Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
moose
Bruger
Oprettet: 24-Marts-2007
Status: Offline
Point: 128
|
Emne: Undertekster Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 09:53 |
Jeg undersøgte lidt vedrørende mediacenter for et halvt år siden, men det hele strandede på, at man ikke kunne få stabile undertekster på digital tuner med Vista. Kan man stadig ikke det ???
Redigeret af moose - 20-Oktober-2007 kl. 09:53
|
 |
Delphi
Super bruger
Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 438
|
Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 11:05 |
SVJV:
fungerer dette kun hvis du kører DVBViewer.
Mediaportal arbejder på sagen.
Vista MCE: Jeg tror det har lange udsigter.
|
DVBViewer og DVBViewer Media Server. Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 11:11 |
moose skrev:
Jeg undersøgte lidt vedrørende mediacenter for et halvt år siden, men det hele strandede på, at man ikke kunne få stabile undertekster på digital tuner med Vista. Kan man stadig ikke det ???
|
Situationen er den samme som for ½ eller et helt år siden. Microsoft´s mediacenter software understøtter det ikke. Og løse rygter siger tidligst engang i 2008. Mit bud er, at det aldrig kommer.
|
|
 |
Binnerup
Guld medlem
Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
|
Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 12:08 |
Kandersen: Det bud vil jeg så godt advare imod at følge, men så vil jeg heller ikke sige mere om det ;-)
Mht. til 2008, så vil jeg så også mene at du har ret...
|
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 12:23 |
Brian - Årsagen til at jeg siger som jeg er gør er dels, der har været for mange rygter, og dernæst at funktionaliteten burde have været der fra start. Bedre sent end aldrig er ikke altid den rette beslutning.
|
|
 |
Binnerup
Guld medlem
Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
|
Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 12:43 |
Kansersen: Jeg tør næsten godt garantere for at det kommer ;-)
Microsoft har lavet en speciel udviklingsafdeling i Irland, med det ene formål at sørge for at Media Center understøtter de forskellige europæiske standarder (DVB-C, DVB-S, osv.).
Der har endda været officielle dokumenter omkring udbredelsen af disse, hvori DVB Subtitles har været nævnt.
At de så er blevet forsinket i forhold til hvad der formentligt var deres oprindelige plan (omkring nu), på det tidspunkt hvor de typisk udgiver, det er en anden ting.
Mit gæt er at de nu skyder den til næste "før jul" og kommer med en Rollup ala MCE 2005's Rollup 2 omkring Oktober 2008, men det kan være den i stedet kommer i foråret 2008.
Faktum er at vi er en del der er blevet skrevet op til og accepteret ind i et beta program omkring den, den kom bare aldrig, og dermed heller aldrig detaljerne for hvad den indeholdt.
|
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 13:35 |
Det er netop det beta program som der får mig til at sige, at den aldrig kommer. Det er disse rygter jeg har hørt gentagende gange, og hvergang man snakker med nogen, så er der ingen der ved noget, andet end at det kommer.
Men lad os nu se.. Skulle jeg virkelig tage fejl, så er det jo bare glædeligt, for uanset hvad der er af alternativer i dag, så er der brugerflademæssigt intet som slår MCE (dog mest Vista versionen).
|
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 17:07 |
bliver den rollup så kun til vista, eller også XP MCE?
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 17:08 |
Det kan undre at et program som DVBwiever har det til at køre stabilt, og MediaPortal er ret godt på vej, så kan Microsoft ikke finde ud af at få det til at fungere.
Vi snakker altså om to "amatør-programmer" - ved ikke med DVBwiever, men MediaPortal er 100% gratis og bliver programmeret i folks fritid. At et så stort proffesionelt firma som MS så ikke kan lave undertekster, det tror jeg simpelthen ikke på. Det er et spørgsmål om at det er blevet nedprioriteret i stor stil, og dette får også mig til at tvivle på om vi får det at se indenfor en overskuelig fremtid.
|
 |
Viktor
Bruger
Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 131
|
Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 17:48 |
Jeg bruger MediaPortal som mediecenter med danske undertekster på DVB-T kanalerne. Jeg syntes det fungere OK.
LINK
og
LINK
/Viktor
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 18:20 |
Det er ikke kun undertekster som er et problem. Flere kanaler skal også kunne sættes op manuelt i forbindelse med lyden, da de bruger flere lydsprog på hver deres kanal. Det er ikke en standard DVB-C metode med eksempelvis dansk i venstre kanal og engelsk i højre. Men flere kanaler har det sådan.
|
|
 |