|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
![]() Sendt: 31-Oktober-2007 kl. 09:20 |
Hey.
Er der nogen der har gjort nogle erfaringer med anvendelsen af Technotrend dvb-c kort og CI/Viaaccess under VistaMCE? Vil gerne høre lidt mere da jeg har fundet en "fancy" og lidt biligere alternativ end fireDTV. Min tanke går på en dual løsning med 2 stk. Viaccess og TDC selector kort: TT Premium CI extension (3,5" modul til montering i floppy til 2 stk. cI moduler) http://www.amazon.de/TechnoTrend-TT-Premium-CI-extension/dp/ B000L9128O TT Premium C-2300 - dvb-c tuner med hardware decoding af MPEG1/2 http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p17_Technotrend -Premium-C-2300-Hybrid.html Det vil sige at man kan få en dual dvb-c løsning til ca. samme pris som for ét stk fire/floppy DTV!!!!! Så er der nogen der ved om det virker i VistaMCE? Kan se der er kommet BDA driver til 32 bit Vista men tilsyneladende kun for budget c-1500 kortet og deres dvb-s løsninger?! |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Hvorfor vil du satse på en løsning med hardware decodning? Der blive problemer med Mpeg4 og HDTV, det er enklere at satse på en software decodning med TT c1500 serien.. Er det et fysisk problem og kravet om de to PCI pladser pr. kort? Prisen for en TT c1500 komplet med cam ca. 1200,-
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
![]() |
Generelt fordi jeg foretrækker HW deconing - men det er ikke afgørende for mig. Ja har ikke meget plads, da jeg har et mATX mobo og kabinet, så har ikke umiddelbart plads til 4 pci kort (2xc-1500 og 2xpci). Og så synes jeg den løsning jeg har linket til er mere "elegant". Meen virker c-1500 100% i vistaMCE???? Redigeret af oo27 - 31-Oktober-2007 kl. 11:27 |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Jeg kan ikke helt se hvad du mener med dual løsning, det TT Premium C-2300 - dvb-c tuner med hardware decoding af MPEG1/2, som du har valgt har da kun en tuner.. at du så har fundet et dual CI modul, ændre ikke på tuner kortet stadig kun har en tuner.. skal du bruge TT løsningen, er det nok mere 2 stk C1500, samt 2 stk CI, 2 stk viaccess cam, og 2 stk tdc kort.. så er det en dual løsning.. som svare til 2 stk floppyDTV+ alt det overstående.. Det skal så siges at de 2 CI moduler til C1500 behøver ikke sidde i bundkortet, man kan købe et længere kabel, så de kan ligge løst inde i kabinettet, hvis man kan finde et sted der er bedre plads, selve tuner kortetene skal så sidde i PCI sokler. på FloppyDTV behøver de ikke engang sidde i PCI soklerne, hvis der er bedre plads et andet sted, kan man bare ligge dem der. dog skal man være opmærksom på både at sætte dem fast på en måde så de ikke triller rundt når man flytter kabinet, og varme(luftgennemstrøming)... Redigeret af Pizzabager - 31-Oktober-2007 kl. 11:52 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Med hensyn til technotrend budget serien behøver man reelt kun 2 PCI slot, de to andre er passive og skal bare fysisk kunne være i HTPC-en, f.eks. godt side over et PCI-e slot... Holder din pris-kalkulation i forhold til floppyDTV, skal der ikke bruges 2 af ca-interface, som er relative dyre? Kan desvære ikke svare på det med vista, den maskine som skal køre med technotrend c1500 anvender windows Xp og der virker det Ok. Der bruges ikke MCE, men DVBviewer. Måske er der andre der kan svare herpå...
Redigeret af avh - 31-Oktober-2007 kl. 12:09 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja ok så har jeg misforstået det - troede jeg kunne lave en smat/billig dual løsning.
Har også selv fundet en pris på ca. 11-1200 kr. for et komplet setup med c-1500 - spørgsmålet er bare om det er væsentlig mere besværligt end fireDTV?? Synes der er mange tråde om fire/floppyDTV men næsten ingen om TT - hvorfor? |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
TT sælges vist ikke i DK, floppyDTV kan man jo købe i MM-vision. også er floppyDTV jo kun i et kort, som kan sidde i både PCI/PCI-E slot. med indbygget CI. hvor TT jo er 2 kort der skal i. og skal man kun bruge 1 tuner, koster FloppyDTV ikke meget mere end TT floppy kan fås for ca 1500 med cam tt for ca 1200 med cam.. Redigeret af Pizzabager - 31-Oktober-2007 kl. 13:14 |
|
![]() |
|
![]() |
Ok - men er floppy ik nærmere de 1800 + 200 til tdc? Smid gerne link til de 1500 for så er der jo ingen grund til at "gamble" med TT
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er producentens egen shop. ca 200€ + lidt fragt. 150 for kortet og 50 for cam. http://www.digital-everywhere.com/shop/index.php?page=artike l&pkateg=19 EDIT: okay jeg kan se de tager omkring 100 kr i fragt, det var da heller ikke helt billigt. hurtig udregning 149,40+49,20+12,90=211,50x7,45= 1575 kr.. en smule mere en forventet, skal du have 2 stk kort og 2 cam, skal du næppe betale mere i fragt.. Redigeret af Pizzabager - 31-Oktober-2007 kl. 16:47 |
|
![]() |
|
![]() |
takker for link, men så er der jo også 200 t. tdc, så det bliver alligevel ca. 600 mere end TT - SKOD
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
ja så må man vælge.. |
|
![]() |
|
![]() |
Hehe ja desværre
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |