recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med internetradio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med internetradio

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med internetradio
    Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 11:00

Hej alle

Pludseligt er jeg ikke istand til at høre flere internet radiostationer er der nogen der har været ude for det samme?

Vælger jeg f.eks http://media.xstream.dk/Radio_Alfa, så åbner den fint i min mediaplayer, men vælger jeg den fra min WAP-5000 så får jeg meddelelsen "disconnected" Jeg har checket min router og der skulle være fuldstændigt åbent til WAP-en. Er der nogle der kan afspille denne på f.eks noxon eller phillips?

mvh dreamstream

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 10:39
Er der slet ikke nogen af jer NOXON ejere med vtuner, der kan høre "radio alfa" ? Konen er utålmodig
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 13:13
Beklager dreamstream, min Noxon er stadig til rep/ombytning hos Express Delivery
Ellers ville jeg gerne teste...

Venligst
Søren
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 16:29
Det gør ikke noget, du er jo lovligt undskyldt Der dukker måske nok også en anden op. Det er en trist historie med din NOXON ellers. Jeg håber du snart får den tilbage.
Til top
dkduck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-September-2005
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af dreamstream dreamstream skrev:

Hej alle

Pludseligt er jeg ikke istand til at høre flere internet radiostationer er der nogen der har været ude for det samme?

Vælger jeg f.eks http://media.xstream.dk/Radio_Alfa, så åbner den fint i min mediaplayer, men vælger jeg den fra min WAP-5000 så får jeg meddelelsen "disconnected" Jeg har checket min router og der skulle være fuldstændigt åbent til WAP-en. Er der nogle der kan afspille denne på f.eks noxon eller phillips?

mvh dreamstream

Jeg prøver lige senere på min Noxon
MVH
Erik M M
>> Noxon2 - MSS2 500Gb - Technics Receiver - B&W DM220
Til top
dkduck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 19:36
Hej dreamstream

Det virker fint på min Noxon2
MVH
Erik M M
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 18:21

Hej dkduck

Tak for dit svar, men jeg blev oprigtigt talt lidt ked af det Nu er jeg jo faktisk i den situation at jeg ikke kan finde ud af hvorfor det ene fabrikat vil og det andet fabrikat vil ikke. Jeg har selvfølgeligt mailet TEAC om problemet, men jeg har ikke fået svar fra dem i nu lang tid. Gad vide om det er fordi det er wma-stream? Nå anyway jeg er glad på dine og andre NOXON ejeres vegne

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 18:51
Jeg tror iøvrigt det har noget at gøre med når "xstream.dk" er involveret. Er der nogen der har oplevet noget lignende?
Til top
Pawnee Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Oktober-2006
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 08:39

Hej dreamstream

Radio-ALFA virker også på min Noxon2audio. Jeg har et par gange haft brug for at genstarte min Noxon med soft reset & hard reset. Ligeledes har jeg også haft brug for at opdatere listen over radiostationer. Der kan åbenbart automatisk gå mus i opsætning eller radiolister. På Noxon kan man gå ind i en menu og bede den opdatare hele radiolisten. Det tager ikke særlig lang tid.

Hvad er ellers dit indtryk af WAP-5000. Jeg var tæt på at købe, men valgte Noxon ud fra det med WAP'ens BT-forbindelsen som lægger sig ned, men jeg vil gerne høre om der er kommet styr på det samt generelt indtryk og brugervenlighed. Hvis altså du har tid.

mvh

PP

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 19:48

Hej Pawnee

Jeg er vældigt glad for min Wap-5000. Jeg bruger den hver dag og den allerstørste fordel syntes jeg er at man ikke behøver stå foran en enhed for at vælge eller se hvad der skal spilles. En fjernbetjenning er nemlig kun noget værd, hvis man kan se eller høre, hvad man foretager sig. Designmæssigt er den lækker. det er en lille tilpas tung enhed der ligger godt i hånden og den klarer sig relativt længe på en opladning. Er man typen som skal vælge nyt nummer efter hver afspilning har man mulighed for at slå stand-by funktionen fra. På denne måde undgår man ventetid, hver gang bluetooth forbindelsen skal etableres omvendt holder den så ikke så længe på en opladning, men sådan vil det jo altid være med to-vejs kommunikation, så det er ikke noget nyt. Nogle mener at det cover der bliver vist for musikken er for lille. Det er måske rigtigt, men igen er det smag og behag. Personligt mener jeg det er ok, det primære for mig er at jeg kan vælge musik uden at skulle stå lige foran forstærkeren. Enheden indeholder iøvrigt også en sleep-funktion der gør at den selv slukker efter en tid man selv kan vælge. Denne funktion har jeg meget nytte af om aftenen når min datter skal sove. Ud over det problem jeg startede denne tråd med er jeg meget tilfreds med min TEAC og jeg har på intet tidspunkt fortrudt at jeg købte denne. NOXON 2 er også en fin maskine, men den helt store forskel for mig ligger i at jeg overalt i huset kan vælge musik uden at skulle stå i nærheden af forstærkeren. Dette mener jeg er den halve oplevelse og det beretiger de sidste tusinde kroner. Håber det kan bruges :-)

Til top
dkduck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 20:17
TEAC WAP5000 - Må eje, må eje, må eje.......Tror lige jeg skal konferere med overkommandoen 
MVH
Erik M M
Til top
dkduck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 20:25
= svaret fra overkommandoen