recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til Synology:
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål til Synology:

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til Synology:
    Sendt: 02-November-2007 kl. 11:05

Jeg har planer om at købe en synology, hvor meningen er, at den skal stå og streame musik og film (bl.a. HD 720p), men:

1. Vil det være muligt at streame HD 720p over trådløst netværk?

2. Jeg har hørt, at man kan installere noget SW og få Synology til at arbejde sammen med receiver? Kan det lade sig gøre, da jeg i så fald slipper for at købe en squeezebox til 2000,- Evt. link:)

Tak for hjælpen.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 12:22

Man skal ikke regne med at kunne streame HD over trådløst. Måske hvis du køren n standard.

Jeg har ikke høre om noget software der gør at DS'ern kan kobles direkte til en reciever. Tænk på at DS'ern kun har USB.

Du kan dog købe nogle USB højtalere så du kan afspille musik igennem dem. Det er deres audio station som bl.a også gør at man også kan koble en iPod og en remote direkte til den. Læs mere her : http://www.synology.com/enu/products/features/audiostation.p hp

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 12:45

Hej kim.t tak for svaret. Jeg tænkte på hvis jeg kører 54 mbps/125 mbps trådløst, må det da vel være muligt, da HD materiale worst case kører 20 mbps?

Ang. streamingen havde jeg bare fået af vide, der var en tråd på recordere, hvor der blev snakket om NAS server der kunne snakke sammen med reciever, men har desværre ikke fundet den endnu.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 12:56

Tænk på at modtageren også max. kører 54/mbps, og man siger vel at det så max. betyder 25/mbps pga handshake, signaltab m.m. Og hvis du har flere enheder på det trådløse skal båndbreden jo deles.

Søg lige på www.mpcclub.com - her mener jeg at man generelt siger at man ikke skal regne med at kunne streame HD

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 00:08
Til spørgsmål 2 kan der siges én ting: Twonky
Hvis du installerer en medieserver som Twonky, kan du streame til UPnP-klienter.
Klienterne kan forbindes til dit anlæg og tv. Kig på Twonkys site: http://www.twonkyvision.de/Products/TwonkyMedia/devices.html

Venligst
Søren
Til top
skipper.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Marts-2005
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 00:37
ja eller slimserver

http://oinkzwurgl.org/ssods

andre synology ressourcer

http://tech.groups.yahoo.com/group/ds101-linux/

http://www.nslu2-linux.org/wiki/DS101/HomePage

skipper.dk

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Til spørgsmål 2 kan der siges én ting: Twonky
Hvis du installerer en medieserver som Twonky, kan du streame til UPnP-klienter.
Klienterne kan forbindes til dit anlæg og tv. Kig på Twonkys site: http://www.twonkyvision.de/Products/TwonkyMedia/devices.html

Venligst
Søren
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 08:09

Tak for svaret.
Havde håber lidt på noget ala de små dimser med fm sendere, hvor man kan tune anlægget hen på en bestemt frekvens at man kunne få synology til at lave et lignende trick. Men kan se der er vist ingen måde at undgå en boks der skal kobles til anlægget.

Så er spørgsmålet bare om jeg skal satse på Squeezebox eller den billige noxon 2. Er lyden lige god på begge, eller fndes der bedre f.eks. wap-5000. 

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 08:38
Lyden er helt klart bedst på en squeeaebox
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 15:53
Tak for svaret. Jeg tænkte på, at når signalet på begge bokse kører digital til receiveren, er lydkvaliteten vel det samme, da det sendes videre digitalt eller hvad?
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 16:03
Ja. Den analoge konvertering sker først i klienten - Noxon, WAP eller Squeezebox.

Venligst
søren
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 16:18
Så i realiteten hvis jeg forbinder digitalt med coaxial er lyden lige god på hvilken som helst af boksene.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 16:26
Det kommer an på D/A-konverteren - altså hvor god spilledåsen er til at konvertere digitale informationer om til analoge = LYD.

Jeg kender kun Noxon, og den lever op til mine krav, men jeg ved ikke, om de to andre er bedre. Noxon er nem at betjene, den har en god radiodel, og i praksis er det for mig playlists eller radio, jeg hører som ren konsum.

Du skal nok gøre op med dig selv, hvordan du vil bruge din musiksamling, og så bliver emnet komprimering/ikke komprimering måske aktuel.
Med Noxon er du nødt til at komprimere i minimum 320 kbps (fx. aac). Det behøver du ikke med Squeezebox. Samtidig er Squeezebox efter sigende pænere (og 1300,- dyrere)

Venligst
Søren
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu