|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |||
knudsendk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 16:42 |
||
Hejsa derude !! Jeg har brugt en masse tid på at ligge alle mine cd'ere ned på computeren og så over på min ipod for at bruge den som kilde til min musik i stuen, men jeg synes at lyden er meget dårlig. Er der nogen der har nogen ideer til hvad der kan gøres for at lyden blir til at holde ud?? Håber nogen kender noget der dur Hilsen Knudsen |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Hvilke kbps har du lagt den i.? Hvilket codec har du brugt.? |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12427 |
![]() |
||
Jeg kan ikke tåle mindre end 256 kbps. Mp3 er et helt fint format, så længe man bruger en fornuftig bitrate, men kun til iPod, selvfølgelig
![]() |
|||
![]() |
|||
knudsendk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
||
Det meste er 192 eller bedre, jeg er ikke helt med på hvad du mener med codec?? men selvom jeg har det i 312 kbps er det ikke særlig godt synes jeg. øv!!
|
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12427 |
![]() |
||
Ahh, nu fik jeg læst hele dit indlæg ordentligt
![]() |
|||
![]() |
|||
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
||
Du kan eventuelt prøve at encode dem i Ogg Vorbis i stedet. Det er et bedre lydformat end mp3, men det fylder så også noget mere.
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
knudsendk skrev: Det meste er 192 eller bedre, jeg er ikke helt med på hvad du mener med codec?? men selvom jeg har det i 312 kbps er det ikke særlig godt synes jeg. øv!! Niera skrev: Ahh, nu fik jeg læst hele dit indlæg ordentligt
Så lytter du måske aldrig til musik på radioen, eller når du gør, hvordan lyder det så, godt eller dårligt, er det godt.? Så er der ikke noget i vejen med MP3 for det bruges på radio. Da jeg var i den branche brugte vi 256 kbps til vores musik, det blev encoded i Lame, og det var der intet i vejen med.
Redigeret af Radiomanden - 20-Oktober-2007 kl. 10:34 |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
||
Jeg har lagt min musik over i FLAC (Free Lossless Audio Codec) - så kan du have din musik digitalt uden at miste kvalitet. Men det gør at et nummer fylder 30 mb (ca) så det er ikke velegnet til Ipods... Jeg har en NAS harddisk der spytter det ud til mig.... |
|||
Mvh.
Casper |
|||
![]() |
|||
Xenon ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-December-2006 Status: Offline Point: 16 |
![]() |
||
?... Jeg undrer mig over at du er guldmedlem med den udtalelse :/ ... At MP3 som helhed "ikke er egnet til andet end små høretelefoner" er en komplet meningsløs sætning - bare ignorer det KnudsenDK... MP3 er helt ok i 256kBit/sec og op medmindre du lytter til klassisk musik - der skulle 256k+Bit/sec være det bedste... Hvis du oplever dårlig lyd er det nok fordi din iPod ikke kan levere varen... |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg har fundet ud af at det er min ipod der ikke kan levere varen. jeg overvejer nu at købe en nas harddisk, men ved ikke helt hvad jeg skal bruge til at køre lyden over i forstærkeren så. Jeg har kigget på squeezeboxen fr logitech, men har også læst om en nu en fra dlink der hedder medialounge dsm 750, tror ikke vi kan købe den endnu i dk.
Er der nogen der har nogen erfaringer med de to nævne players og løsningen som helhed? |
|||
![]() |
|||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||
Prøv at kigge på Distribution i hjemmet: http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=36&PN =1 Dér er der mange tråde om NAS+klient. Du kan også se på Twonkys website, hvor du kan få et lille overblik over klienter og NAS'er, der kører UPnP og kan køre med Twonky, der er den bedste medieserver til UPnP: http://www.twonkyvision.de/Products/TwonkyMedia/devices.html Squeezeboxen roses nu også meget, men den er ikke UPnP. Venligst
|
|||
![]() |
|||
thjensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 41 |
![]() |
||
Hej KnudsenDK, Mht iPod'en, så tjek lige dine lyd indstillinger (Vocal boost, loudness osv) når den er sat til anlægget, de indstilling der passer godt når du bruger hovedtelefoner er absolut elendige til andre kilder. Jeg fik betydelige forbedringer ved at gøre iPod signalet så neutralt som muligt når den er sat til anlægget (via dock'en). Musikken på iPod'en er købt på itunes, så det er 128kbps og 256kbps for itunes Plus sangene. mvh Thomas
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |