recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI og IHC NET??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI og IHC NET??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-November-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI og IHC NET??
    Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 12:49
hej,

Hvad stiller jeg op her? Jeg får IHC NET i mit nye hus. Ved ikke helt om jeg spørger på rigtig måde, men jeg er blevet lidt nervøs for om jeg nu kan det jeg ønsker med IHC NET.
Jeg har forstået, at jeg kan distribuere input til en IHC NET AV enhed ud til andre tv i huset, men jeg er nu kommet lidt i tvivl om det jeg vil have nu også lader sig gøre...
det korte af det lange er, at jeg gerne vil kunne sende HD signal fra Xbox360, HD DVD m.m.  til alle TV i huset. Kan jeg det? Eller med andre ord, kan jeg distribuere alle AV signaler via IHC NET?

pft.

Til top
Business101 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 16:29
var lige ude ved elektrikeren i går for at høre om det samme.

av signal og stereo lyd er hvad der kan flyttes pt.

så skal du flytte surround lyd er dette ikke løsningen
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet

Til top
MM1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 00:02
Jumper: jeg ved ikke om dette kan hjælpe dig, men det er dæleme smart : http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/hdmi-over-cat5/hdmi-o ver-cat5.asp

Indenfor et år vil jeg skyde på at man begynder at trække alt a/v over cat5 (netværkskabler) hvis afstanden er over 5 meter.. det er kort sagt genialt, fordi de fleste kan selv samle et cat5 kabel, og så er et kabel med en diameter på 3mm altså noget nemmere at få igennem et lille hul i en væg end at proppe et scart kabel igennem.. eller HDMI for den sags skyld..
Til top
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 00:54
Oprindeligt skrevet af Business101 Business101 skrev:

var lige ude ved elektrikeren i går for at høre om det samme.

av signal og stereo lyd er hvad der kan flyttes pt.

så skal du flytte surround lyd er dette ikke løsningen

hey, tak. Det er fint. Jeg har p.t. kun brug for surround et sted, i stuen, og der bliver det bare trukket rundt på almindelig vis.
Til top
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 00:56
Oprindeligt skrevet af MM1979 MM1979 skrev:

Jumper: jeg ved ikke om dette kan hjælpe dig, men det er dæleme smart : http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/hdmi-over-cat5/hdmi-o ver-cat5.asp

Indenfor et år vil jeg skyde på at man begynder at trække alt a/v over cat5 (netværkskabler) hvis afstanden er over 5 meter.. det er kort sagt genialt, fordi de fleste kan selv samle et cat5 kabel, og så er et kabel med en diameter på 3mm altså noget nemmere at få igennem et lille hul i en væg end at proppe et scart kabel igennem.. eller HDMI for den sags skyld..

Shit, det lyder sgu smart. Tak for det. Så burde det jo kunne lade sig gøre.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu