Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fetflex
Junior bruger
Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: DK
Status: Offline
Point: 20
|
Emne: Svenske DVB-T Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 17:23 |
Er der nogen der har haft held med at modtage de svenske kanaler efter de er begyndt at sende digitalt fra Hørby (kanal 33 43)?
Jeg kan ikke få den til at finde dem, kun nogen andre svenske som ligger på kanal 61. Jeg har en eller anden svag fornemmelse om at det er fordi media center er harcodet med at kanal 33 43 er analoge kanaler?
|
 |
Nullermanden
Bruger
Oprettet: 05-August-2006
Sted: Trørød, Danmark
Point: 162
|
Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 20:19 |
fetflex skrev:
Er der nogen der har haft held med at modtage de svenske kanaler efter de er begyndt at sende digitalt fra Hørby (kanal 33 43)?
Jeg kan ikke få den til at finde dem, kun nogen andre svenske som ligger på kanal 61. Jeg har en eller anden svag fornemmelse om at det er fordi media center er harcodet med at kanal 33 43 er analoge kanaler?
|
Jeg valgte at lade mit Philips med DVT-T scanne forfra (re-install). Der kom 43 kanaler frem (hvoraf ca. 33 er krypteret).
Så jeg kan se følgende via DVB-T: DR1, TV2, DR2, SVT1, SVT2, SVT24, TV6, TV4 og en svensk børnekanal. Herudover er der nogle kanaler for hørehæmmede, dem har jeg ikke installeret.
Redigeret af Nullermanden - 18-Oktober-2007 kl. 20:20
|
 |
fetflex
Junior bruger
|
Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 21:36 |
Ok tak for svaret..
Så den eneste mulighed er at geninstallere Vista? Der er ik en mulighed for at få "resat" opsætningen så den kan starte fra scratch?
|
 |
Nullermanden
Bruger
|
Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 00:21 |
Når jeg skriver "re-install", er det fordi at der står dette i Philips TV menuen. Jeg mener ikke at det er nødvendigt et skulle re-installere Vista.
Du skal blot re-installere dine kanaler. Dette gør man inde i mediacenter:
Mulighed 1: "Opgaver" - "indstillinger" - "TV" - "Konfigurer tv-signalet" -> og når du er kommet ind i denne menu, starter du op som var det første gang.
Mulighed 2: Og hvis det ikke virker, kan du førsøge at starte HELT forfra (dvs. uden at gen-installere Vista): "opgaver" - "indstillinger" - "generelt" - "konfiguration af Windows mediacenter" - "kør konfigurationen igen"
Ved opsætning af EPG (program guide), kan du vælge postnr "0000", så kan du også vælge program guide til de svenske kanaler.
Redigeret af Nullermanden - 19-Oktober-2007 kl. 00:25
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
|
Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 00:25 |
Du skal lige vide at man i sverige er langt foran os, og derfor har implementeret abonnementsbetaling for deres DVB-T, nøjagtig som der her betales for sattelitkanaler.
Det kommer også her i DK når regeringen får udnævnt en GateKeeper inden september 2009
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Nullermanden
Bruger
|
Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 00:28 |
MCenterFreak skrev:
Du skal lige vide at man i sverige er langt foran os, og derfor har implementeret abonnementsbetaling for deres DVB-T, nøjagtig som der her betales for sattelitkanaler.
Det kommer også her i DK når regeringen får udnævnt en GateKeeper inden september 2009
|
Korrekt. Nogle af de krypterede kanaler er CNN, Disney, TV3 osv (gad vide om man kunne købe et CAM kort i Sverige?). Men de andre "SVT1, SVT2, SVT24, TV6, TV4" er ikke krypterede og virker fint.
|
 |
fetflex
Junior bruger
|
Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 07:24 |
Ok tak..
Der er ik en af jer der har prøvet at finde de nye digitale kanaler med Vista MCE?
|
 |
Nullermanden
Bruger
|
Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 10:02 |
fetflex skrev:
Ok tak..
Der er ik en af jer der har prøvet at finde de nye digitale kanaler med Vista MCE? |
Jeg havde dem på min Vista MCE, men går og venter på en ny strømforsyning, så jeg kan desværre ikke prøve det af.
Redigeret af Nullermanden - 19-Oktober-2007 kl. 10:23
|
 |
fetflex
Junior bruger
|
Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 20:55 |
Jeg er nu lige blevet færdig med at geninstallere Vista. Og den kan STADIG ik finde dem.
Er der ik nogen der har prøvet at finde de digitale svenske kanaler på de nye"gamle" kanaler?
|
 |
gah1
Bruger
Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 92
|
Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 21:28 |
Der er ingen grund til at geninstallere Vista.
Du har sat Media Center til land Danmark, derfor vises kun de danske kanaler men din Media Center har formodentligt fundet de svenske kanaler.
Gå ind og aktiver de svenske kanaler på følgende måde:
*Indstillinger.
*Programguide.
*Rediger kanaler.
*”Hak” af ved de svenske kanaler.
* Gem.
M.v.h.
|
 |
fetflex
Junior bruger
|
Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 21:40 |
Hey tak for svaret..
Nej den finder desværre ik SVT1,2,4 på kanal (33,43) den finder nogen andre svenske lokal stationer på kanal 61. Har en anelse om at problemet er at 33 og 43 for en uge siden var analoge. Men nu er digitale.
Digital tv nät 1 |
33 |
SVT1, Kunskapskanalen, Barnkanalen, SVT2 Tal txt, SVT2 Västnytt, SVT1 Tal txt, SVT Extra, SVT24 Sydnytt, SVT2 Sydnytt |
Digital tv nät 2 |
43 |
Skåne.Ka, TV4 Plus, TV4 Fakta, TV4 Öresund, TV400, TV4 Film, CNN, TV6 |
Digital tv nät 3 |
41 |
Canal+ Film, TV8, KANAL 5, Canal+, Canal+ Sport, Disney Channel, TV3, Canal 7 |
Digital tv nät 4 |
25 |
Eurosport, Star!, VH1, MTV Nordic, Nickelodeon, ZTV, The Voice, Discovery, Kanal 9, Animal Planet |
Digital tv nät 5 |
61 |
K. Lokal Skåne, Axess 25, TCM, Discovery T&L, Aftonbladet TV, BBC World, BBC Prime, NonStop Film.f |
|
 |
gah1
Bruger
Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 92
|
Sendt: 19-Oktober-2007 kl. 21:49 |
Gentag søgningen efter nye kanaler en 2 - 3 gange og kig så på "Rediger Kanaler" listen!
Ikke kun på det billed som kommer op efter din søgningen her listes nemlig kun de danske samt måske nogle svenske lokal kanaler!
Jeg havde samme problem, men alle de svenske lå på Rediger Kanaler listen og skulle blot "hakkes" af.
M.v.h.
|
 |