|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() Sendt: 16-November-2007 kl. 14:13 |
Hej. Jeg går og overvejer at få fat i et nyt grafikkort, som ud over god grafikprocessering også skal kunne levere mht. lyd. Jeg leder efter et PCI-E grafikkort som har HDMI udgang og indbygget lydchip. Det skal kunne outputte 24-bit/96kHz PCM så jeg kan overføre de "nye" HD-lydformater til min surround receiver. |
|
![]() |
|
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
Du skal bare have et HD ATI eks. 2400Pro, der er kun DVI stik men du kan få en ATI dvi-hdmi adapter, nogle kort følger den med eks. LINK til 1.314.-
|
|
![]() |
|
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
Ja, men DVI kan jo ikke overføre lyd. Jeg søger jo et kort der kan outputte lyd sammen med grafikken. For jeg har pt. et grafikkort med DVI ud, som jeg bruger til mit TV (via DVI-HDMI kabel), og derigennem får knivskarpe billeder. Men lydmæssigt vil jeg jo gerne kunne overføre HD-lydformaterne fra min computer til min receiver - derfor HDMI og output af 24-bit/96kHz PCM (det sidste var noget jeg læste i en tråd et andet sted, altså at det i realiteetn er nok, at man har HDMI ud og 24-bit/96kHz PCM for at kunne afspille de nye HD-lydformater på sin revceiver, hvis den er bygget til at afspille dem, og hvis man har software der kan outputte den slags). |
|
![]() |
|
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
![]() |
Jeg har lige købt et GF 8600GT, som har lyd ud via HDMI. Jeg troede egentlig at der var en lydchip på grafikkortet. Men måden det fungerer på er at man bruger en lille ledning som man fører fra bundkortets interne S/PDIF stik over til grafikkortet. Og jeg går ud fra at det bare bliver sendt direkte ud i HDMI, uden at blive rørt af grafikkortet. Windows kan i hvert fald ikke se forskel.
Så hvis dit bundkort kan klare 24-bit/96kHz PCM, så vil jeg mene det virker. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det havde jeg også håbet på, selvom 1 kort uden for meget pass-through og ekstra ledninger i kabinet mv. ville være klart at foretrække. Men S/PDIF har ikke nok båndbredde til at overføre 24-bit/96kHz PCM. Til det skal man bruge enten analog overførsel eller HDMI - derfor vil indbygget lydchip der kan klare den angivne lydprocessering med HDMI være at foretrække. Men jeg har da også tidligere hørt, at der er grafikkort med lydchip og HDMI derude - jeg ved bare ikke om hvilke og hvilke der kan klare mindst 24-bit/96kHz. Det er åbenbart ikke noget producenterne skilter alt for højt med. |
|
![]() |
|
STP36 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2004 Status: Offline Point: 117 |
![]() |
Jeg tror desværre ikke du kan trække de nye lydformater ud af din computer endnu. Auzentech skulle hvis være på vej med noget. |
|
![]() |
|
![]() |
OK, men efter sigende er "det eneste" jeg har brug for, for at kunne afspille HD-lydformaterne, et kort der kan levere 24-bit/96kHz via HDMI. Det behøver altså (som jeg har forstået det) ikke være bygget til HD-lyd, for at kunne videresende det til en receiver. Jeg faldt lige over nogle nye kort som Sapphire er ved at lancere. Men produktbeskrivelsen er meget mangelfuld mht. lydoutput Men de Auzentech som du nævner, de laver da kun lydkort, ikke?? For jeg leder jo efter et kombineret lyd og grafikkort. |
|
![]() |
|
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
![]() |
ok det var jeg så ikke klar over Mvh. Martin |
|
![]() |
|
jojedk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
ATI's HD 2000-serien og HD 3000-serien skulle have "HD" lyd via HDMI
|
|
![]() |
|
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
Det er trist at høre så har ATI et stort problem, da de siger at det kan de, jeg har lige installeret 32 ATI HD2400Pro og der er lydkort i dem alle! Prøv at læse her LINK Redigeret af Mollerup - 16-November-2007 kl. 17:36 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Jeg har både et 2400pro og et 2600xt - og der er onboard HD lydchip der medsender lyd over hhv. dvi udgang og hdmi udgang - der skal ikke trækkes nogen ledninger fra bundkort eller andet. Jeg vil anbefale 2600XT fremfor 2400pro - for det første er 2600xt kortet meget kraftigere end 2400pro i 3d gaming, for det andet følger HDMI adaptoren med, det gør den ikke til 2400pro hvor man skal købe den ved siden af. Derved koster de 2 kort næsten detsamme selvom 2600XT er hurtigere. begge har fuld AVIVO og UVD accelleration af HD-DVD og BluRay med egnet software som Powerdvd. ATI 2900XT har AVIVO men ikke UVD accelleration, til gengæld er den kraftigere til 3d gaming. Der er også den helt nye serie fra ATI - HD3800 som er endnu kraftigere end 2900 og samtidig også har både AVIVO og UVD
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for alle svarene. @Spawn: ja, de 2 kort jeg så på som Sapphire lige har lanceret er baseret på ATI HD 3800. PC-World har også en anmeldelse af de nye kort her: http://www.pcworld.dk/art/9242?a=rss&i=0 Men igen mangler der information omkring lyd. Der står bare "HD 3000-serien har som sin forgænger integreret lydafkoder og understøtter HDMI gennem en adapter" - det betyder i mine øjne bare, at der er lydchip på uden at de forklarer hvad slags lyd det magter. Endvidere er det meget tvetydigt hvordan de implementerer HDMI. ATI's hjemmeside har også kun lidt at gå på: "Integrated Digital Outputs – Enjoy your digital content the way you want to, with built-in HDMI that includes 5.1 surround audio for big screen entertainment. " Forøvrigt faldt jeg i min søgen efter information over følgende side, som forklarer HD lydformaterne (Hvor der bl.a. også står, at de nye formater ikke kan overføres via S/PDIF - eller rettere at de bliver konverteret til de "gammeldags" lyd-formater via S/PDIF): http://www.highdefdigest.com/news/show/1064 - Grafikkortene er da blevet noget billigere siden jeg købte mit GeForce 7800 for ca. 1½ år siden. Dengang gav jeg i omegnen af 3000 kr. for det, mens de nye 3800 "kun" kommer til at koste 1200-1500. Men Spawn, ved du helt præcist om de grafikkort fra ATI (3000 serien - eller kalder de den 3800 serien?) kan levere minimum 24-bit/96kHz til HDMI i output??
@Mollerup: der står ikke noget om lyd i dit link, men så vidt jeg kan se på billedet er der ikke HDMI udgang på det grafikkort. Redigeret af tosa - 17-November-2007 kl. 00:56 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |