|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
kaaresylow ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2007 Status: Offline Point: 32 |
![]() Sendt: 11-November-2007 kl. 15:10 |
Hej folkens
Jeg har et problem som går mig mere og mere på. Det drejer sig om at jeg ikke kan få min HTPC til at gå i S3 standby. Den lukker godt nok ned, men starter så igen 1 sek efter. Har prøvet diverse reg. hacks og hvad der ellers findes af tools til s3 standby. Har også prøvet at fjerne alle flueben i device manager, som kunne starte computeren op igen. Har tilmed formateret skidtet, desværre uden resultast. Det mest mystisk ved det hele er at det har virket før uden problemer, men så en dag gik det galt. Mit bundkort er et asus m2a-vm hdmi og jeg kører med mce2005. Håber virkerlig der er nogle der ude som kan hjælpe, det ville virkelig rede min weekend. På forhånd tak. Redigeret af kaaresylow - 11-December-2007 kl. 17:00 |
|
![]() |
|
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Der er et eller andet der vækker maskinen fra standby.
Først og fremmest unplug alle USB enheder du evt. har tilsluttet, og brug udelukkelses metoden til at finde frem til synderen. Det kan evt. også være noget wake-on-lan der bøvler. |
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
|
Pade2204 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2005 Status: Offline Point: 1049 |
![]() |
jeg kan ikke bidrage med noget - jeg er SAMME frustrerende problem!
Så jeg er med på en lytter! |
|
![]() |
|
kaaresylow ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2007 Status: Offline Point: 32 |
![]() |
1000 tak for jeres svar.
![]() Det eneste jeg har sat til USB er min mus og så IR modtageren fra microsoft. Har prøvet at slå netkortet fra i BIOSen så det kan vel næppe være wake on lan der spøger eller? Flere forslag modtages meget gerne ![]() |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
musen kan godt være et problem, hvis den kan vække den fra S3, jeg slog det fra på min da jeg blev irriteret over den startede bare jeg rørte bordet som musen lå på.
|
|
![]() |
|
![]() |
Har prøvet uden mus, og desværre med samme resultat. Blæserne går lige ned i hastighed og så starter den igen. Men tak for forsøget
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
ChrissJJ har du lavet nogle specielle ændringer i BIOSen eller andre steder, for at få det til at virke?
|
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
Jeg har også bøvlet en hel del med det, men fandt så MST http://www.xs4all.nl/~hveijk/mst/indexe.htm Et lille program hvor man kan styre alle wake up events fra og nu virker skidtet upåklageligt. Det fylder under 1MB og behøver ikke installeres, men kan installeres for at få flere features. Redigeret af stefanb - 11-November-2007 kl. 18:57 |
|
![]() |
|
![]() |
Har også prøvet MST, men desværre uden held, selvom det ellers ser ret smart ud.
|
|
![]() |
|
![]() |
Har nu prøvet at geninstallere windows igen. Satte BIOSen til default opnær under menuen power hvor jeg satte den til S3. Så virkede det, den gik helt fint i standby, men kunne så ikke tænde den igen.
Begyndte så at rode lide i BIOSen, og satte den så til S1&S3 og AMD til enabled. Efter dette laver den så samme ballade som før, og det hjælper sjovt nok ikke at sætte indstillingerne tilbage. ![]() |
|
![]() |
|
mikkelb ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Det her problem har jo været oppe at vende nogle gange her på sitet, og belært af tidligere diskussioner har jeg efterhånden accepteret at standby-problemer kan være ram-relaterede, også selv om man ikke mærker ustabilitet på systemet ellers. |
|
![]() |
|
Mikey ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 227 |
![]() |
Hej kaaresylow Efter geninstallering med default bios pånær at den sættes til s3 virker hos mig pånær at ligesom hos dig så kan jeg ikke vække den igen. Her skal du ind og lave en ændring i registreringdatabasen.
Dette har virket perfekt hos mig, håber du kan bruge det til noget |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |