recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spgørgsmål til HTPC hardware.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpgørgsmål til HTPC hardware.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Emne: Spgørgsmål til HTPC hardware.
    Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 08:56

Hej.

Jeg går og roder med nogle ideer/spørgsmål omkring hvilken type hardware jeg skal bruge i min næste HTPC.

1) Er det muligt at kombinere en 160GB 2.5" og en 500GB 3.5" SATA HDD hvor den ene er styre/optager/afspiller -disken og den anden er lager? Her tænker jeg på at fjerne den daglige HDD støj.

2) Findes der bundkort med både trådløs og bluetooth? Og evt. en bluetooth fjernbetjening til HTPC?

3) Er det muligt både at have lyd over optisk til receiver og via HDMI til TV samtidigt? (Evt. via et specielt grafikkort der overfører lyden via PCI-E socket)

4) Valg af DVB-T tunerkort med eller uden MPEG1/2-format hardware-encoder eller er det irrelevant når man kører DVB-T? og hvad med fremtidens MPEG4 signal? 

/Viktor

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 09:06

1) Hvis du kan sætte det op i køre i windows, skulle der ikke være noget i vejen.

3) Det er en problematik, der er tilsvarende dual-screen. Kan der ikke findes på andet, kunne der sættes 2 lyd-systemer i HTPC-en og så skifte mellem dem i en konfigurering. (lydsystemer:  lyd kort, onboard lyd , USB-lyd)

4) VIa DVB-T er signalet allerede digitalt, det skal ikke encodes først, som ved analog. Dekodningen af signalet foregår normalt via HTPC-softwaren, og hvis den kan håndtere MPEG4, så er det hardwaren udvedkommende...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu