recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Perspektiv bredbånd kontra fullrate
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPerspektiv bredbånd kontra fullrate

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6506
Direkte link til dette indlæg Emne: Perspektiv bredbånd kontra fullrate
    Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 22:46

Hejsa.

Jeg overvejer at udskifte min nuværende udbyder fullrate med perspektiv bredbåmd. Betaler 350 for 10M ned og 1M up

Hvis jeg skifter til perspektiv får jeg 20M ned og 2M up. for 299kroner.

Der er selvfølgelig lidt omkostninger ved skiftet, nogen der har noget godt eller skidt at sige om perspektiv bredbånd ??

på forhånd tak

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 23:06
Først og fremmest: Kender ikke firmaet, så jeg kommer kun med udenomsbetragtninger.

Der kan selvfølgelig tegnes en kurve over hvert forløb, hvor du kan se, om det kan betale sig  (fx. tid/akkumulerede omkostninger)

Når den er tegnet, bør du måske overveje, om du har brug for så stor båndbredde. Umiddelbart vil jeg selv fokusere på den høje uploadhastighed, som virker særdeles attraktiv

Og så til mine overvejelser vedr. dit spørgsmål: Hvor længe har de været i markedet? Kan du let komme til at se oplysninger på ejerne, og har de en tillidsvækkende profil?
Der er mange, der har slået sig op på en fidus/luftkastel, men er forretningsmodellen god og kapitalen til stede, så kan de være gode nok at købe hos, hvis man ikke binder alt for mange penge i indskud eller forudbetaling. Det bliver jo altid et sjus, om man tør risikere noget

Venligst
Søren
Til top
lowfire Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 04:10

Jeg har Perspektiv Bredbånd og har haft det i snart 1½ år, dengang hed de CPH Metronet.

Jeg har en 24/1 linie, og har ALDRIG haft det miste problem med forbindelsen. Den har bare kørt og kørt, har været oppe på de 24mbit som max. Jeg sender med ca 1½mbit selvom jeg har 1mbit upload.

Jeg kan godt anbefale Perspektiv Bredbånd.

PS. De kommer også snart med TV.

Se mere på den svenske side da den danske ikke er oppe endnu, går udfra at den danske del kommer til at være lige som den svenske, men med andre kanaler:

http://www.perspektivbredband.se/Webpages/Privat/DigitalTV.a spx

Tekniska specifikationer och förutsättningar:

http://www.perspektivbredband.se/Webpages/Privat/DigitalTV_t echinfo.aspx

Michael.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 08:10

Stilles der krav om en særlig setopbox til Perspektivbredband' s løsning?

Synes ikke det fremgår af hjemmesiden...

Hvis der ikke kræves en setopbox er deres udbud måske egnet til modtagelse via en HTPC...

Udbydes TV-delen principielt også til ADSL-forbindelser, bare de er hurtige nok?

Redigeret af avh - 08-November-2007 kl. 08:11
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
a.v.jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-April-2006
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 09:28
Ser ud som om man skal have en speciel box: "När du inte tittar på TV och digitalboxen är avstängd..."

Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Stilles der krav om en s�rlig setopbox til Perspektivbredband' s l�sning?

Synes ikke det fremg�r af hjemmesiden...

Hvis der ikke kr�ves en setopbox er deres udbud m�ske egnet til modtagelse via en HTPC...

Udbydes TV-delen principielt ogs� til ADSL-forbindelser, bare de er hurtige nok?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 14:54

tak for input med hensyn til perspektiv bredbånd, nu er deres tilbud lidt forringet, men overvejer kraftigt at nappe den forbindelse derfra, men kan ikke rigtig overtale kæresten. Men jeg vil så gerne have den.

Jon

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af lowfire lowfire skrev:

Jeg har Perspektiv Bredbånd og har haft det i snart 1½ år, dengang hed de CPH Metronet.

Jeg har en 24/1 linie, og har ALDRIG haft det miste problem med forbindelsen. Den har bare kørt og kørt, har været oppe på de 24mbit som max. Jeg sender med ca 1½mbit selvom jeg har 1mbit upload.

Jeg kan godt anbefale Perspektiv Bredbånd.

PS. De kommer også snart med TV.

Se mere på den svenske side da den danske ikke er oppe endnu, går udfra at den danske del kommer til at være lige som den svenske, men med andre kanaler:

http://www.perspektivbredband.se/Webpages/Privat/DigitalTV.a spx

Tekniska specifikationer och förutsättningar:

http://www.perspektivbredband.se/Webpages/Privat/DigitalTV_t echinfo.aspx

Michael.

Den danske hjemmeside er der her: http://www.perspektivbredband.dk/ eller huh?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 16:19

Jo men tror han mener de tv ting - de er ikke kommmet på de danske sider endnu..

Strengt at svenskerne får 100 MB up og ned, for samme pris, plus den svenske krone er mindre værd end den danske... 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Strengt at svenskerne får 100 MB up og ned, for samme pris, plus den svenske krone er mindre værd end den danske... 

100/100 er ikke xDSL baseret, men fiberløsninger til ejendommen med langt højere installationsudgifter. Du skal sammenligne med priser hos ComX og Dansk Bredbånd (det er nok stadig billigt).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
lowfire Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 17:18
Der skal ekstra box til.

Når der kører via Tlf-kablerne (adsl2) falder ens internetforbindelse til ca 5mbit når man ser tv. Det er måske ikke så godt, men stadig billigere end TDC eller andre løsninger (skulle jeg mene, ret mig hvis jeg tager fejl) , indtil man kan få fat i en fiberlinie hos DanskBredbånd.

Glæder mig til at prøve det :-)

Michael.
Til top
twocat_cph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 22:15
For guds skyld gør ikke samme dumhed som mig , jeg havde fullrate , og endte i perspektiv bredbånd .

det funkede fint hos Full rate , men da jeg skiftede til perspektiv bredbånd så blev mit internet dårligere , de holder ikke hvad de lover om tilfredsheds garanti , mere følger  . om emnet . men de overholder ikke deres tilfredsheds garanti ... . de siger at jeg er bundet i 6 mdr , selv om jeg overholdt tilfredsheds garantien ,.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 23:00
Okay tak for inputtet - jeg bliver hos fullrate...
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu