|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||
handstand ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
![]() Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 00:08 |
|||||||||
Lang post - sorry, men jeg har en masse uafklaret omkring den her fjernbetjening og prøver at beskrive mest muligt af det på én gang...
Jeg har ikke kunnet finde nogen manual noget sted - er der nogen der har link til en manual? Min kone er ved at drukne i kompleksitet af fjernbetjeninger - særligt efter købet af Sagem 60 Selector til DVB-C modtagelse samt favoritkanaler. Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg fjerner antallet af fjernbetjeninger, men ikke reducerer i kompleksiteten ved den daglige brug. Setup: Sådan er det forbundet, pt. Jeg har store forventninger til makro-funktionen, men hvor meget kan man fx programmere ift følgende scenarier, således at man ikke skal sidde og bladre i en masse forskellige menuer: Scenarie: Ser en digital kanal, ønsker at pause live-tv mens der er reklamer og imens zappe rundt på andre kanaler. Scenarie: Skift til Picture-and-Picture i 2 varianter. Ser en kanal, ønsker brug af Picture&Picture ved at bruge kombi af HDMI indgang og scart, alternativt kombi af HDMI og TV's analog tuner. Kan man så lave en makro, der trykker på Picture-and-Picture på TV og har Scart som indgang og én der trykker Picture-and-Picture og har analog som 'anden side', eller skal jeg ind og finde den funktion et sted i fjernsynets egen fjernbetjening 'inden i' Harmony fjernbetjeningen? (Med nuværende fjernbetjeninger vil jeg gøre dette på TV fjernbetjeningen ved at trykke 'source' nok gange til at den enten viste Ekstern1 eller "analog", og derefter trykke P-a-P knappen. Kan jeg helt generelt selv lave lige så avancerede makroer jeg ønsker, og kan jeg fx lægge dem i grupper? - Jeg vil fx gerne have en gruppe på fjernbetjeningen der hedder "favoritkanaler" i hvilken jeg koder makroer til fx 10 yndlingskanaler, med en makroknap pr. kanal - fx: Tilsvarende vil jeg gerne lave en anden gruppe som er min kones favorit-kanaler.
|
||||||||||
Handstand
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
|||||||||
Det er nogle ret overordnede manualer der findes. http://www.smarthome.com/manuals/80656.pdf Der findes et forum http://forums.logitech.com/logitech?category.id=harmony_remo te_controls http://www.tweakup.dk/article/1167/dk/
Jamen så er det en aktivitets baseret fjernbetjening du skal have fat i - fx. Harmony!
Nemt - standard opsætning. Nemt - standard opsætning.
Her skal du programmere lidt mere. Der er en ny faciltet hvor du lægger sekvenser af kommandoer ind i en knap.
Ser en kanal, ønsker brug af Picture&Picture ved at bruge kombi af HDMI indgang og scart, alternativt kombi af HDMI og TV's analog tuner. Kan man så lave en makro, der trykker på Picture-and-Picture på TV og har Scart som indgang og én der trykker Picture-and-Picture og har analog som 'anden side', eller skal jeg ind og finde den funktion et sted i fjernsynets egen fjernbetjening 'inden i' Harmony fjernbetjeningen? (Med nuværende fjernbetjeninger vil jeg gøre dette på TV fjernbetjeningen ved at trykke 'source' nok gange til at den enten viste Ekstern1 eller "analog", og derefter trykke P-a-P knappen. Nemt - du lægger den relevante infrarøde kode eller "sekvens" på en knap.
Nja. Du kan gå ind og lave nogle relativt avancerede ting selv, eller anvende de nye "sekvenser", der burde være nok for de fleste behov. Generelt kan Harmonyen håndtere det du har behov for via aktivitetsstyringen.
Nemt - standard opsætning. På 1000 er der mulighed for op til 24 - 4 sider af 6 kanaler.
Det bliver via de samme favoriter, evt side 3 og 4. Hvor du så har side 1 og 2. Her tabte du mig. Men du kan sikkert gøre det med en "sekvens". Redigeret af vipmlo - 28-Oktober-2007 kl. 01:47 |
||||||||||
![]() |
||||||||||
handstand ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
![]() |
|||||||||
Tillægsspørgsmål. Jeg har nu fået en Harmony 1000 i julegave Og som nørd er det jo ingen sag at få til at spille... Hmm... Gid det var så vel. Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig med mine små udfordringer - her er de første 3 på en længere liste: 1. Ikoner til favoritkanaler - hvordan bliver de pæne? 2. Ændring af zoom-billedstørrelse på Samsung fladskærm via se tv aktivitet.
3. Hør sattelit-radio via Sagem60 (yousee digitalt abon) - virker ikke! Jeg har flere udfordringer, men prøver at tackle dem ét ad gangen...har foreløbig brugt ca 12 timer på at konfigurere og rode rundt på diverse fora for hjælp...
Redigeret af handstand - 05-Januar-2008 kl. 19:36 |
||||||||||
Handstand
|
||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |