|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 20:43 |
Nu har jeg læst frem og tilbage i flere timer uden held. Men kan det virkelig passe at man ikke kan få undertekster på DR1 og TV2 hvis man lige har købt et helt nyt digitalt tv kort fra Hauppauge og bruger XP MCE 2005. Jeg har i hvert fald ingen undertekster på. Men på DR2 er der, men jeg har læst noget om at det er fordi de er "klistrede" på.. PS. Heldigvis kan kortet både tage digitale og analoge signaler, men med mine antenne forhold ville jeg godt nok helst bruge den digitale del. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er korrekt, at de ikke virker i MCE. På DR2 anvendes Hardmatting, og ikke DVB subs. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Nullermanden ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2006 Sted: Trørød, Danmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
Desværre er det fuldstændig korrekt at MCE, hverken i XP eller Vista understøtter DVB-T undertekster. Der står en del om problemet i dette forum - og du kan prøve at google "MCE undertekster". Denne blog er også god: http://mediacenter.smartlog.dk/ |
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
Lige et spørgsmål.. Når jeg nu ikke kan få undertekster på i Windows mce med et digitalt modtager kort, kan jeg så ikke bare købe en almindelig digital modtager til tv og så derfra sende det analoge signal ind i computeren for så at få undertekster på? Og hvis.... Kan man så stadig modtage de analoge kanaler som ikke bliver sendt digitalt eller er det enten eller? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Du kan anskaffe en STB, og tilslutte den til en passende indgang på din PC og optage på den måde. Har du Analogt kort i PCen kan du naturligvis optage de Analoge kanaler, ellers ikke. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja så nemt som Radiomanden skriver er det nu ikke! Vælger du en DVB-T box er der en SCART udgang. Den skal så føres ind i dit MediaCenter. Ikke noget stort problem, men: Ideen er jo at du kan navigere og optage fra dit MediaCenter, både manuelt og automatisk, og det vil kræve at det kan styre din DVB-T boks. Det kan den (teoretisk) også godt. Det kræver at man bruger det lille IR øje som følger med MCE2005 udgaven af dit TV kort. Har du ikke det, så kan MCE ikke styre reciveren. Har du dimsen er det dog ikke sikkert du kan få det til at virke alligevel (det er aldrig lykkedes mig at få det til at fungere optimalt) Jeg vil (nødtvunget) anbefale at du i stedet kikker på www.dvbviewer.com det kan det hele, men er noget mere teknisk at bruge, og de er noget tunge i r.... når man skal have support og så koster det 15 euro Jeg skriver Nødtvunget fordi de er så dårlige til support!! P.S. Du kan IKKE benytte analoge og digitale signaler samtidigt, hverken i MCE 2005 eler DVBViewer (DVBViewer kan kun modtage DVB signaler) Og det har vel heller ikken relavans hvis du modtager digitalt, da du så kan se DR1, DR2, og TV2
Redigeret af MCenterFreak - 25-Oktober-2007 kl. 00:10 |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg også opgivet alligevel og købt et analogt tv kort med 2 tunere fra Hauppauge. Så må jeg jo bare acceptere at det flimrer lidt en gang imellem. Men det er sku da lidt ærgeligt at man ikke bare kan se digitalt tv uden problemer for det ville da absolut være nr. 1.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |