|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tychsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
![]() Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 11:42 |
Hej folkens, svaret liger muligvis herinde. Kan ikke lige finde det - så bare link mig til det. |
|
![]() |
|
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() |
Se evt. denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28900& PN=1 Det bundkort jeg anvender har en RGB udgang, jeg bruger dog S-video udgangen selv. /Kurt |
|
![]() |
|
tychsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
![]() |
Hej Kurt, tak for dit svar... skide god tråd. |
|
![]() |
|
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() |
> tychsen Jeg er sikker på at RDB giver et bedre billede, men jeg tror ikke du får en bedre skærmopløsning end med s-video og det er måske problemet. Når jeg ser en WEB side på mit TV savner jeg et tydeligere billede og en større opløsning. Så WAF værdien af en HTPC med et CRT TV er ikke stor Mit TV er et Sony Trinitron som jeg også er ganske glad for ... /Kurt |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad er "RDB"? Mente du RGB? Men det kan da ikke passe, at der ikke findes motherboards eller skærmkortsløsninger, der leveres med et kabel. I den ene ende passer det i hardwaren - i den anden er der et 21-pins scart-stik. Altså - det er sådan det er i enhver DVD-optager - og det er sku også bare en PC der er inden i den (stort set).... |
|
![]() |
|
![]() |
Ja undskyld jeg mente RGB. Det MB jeg bruger har et 7 polet S-video udtag og en lille adapter der interfacer til 3 phono bøsninger, jeg har så købt et Phono stil til SCART. Jeg har set på denne maskinen som jeg overvejede at købe fremfor at lave noget selv: http://www.komplett.dk/k/cl.aspx?bn=10628 - jeg er ret sikker det har SCART interface /Kurt |
|
![]() |
|
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() |
Jeg kører selv en HTPC mod et Loewe Vitros 32" CRT TV. Jeg bruger et VGA - Scart RGB kabel og det giver rigtig god billedkvalitet.
Man skal dog være opmærksom på, at de fleste VGA - Scart RGB kabler kun virker sammen med ATI grafikkort, da ATI grafikkort understøtter opsplitning af sync signalerne, hvilket Scart RGB kræver. nVidia har ikke denne funktionalitet. Der findes imidlertid kabler, der har denne opsplitning i stikket, så de kan bruges med nVidia grafikkort. Udover kablet bruger jeg Powerstrip, hvilket er et program, der genererer opløsninger i de frekvenser som TV'et kan forstå og vise. Det kan være en anelse langhåret at finde ud af, men man kan ofte finde disse såkaldte "timings" rundt omkring på nettet til forskellige opløsninger, og så kan man gå ud fra dem. Af negative punkter er, at det kan være svært at finde de præcise frekvenser, der ikke giver for meget overscan (dele af skærmbilledet er skjult af tv'ets kant), og at hvis man får lavet en forkert timing i Powerstrip kan man se nada på tv'et. Det anbefales enten at have en anden (computer-)skærm parat eller bruge et fjernbetjeningsprogram, såsom VNC, til at foretage ændringer i. Udover kabler findes der også VGA - Scart RGB konverter-bokse, men dem har jeg ikke erfaring med. edit: Eksempel på en konverter-boks. Redigeret af bluebucket - 16-Oktober-2007 kl. 15:09 |
|
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80 HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7) WDTV Live |
|
![]() |
|
![]() |
jamen kurt... bruger du SCART nu? Sys konklusionen af din tråd blev, at du brugte SVHS... nu jeg forvirret. Jeg er tvunget til at lave det selv, da det hele skal proppes ind i et kabinet til en B&O-video... hehe... |
|
![]() |
|
![]() |
Har du et link (www) til dit kabel? |
|
![]() |
|
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() |
Nej desværre, det blev lavet af en gut fra dk.teknik.htpc
![]() Men det er meget lig det der beskrives på denne side. Du kan evt. købe et tilsvarende kabel hos AV-Connection. |
|
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80 HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7) WDTV Live |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Det findes uden tvivl. www.mm-vision.dk har i deres HTPCére udgang til Scart (Deres HFX maskiner). Og så vidt jeg husker, så kobles det direkte til skærmkortet. Men hæng mig ikke op på det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |