|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
droida38 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Status: Offline Point: 19 |
![]() Sendt: 02-November-2007 kl. 00:11 |
Jeg har gennem lang tid være glad bruger af FireDTV som jeg bruger sammen med DVBViewer til at tage Canal Digital fra 1 gr. vest. Men en dag for et par måneder siden, manglede jeg pludselig en masse kanaler.
Jeg har også en modtager fra Canal Digital og den viser fint alle kanaler, så det er altså ikke signalet der er problemer med. Når jeg laver en scan, så finder FireDTV ca. 50 kanaler, tidligere var det vist op imod 200. Jeg antog at nogle af transponderne havde flyttet plads, og gik derfor i gang med at stykke en liste sammen via LyngSat + hvad jeg kunne finde af transpondere i opsætningsmenuen på min receiver fra CanalDigital. Men det har ikke hjulpet mig stort. Det er tydeligvis visse transpondere som er problemet. Discovery og alle andre kanaler som ligger på TP 11229 H findes uden problemer, mens f.eks. DR som ligger på TP 11403 V ikke kan findes... Og dog, for at gøre det endnu mere mystisk, så lykkes det faktisk at finde kanaler på TP 11403 en gang i mellem. I starten troede jeg det skyldtes at jeg havde fundet de rigtige settings (har prøvet virkelig mange) men senere viste det sig, at når jeg prøvede at se kanalerne, så var der sort skærm. Og når jeg scannede igen på samme frekvens, med samme settings så fandt FireDTV ingenting. Jeg har haft min FireDTV i over et år, og så andetsteds på dette forum at Canal Digital var gået over til Mpeg4 / S2 på nogle kanaler. Er det derfor, eller hvad kan der være galt? På forhånd tak, Christian. |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Uden at kende DVB-S udgaven vil jeg mene, du skal starte med at opdatere firmware i din firedtv, du kan finde opdateringen på www.digital-everywhere.com så kan du se om der er noget at hente der.
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Har du noget signal på f.eks. den transponder, hvor 11403 ligger. I DVBviewer kan foretage en scan bestemt transponder alene (ved indskrænke fra til området). Her kan man se om om der modtages signal af OK kvalitet.... Der skal findes de danske kanaler her, dr,dr2, charlie m.v. Ved at køre update mode under scan kan det gøres om flere gange. Ellers er det selve scan-tabellen, der skal gås efter (3692.ini).. Er DVBviewer opdateret til seneste version? Se også dette link vedr. de nye DVB-S2 kanalers placering http://www.digitalt.tv/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2795 Helt banalt kan det jo også være at parabolen har forskubbet sig, så der modtages et dårligere signal... Redigeret af avh - 02-November-2007 kl. 08:19 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
droida38 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Status: Offline Point: 19 |
![]() |
Mange tak for Jeres svar.
Jeg mener at køre med nyeste drivere såvel som firmware. FireDTV Tools siger: Model : FireDTV S/CI GUID : 0x00128700340008D1 HW Ver.: 01.34.01 FW Ver.: 1.2.6 Build 42050 Driver : 4.8.0 Lidt underligt at driveren hedder 4.8.0, såvidt jeg kan se på Digital-Everywhere er nyeste version 4.3.0?! Men den er altså downloaded derfra (bundled med FireDTV viewer, som jeg dog ikke bruger da jeg har DVBViwer pro). DVBViewer er version 3.9.0. Jeg tror ikke parabolen har flyttet sig, da jeg har fint signal på alle kanaler med receiveren fra CanalDigital (CDC-7000 st) Jeg er blevet endnu mere forvirret siden mit første indlæg. For den anden aften skulle jeg lige prøve at scanne igen. Og så fandt jeg pludselig alle kanaler?! Stor glæde! Men næste dag, kunne jeg igen ikke se kanalerne. Det vil sige, kun de kanaler som jeg tidligere havde problemer med at finde (f.eks. DR på 11403) mens de øvrige kanaler (F.eks. Showtime på 11325) vises fint???!?? Når jeg scanner 11403 får jeg ingenting: ![]() Nedenstående er min hjemmelavede transponder fil: [SATTYPE] 1=3590 2=Canal Digital on Thor 2/3 at 1.0°W 3=0 4=9750 5=10600 6=11700 [DVB] 0=9 1=11403,V,24500,78,0,0,DR 1, DR 2, TV 2 Charlie, Lifestyle TV (Sweden), TV 2 Film, DR Update,Sjónvarpið, DR P2, DR P1, DR P3, DR P2, DR P4 København, Rás 1 Net Radio, Rás 2 Net Radio, Event Kanal 2=11229,H,24500,78,0,0,CNN International, Travel Channel, MTV Norge, Adult Channel, Discovery Channel Norway, Animal Planet Scandinavia, Discovery Channel Sweden, Discovery Channel Denmark, The Poker Channel, Discovery Channel Finland, BBC Food 3=11261,H,24500,78,0,0,Canal + Film 3,Canal + Sport 2 Skandinavien,TV 2 Sport 2,TV 2 Sport 3,Silver 4=11293,H,24500,78,0,0,DK 4, TV 2 Zulu, Dantoto, 24 Nordjyske, SBS Net, Radio 2 (Denmark) (Audio), The Voice Danmark (Audio) 5=11325,H,24500,78,0,0,Gospel Channel Europe, BBC World, BBC Prime Europe, Star! Scandinavia, Bloomberg TV Europe, Showtime, The History Channel, FEM 6=11357,H,24500,78,0,0,The Voice TV Danmark, MTV Sverige, The Voice TV Sverige, The Voice TV Norge, MTV Danmark, Disney Channel Skandinavien, Toon Disney Scandinavia, MTV Finland, Kanal 4, Blue Hustler Europe 7=11278,V,24500,78,0,0,Canal + Film 1, Canal + Sport 1 Sverige, Canal + Sport 1 Finland, Canal + Sport 1 Norge, Canal + Sport 1 Danmark, Canal + Film 2, Canal + Mix 8=11309,V,24500,78,0,0,CNBC Nordic, National Geographic Channel Scandinavia, VH1 Europe A, Kanal 5 (Denmark), Hallmark Channel Scandilux, TCM Nordic, Cartoon Network Nordic, Kanal 5 (Sweden), Jetix Scandinavia , CNBC Nordic 9=12456,V,28000,34,0,0 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Der er simpelhen ikke noget signal af hvad årsag det kan være... De 3 knapper ved siden af måle-striben skal være grønne, når der findes en transponder... TV-kortet er fundet af softwaren... Skal det ikke være 3592.ini, der skal bruges? Kabelforbindelser til parabol ok? Specielt hvis det virker lejlighedvis... Redigeret af avh - 04-November-2007 kl. 18:51 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Desværre kan det ikke være forklaringen, som sagt kan jeg se alle kanaler når jeg ser via receiveren fra CanalDigital.
Jeg mener det er fuldstændig ligemeget hvad .ini filen hedder. Jeg må nok prøve at kontakte FireDTV support.. suk. Tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg skylder at fortælle at jeg fandt problemet.
Det var såre simpelt, og jeg burde have tænkt over det noget før. Det viste sig at de manglende kanaler skyldes at jeg har ført antennekablet ind i receiveren fra canal digital (CDC-7000 ST), og fra dens udgang til FireDVT. Og receiveren "spiser" åbenbart nogle af kanalerne, men kun når den er On. Derfor "virkede FireDTV kun periodisk". |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |