recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Program til komprimere DVD på Harddisk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProgram til komprimere DVD på Harddisk?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Emne: Program til komprimere DVD på Harddisk?
    Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 11:27

Hej jeg vil gerne opbygge et digitalt filmarkiv. Det er dog et must at jeg får komprimeret filmene og helst også lagt dem som 1 fil for.eks. .avi eller .mpeg.

Når jeg lejer film på sputnik har jeg lagt mærke til at filmene kun fylder mellem 1,5 - 2,5 GB så der må være nogle programmer til at komprimere en DVD film og måske gemme den som een fil.

Kender nogen et godt program til det?

Redigeret af mainleif - 20-Oktober-2007 kl. 11:27
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 11:32
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 11:48
Hej jeg har prøvet med dvd shrink og det mindste den kunne komprimere (med max komprimering custom) en 1,5 times film til var til 4,3 GB og dette til en masse filer som passer til DVD. Vil tro at dvdshrink er beregnet til at komprimere en DVD film til kunne ligge på en standard dvd skive på 4,3 GB eller DL og hverken kan komprimere yderligere ned til foreksempel 2 GB eller danne 1 output fil som jeg har brug for.
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 12:04
DVD shrink kan godt outputte til en enkelt iso fil, men ja du får dem nok ikke ned til en 1,5-2 gb. Så skal du igang med noget divx komprimering, men der ved jeg ikke lige hvad du skal bruge. Prøv fx at google: dvd to divx...
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 12:31

ar ok :)...divx var ordet...jeg fandt også noget fra pcworld

http://www.pcworld.dk/art/3532?page=1

og masser af programmer at prøve..

takker

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 14:23
ok her er så programmet der er gratis og temmeligt udbredt. Har lige prøvet det og du kan ikke se forskel på den 1,4 GB output fil og de 8 GB DVD input filer.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af mainleif mainleif skrev:

ok her er så programmet der er gratis og temmeligt udbredt. Har lige prøvet det og du kan ikke se forskel på den 1,4 GB output fil og de 8 GB DVD input filer.

Hvilket program? Det lyder ikke videre sandsynligt at du kan reducere bitraten med 80% uden at du kan se det.

Hvis du tænker på DivX (?), så kan man godt se forskel på DVD udgaver og et typisk 2xCD DivX DVDrip. Opløsningen er klart ringere på sidstnævnte. Det er selvfølgelig et bevidst -- og ganske fornuftigt -- valg fra "producentens" side. Med en lavere bitrate, kan du ikke opnå samme opløsning som DVD.

Redigeret af JesperLund - 20-Oktober-2007 kl. 17:04
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu