recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvordan kan CRT mornitore vise HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvordan kan CRT mornitore vise HD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Emne: hvordan kan CRT mornitore vise HD
    Sendt: 04-November-2007 kl. 12:08

Ja ville godt have forklare (vis nogen kan ) hvordan en CRT mornitor kan vise HD martriale ved et CRT tv ikke kan men en pc mornitor kan har jeg iverfal læst et sted ved ikke om det paser

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

Ja ville godt have forklare (vis nogen kan ) hvordan en CRT mornitor kan vise HD martriale ved et CRT tv ikke kan men en pc mornitor kan har jeg iverfal læst et sted ved ikke om det paser

Det er et simpelt spørgsmål om opløsning. Det er i praksis vanskeligere at lave en stor CRT med høj scan-rate (høj opløsning) end en lille CRT med høj scan-rate. Derfor findes der masser af små CRT'er med høj opløsning, men meget få store.

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2007 kl. 15:10

Er der ikke noget med at HD kræver hdmi? Eller er det kun ved DRM-Materiale...

Jeg har aldrig set en CRT skærm med andet end vga-indgang.

Det kunne ellers være interssant. Jeg har en 21" trinitron som rigeligt kan køre ihvertflad 720 i en rimelig framerate. Jeg ved ikke om VGA's båndbredde er stor nok til at understøtte 1080p.

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2007 kl. 15:04

Jeg bliver lige forbavset hver gang dette dukker op. 1080interlaced 50/60 var oprindeligt beregnet til Billedrørs Tv eller CRT. Desuden kan man ikke lave HDCP ved CRT.

Og apropos kopiere HD var der en som direkte foreslog man optog med et Video KAMERA recorder direkte fra ens HDTV - SKÆRM.   Når nu alle andre kopierings muligheder efterhånden blev lukkede. Dette er noget jeg læste og ikke selv kunne komme på ideen.

Sådan lidt i stil med optage på Spolebånd via Mikrofon og Radioens højttaler.    I sidste århundrede.

Redigeret af moho - 21-November-2007 kl. 15:10
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu