|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Hissi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 277 |
![]() Sendt: 01-November-2007 kl. 00:45 |
|
Hej Har en PS3, og vil selvfølgelig gerne have den mest optimale lyd og billede ud af den. Kan det betale sig at gå ud og investere i et bedre HDMI kabel en det standard der følger med. Eller er det overhovedet HDMI-udgangender er den bedste. Det samme gælder lyden, ska man investere i et nyt optisk kabel end det tynde sorte der følger med. Eller er det overhovedet den optiske-udgang der er den mest optimale for at få den bedst mulige lyd. Håber i forstår og kan hjælpe mig med de mange spørgsmål..
mvh. Hissi Redigeret af Hissi - 01-November-2007 kl. 00:46 |
||
![]() |
||
HQjben ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 583 |
![]() |
|
Der følger da hverken optisk kabel eller HDMI med når du køber en PS3?
Hvis der gør i dit tilfælde kender jeg ikke kablerne, jeg købte selv nogle hos avxperten.dk -dem er jeg rigtigt glad for. Jeg testede dem mod meget dyrere kabler og kunne ikke se nogen nævneværdig forskel (hvis der overhovedet var nogen) |
||
![]() |
||
Hissi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 277 |
![]() |
|
det kan godt være det ikke fulgte med købte den brugt. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Det gør ingen forskel at skifte dem ud, det er ikke dér du har begrænsninger. Det er som det skal være. |
||
![]() |
||
frimann85 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2007 Status: Offline Point: 168 |
![]() |
|
Kan man ikke forestille sig, at et for billigt kabel kan resultere i 'misfarvninger' når billedet rammer skærmen? Og hvad med længden man trækker kablet? |
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
|
Nej - et digitalt signal enten er der eller er der ikke. Du vil altså ikke få et "dårligere" billede ved "dårligere" kabler. Du vil altid enten have et billede eller ej (her er pixelleringer betegnet som "ikke-et-billede"). Misfarvninger hører til i det analoge hjørne. Det kan ikke forekomme med digitale kabler (hvis ellers de to ender er enige om protokollen, men det har jo intet med kabel-kvalitet at gøre). Forskellen på et godt og et dårligt kabel til digital overførsel er altså ikke et spørgsmål om godt eller dårligt (dårligt som i "misfarvninger eller sne på billedet") billede, men derimod om billedet overhovedet når frem eller ej. (Ovenstående er meget simplificeret, men generelt set, så er et "dårligt" kabel lige så godt som et "godt" kabel, hvis det kan overføre billedet uden billedudfald eller pixelleringer). |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
frimann85 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2007 Status: Offline Point: 168 |
![]() |
|
Hvad er så ideen i, at fremstille dyre kabler til 1000 kr meteren hvis det teroritisk set ingen forskel gør`?
|
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
|
At få fjolser til at købe dem...
|
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
|
Der er så lige det, at kabler af god kvalitet kan være længere.
|
||
![]() |
||
Maistro ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
|
Så det man skriver fx på http://www.av-connection.dk/ er lutter løgn og latin eller hvad!!?? Herfra har jeg lige købt både HDMI-kabel og optisk lydkabel til at forbinde BD-afspilleren (PS3) og hhv. plamaen (428XD Nå, men jeg føler mig nu ikke som et "fjols" , da jeg trods alt ikke er typen, der hoster op med over kr. 1.000,- pr. meter kabel! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |