recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lodret streg på min plasma skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLodret streg på min plasma skærm

 Besvar Besvar Side  123 16>
Forfatter
Besked
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Emne: Lodret streg på min plasma skærm
    Sendt: 26-Oktober-2007 kl. 19:15

Jeg var ellers lige så tilfreds med min fladskærm TH-37PX70 men ak og ved !

Nu er der pludselig opstået en lodret tynd streg som alt efter baggrundsbilledet har en grøn / rød farve. Det ser nærmest ud som om en hel kolonne af pixel er gået død.

Jeg har testet på alle AV indgange incl. DVD stregen den er bare altid. Jeg vil gerne vide om der er andre som har oplevet samme problem, samt evt. løsning på problemet 



Redigeret af Puma - 26-Oktober-2007 kl. 23:05
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 12:00

Hej Drenge

Kan det virkelig passe, at der ikke er en af de mange kloge hoveder inde i dette forrum, som kan give et bud på ovenstående problem ?

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 12:03

Hej Puma , din skærm er defekt og skal sendes til rep , desværre

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 12:06
Så er det måske rigtigt, at fejlprocenten på Panasonic er rigelig høj....?
Jeg har hørt en forhandler sige sådant, men kunne dengang ikke rigtig tage ham alvorligt,  måske havde han alligevel ret, når man ser rækken af fejl folk skriver om herinde... 

Redigeret af 4ever - 27-Oktober-2007 kl. 12:08
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 12:13

Fejlprocenten er nok ikke højere end fra andre producenter , hvis nogle stykker her inde fra recordere har en defekt skærm skriver de selvfølgelig om det , dette gælder skærme fra alle producenter , men så fylder det jo meget når man læser de forskellige tråde , hvis bare et par procent har noget der er defekt...

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 10:27

Hej Hopgreve

Jeg tror desværre du har ret  det er sgu gået helt i panik, idet der nu er opstået endnu en lodret streg ca 10 cm fra den anden, nu er der med andre ord 2 kolonner med døde pixel.........

Jeg har gennem årene haft et utal af Panasonic produkter, men PX70 er første gang jeg har haft problemer, man kunne måske fristes til at tro de ellers så kvalitetsbevidste japanere har haft lidt for travlt med at få dette produkt på markedet



Redigeret af Puma - 28-Oktober-2007 kl. 10:32
Til top
Moszad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-April-2006
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 12:03

Lige inden du sender kassen afsted kunne du prøve at checke følgende:

1. Har du nogen som helst andre mindre apparater siddende bag på skærmen, flyt/fjern dem evt.

2. Prøv med en komplet strømafbrydelse, og tænd igen.

En af disse to ting fjerne precist samme problem hos en makker, han havde en antenne forstærker/splitter siddende bag på tv'et, som han ifbm. en flytning fjernede og havde dermed også strømmen af.

Væk var hans stribe.

 

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 18:13

Hej

Så fik jeg sendt min TH-37PX70 til reparation hos den frygtede Powermill nu bliver det spændende og hvor mange uger der går inden de får fundet en løsning på problemet......

Jeg frygter selvfølgelig at ende i samme situation som jeg har læst i dette forum andre har oplevet.  Nemlig at det går meget lang tid inden de få foretage denne reparation samt i værste fald at det kommer tilbage med samme fejl....

Til top
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 21:19
har en kammerat der også har en Pana og oplevede nøjagtigt det samme. En lodret streg med et grønlig skær, og 2 dage efter kom der en streg mere. Skærmen er nu sendt til rep. Så lyder som noget lign. du har været ude for?
Benitez
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 15:57

Hej

Så fik jeg rykket Powermill første gang vedr. reparation af min fladskærm (TH37-PX70) de siger at selve plasmapanellet er gået død, hvorfor de har aftalt med Panasonic et selve panelet skal udskiftes, dette er bestilt i Tyskland og forventes af blive leveret om en lille uge tid.

På bagrund af ovenstående er jeg blevet lidt nervøs, udskiftning af en  så stor del af en fladskærm som kun er 1/2 år gammel. Det kan vel tyde på jeg har fået "mandags" model, hvilket måske igen betyder store reparationer i fremtiden.

Jeg har læst på forbrugerstyrelsens hjemmeside at jeg kan forlange den defekte vare ombyttet til et nyt.....såfremt løbet er sket inden for 6 måneder. Er der nogen af jer der har erfaring med hvor let det er at overbevise leverandøren om en ombytning ?

PS: Jeg har købt min fladskærm hos KT Radio i Odense

 

Til top
guvernator Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 16:12

Seriøst...stop med at hyl og slå koldt vand i blodet... Du snakker om ombytning og forbrugerstyrelsen efter 1 rep...

Det er sådan nogle typer, som ødelægger det for alle andre, fordi de farer op og stor alarm over ingenting.

Panasonic går ikke mere i stykker end andre mærker.. Det er 100% sikkert. Faktisk går de mindre i stykker end andre mærker.

Fordi tv`et går i stykker en gang er det ikke = det er en mandags model.

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 16:24

Hej Guvernator

Jeg ikke enig med din meget kraftige udmelding....Jeg har gennem årene haft mange Panasonic produkter og har stadig mange i hjemmet, forbi de altid har levet op til mine forventninger.

Jeg har bare aldrig oplevet noget tilsvarende med et Panasonic produkt derfor min nervøsitet.....Man skal efter min vurdering sammenligne ovenstående raparation med udskiftning af billedrøret på et CRT fjernsyn, hvlket må siges af være en noget omfattede reparation. 

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu