel for "Fusion 430", se: http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08742# Om det bare er et smart reklametrick eller noget andet ved jeg ikke. er der nogen der kan gennemskue det? |
![]() |
finnbl ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() |
Det lyder som om du har ret godt styr på det. Har du nogen erfaring med f.eks. X2 BE-2350? Den skulle bruge mindre strøm men er selvfølgelig heller ikke nær så kraftfuld som de andre du nævner. |
![]() |
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
Øh ja, det er jo sådan set bare at læse hvad de skriver på deres hjemmeside :) De har fundet på et nyere navngivnings system, hvor de indkluderer størrelsen på PSU'en i navnet (semi-quote) "A complete list of the renamed products:
|
![]() |
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() |
Ang. evt. problemer med Antec Fusion kabinetterne, så ja, det er svært at sige hvor udbredt problemet er. Men tilsyneladende er det når der bruges andre fjernbetjeninger end MCE kompatible fjernbetjeninger, altså når der bruges IR signaler, som IR modtageren ikke forstår, at problemerne begynder at melde sig.
Men Soundgraph (der laver IR/VFD/LCD hardwaren) er på sagen og skulle snart komme med en software/firmware opgradering, der forhåbentlig tager sig af det. Ellers er det et lækkert kabinet der godt kan anbefales. |
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80 HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7) WDTV Live |
![]() |
![]() |
Jessgate: Jeg kunne godt se deres oversigt, men det kunne jo også være en smart måde at undgå dårlig kritik. Jeg kunne ikke se om SPEC havde ændret sig samtidig. Nå hvor er jeg så mistrodisk Bluebucket: Jeg vil anvende MCE fjernbetjeningen - den der er med Hauppauge kortet og herligt hvis der er en opdatering fra Soundgraph på vej. Så hvis ellers SHG vil sælge er jeg klar - mon ikke de giver lyd fra sig inden så længe Tak for jeres svar! /Kurt /Kurt |
![]() |
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() |
Kurt: Jeps, kan se at der følger en fjernbetjening med den udgave af tuneren du køber. Det jeg egentlig mente var når man bruger en anden fjernbetjening (eller én multifunktion) til TV'et for at skifte kanaler eller hvad man nu vil eller til at skrue op og ned for lyden ved en evt. forstærker, så kan IR/displayet i Fusion gå kold.
Men setuppet ser ellers godt ud. |
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80 HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7) WDTV Live |
![]() |
![]() |
Nu har jeg så bestilt og SHG har det på lager, så mon ikke jeg har min maskine sidst på ugen. 6834 Kr inkl alt - mon ikke man skal sige det er ok. Spændende at se hvor meget SHG så har samlet og installeret i praksis. /Kurt |
![]() |
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
Spørgsmålet er, om du kan få opvågnen fra S3 standby til at virke på denne måde (hvis pc'en da ikke skal køre i døgndrift). Jeg kunne i hvertfald ikke -og var nødt til at købe en 'rigtig' MCE remote og en IR reciever til USB tilslutning. |
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |