|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
steenm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 221 |
![]() Sendt: 25-Oktober-2007 kl. 18:01 |
||
Hej Er nye fælleskøb gennem recordere.dk dødt? Efter sagen med med fælleskøbet hos TapeConnection af Pioneer 427XD og fejlen med skygger, ser det ud som om nye fælleskøb er gået i stå. Jeg ved der er et problem med parallelimport. Er fordi det producenter er blevet opmærksom omkring recordere.dk og truer forretningerne, hvis de indgår disse aftaler?
|
|||
![]() |
|||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
||
I hvert fald hvis det gælder Pioneer tv så falder hammeren. |
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Indenfor al forretning handler det meget om at have de rigtige kontakter, og hvis man brænder alle broer ved at gå mod strømmen, så er risikoen af der mistes vigtige kontakter. Eller at kontakterne ihvertfald ikke længere har samme værdi som før. Så hvis en butik laver et dumping tilbud, uden at sikre baglandet, så skaber det hurtigt røre i andedammen. Andre forhandlere bliver sure, og importøren bliver måske bekymret over alle de sure forhandlere, og prøver at få dumping-leverandøren på andre tanker. Dette indvoldverer dog næppe trusler og andre mafiametoder. Det er nok nærmere en snak om hvorfor det ikke er godt for branchen hvis indtjeningen er for lav i forhold til udgifterne. Hvorfor det kan gøre mere skade end gavn, at dumpe priserne for meget. Så vi har lært - at baglandet skal være i orden. Det betyder at før vi kører et Fælleskøb med A-produkter, så skal importøren af disse sige god for kampagnen. For Fælleskøb er også blevet så store, at importøren er nødt til at være medspiller og ikke modspiller. De skal aktivt medvirke til en smidig levering bagefter. Og netop leveringen er et kapitel for sig, og en af de andre store årsager til at Fælleskøb ikke bliver til noget mere. For det er ofte umuligt at skaffe så mange eksemplarer at et produkt nu og her - de skulle måske have været bestilt for 3 måneder siden for at kunne leveres nu i det antal vi kan aftage. Så mange ideer til Fælleskøb strander på, at vi ikke kan få leveret. Og det ikke fordi importøren ikke vil, men alene fordi de ikke kan skaffe så mange indenfor en overskuelig tid (få uger). Der bliver også længere og længere imellem forhandlere der vil deltage. Og vi har samtidig lært, at det kræver en god stabil forhandler at løfte sådan en stor logistik opgave som det er at levere 100-200-300 flad-tv (eksempel). Og forhandlere der har prøvet, de siger måske pænt nej tak næste gang. For når arbejdet er omfattende, og indtjeningen meget lav, så vil de måske hellere bruge tiden på andre ting der giver dem bedre indtjening. Når alt det er sagt, så får vi da ind imellem henvendelser. Men af forskellige årsager - ofte dem nævnt ovenfor - så falder det til jorden igen uden at blive til noget. Parallel-import holder vi os fra nu. Erfaringen har vist, at uanset hvor god en forhandler der står bag, så kommer de til kort hvis de apparater der leveres har en standard fejl. For ved parallel-import skal de selv afholde service, reparation og ombytning. Så de officielle Fælleskøb vil altid være fra de danske leverandører - med den danske service organisation i ryggen. Den politik betyder dog samtidig, at priserne ikke kan blive ligeså gode som f.eks. de billigste parallel-importører på edbpriser. Og det giver igen risiko for at et Fælleskøb ikke vurderes at kunne gå - selvom alle de andre nævnte betingelser måtte være opfyldt. Det skal ihvertfald være nogle af de populære modeller, for at det holder. Så Fælleskøb er slet ikke nemme at gennemføre mere. Vi er simpelthen blevet for synlige og for betydningsfulde, for populære om du vil. Der er næsten altid en eller flere grunde, til at det ikke bliver til noget, uanset at de jo stadig efterspørges her. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
![]() |
|||
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
||
Der er også en anden betragtning i det at lave fælleskøb som går hånd i hånd med indtjeningen. For forbrugerne der er med i et fælleskøb, er målet for mange (det kan man hurtigt læse i fx dette forum), så lav en pris som muligt, fordi mange tænker ok købeloven den hjælper os bare og den her forhandler har vi tillid til. Det er blot mine inputs :) |
|||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
|||
![]() |
|||
Soko ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
![]() |
||
Hej Jeg er én af dem, der tidligere har efterspurgt fælleskøb på f.eks. en recorder, uden at det har kunnet lade sig gøre. Jeg kender godt alle argumenterne mod flere fælleskøb, sure forhandlere, logistik o.s.v. MEN jeg forstår ikke, hvorfor en importør ikke vil bakke op om et fælleskøb af 100 - 200 - 300 skærme eller recordere. Alternativet er jo, at vi køber via parallelimport (laveste pris) og så har importøren/forhandlerne et stort NUL i fortjeneste, se bare de seneste "fælleskøb/fællesimport" af Pioneer skærme fra England..... Næ, de danske importører må vågne op, og erkende at vi ikke er villige til at betale overpriser i de danske forretninger og så sætte priserne derefter. Man skulle tro, at de ikke kendte til internettet og de muligheder det giver. EKS. ét Sonycenter tager 6.999,00 for en RDR-HXD 1070 PÅ TILBUD!!!!!!. På www.edbpriser.dk kan den købes for under 5.500,00 (sikkert parallel import), men det siger altså noget om de grundlæggende meget høje fortjenester i DK. Og ja, jeg kender godt til alle argumenterne om forskellige moms satser, størrelsen på markedet o.s.v. men det er en voldsom forskel. Mvh. Soko Redigeret af Soko - 26-Oktober-2007 kl. 08:47 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() |
||
Ja, sådan går det når man finder en fidus og ikke kan holde kæft med det i medierne. Vi så nøjagtigt det samme i benzinkrigen: I starten var det mandag og fredag formiddag ved 10-tiden (eller rettere lige inden) at benzinen var billigst, men så skulle et "forbrugervenligt" dagblad lige skryde op om det, der havde været en offentlig hemmelighed for mange, og resultatet var en mere eller mindre uigennemskuelig priskrig. Lad det være en lærestreg: Hvis du falder over en fed fidus, så hold den for dig selv eller i det mindste i en sluttet kreds. Redigeret af Non-Desperado - 26-Oktober-2007 kl. 08:49 |
|||
![]() |
|||
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
||
Den måde at anskue verden på du kommer med der, er MEGET ensidig. Ja der er fortjenester men hvis du tager dit eksempel så er der en forskel på ca 1.400 kr. så overvej lige hvad de går til? Jeg vil anbefale alle at overveje hvad de køber, fx større ting til store priser skal man være indforstået med den risiko man løber for at spare xx kr. og så faktisk selv punge dem ud til transport eller nogle af dem, til den forhandler i et andet land, hvis det går galt. |
|||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
|||
![]() |
|||
Jimmi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
![]() |
||
.. Redigeret af Jimmi - 26-Oktober-2007 kl. 13:32 |
|||
![]() |
|||
Soko ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
![]() |
||
- Ensidig, ja måske, men idéen med fælleskøb er jo netop at udnytte det forhold, at vi kan bestille mange enheder på en gang og dermed spare sælger for omkostninger og selv opnå en lavere pris. - Nu er forskellen nærmere 1.500,00 Jeg tillader mig dog at mene, at 1.500,00 til dækning af "bedre service" på et produkt til 5 - 6 tusinde kroner er "helt hen i vejret". Og vi er i den grad uenige når du skriver at servicen er det værd..... aldrig i livet. Du kan sende en recorder frem og tilbage til Tyskland/England mange gange for 1.500,00 og husk lige, at butikker i udlandet altså også gerne vil yde service og have et godt omdømme (- pixmania, måske Jeg er til dels enig med dig, hvis vi taler meget store og "følsomme" produkter som fladskærme. Men nogen gange er prisforskellen simpelthen for stor. Jeg købte i øvrigt mit Sony KDL-40V2000 via fælleskøb hos Sonycenter Lyngby og fik en rigtigt god service. Men prisen i det fælleskøb var også rigtigt god og Sonycenter kunne leverer tidligt, hvilke mange netshops ikke kunne. Jeg vil også gerne betale f.eks. 300 - 500,00 kr. mere for en recorder hos et Sonycenter, end hos en netshop, men heller ikke mere. Mvh. Soko |
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Sælger opnår almindeligvis en besparelse ved at hjemtage mange på én gang. Og det er typisk baggrunden for den lavere pris på Fælleskøb. Omkostningerne ved de enkelte handler er dog den samme. Mange forhandlere der har prøvet Fælleskøb, siger at de ikke i selve betjeningen af kunderne mærker at det er en fælles ordre. 100 bestillinger på Fælleskøb giver dem 100 individuelle kunder. Det er ikke det samme som at sælge 100 skærme til én enkelt kunde. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg tror slet ikke du gør dig nogle tanker om hvor stort et arbejde at få logistikken på plads og få bestillingerne igennem og sikre de bliver leveret til den enkelte på de korrekte tidspunkter. Hvad man hver især mener det er værd at servicen er i top, er jo ikke lige til at sætte faste kr på og jeg er så heller ikke så naiv jeg tror det hele er pga servicen men det er en del af den. Der er forskel på produkter i dk og i udlandet bl.a. fordi vi har større købekraft generelt i dk samt afgifterne kan være større alt efter hvilke lande der fx parallelimporteres fra. Så derfor skal hver især gøre op med sig selv hvad de ønsker af vilkår. Så vidt jeg er orienteret vil man her på recorder ikke vælge fælleskøb af parallelimporterede varer for at sikre man ikke får lignende problemstillinger fremover. Det sætter faktisk en vis begrænsning på den evt. besparelse kontra det du kan finde et produkt til på fx edbpriser og kan dermed ikke forvente prisen kommer ned som den laveste. Rent logisk / reelt vil den nok ligge et sted midt i mellem. |
|||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Lars og Smurf Nu synes jeg i lægger megen vægt på, at jeg skrev "spare sælger for omkostninger" Men ok det skrev jeg Jeg er godt klar over, at sælger ikke kan sparer en formue på selve administrationen. Jeg vil dog stadig fastholde, at det må være billigerer/nemmere at modtage 100 rimeligt "ensrettede" ordre på en gang, frem for at modtage ordre og svarer på spørgsmål til 100 helt individuelle kunder. HUSK at forhandleren får mulighed for at "massebehandle" spørgsmål via www.recorder.dk Og som Lars siger, opnår forhandleren typisk en prisfordel ved bestilling af mange ens enheder. Mit indlæg skal nok mere ses som en undren over, at der tilsyneladende ikke er nogen/ret mange importører/forhandlerer, der ønsker at få en ordre på 100 - 300 enheder. Det kan jeg simpelthen ikke forstå og jeg synes det peger i retning af meget "forkælede" importører og forhandlerer. I løbet af nogen år, når nethandel bliver endnu mere normalt og de ældre generationer forsvinder, tror de får en brat opvågning. Lad mig lige slutte af med at understrege, at jeg gerne betaler en merpris for service og sikkerhed, og meget gerne deltager i et fælleskøb af f.eks. en Sony recorder via et Sonycenter. Men alt med måde Mvh Soko
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |