recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Technotrend tv-tunerkort i Vista MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTechnotrend tv-tunerkort i Vista MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Emne: Technotrend tv-tunerkort i Vista MCE
    Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 12:01

Hej

Jeg har kæmpet lidt med at få mit nyindkøbte Technotrend budget C-1500 tv-kort til at fungere, men kan ikke helt få Vista Mediacenter til at opdage tv-kortet.

Jeg har højreklikket på det fundne kort i enhedshåndtering og valgt opdater driver og nu har den så godtaget driveren og jeg har downloaded MCE-tools og har prøvet at installere denne, men så kommer der en fejl, så det ser ud til at den ikke helt bliver gennemført, måske også derfor stadig problemet.

Er der nogen som har sådan et kort og har fået det til at virke i Vista MCE?

Jeg har TDC-kabeltv, hvis det gør en forskel. Jeg har endnu ikke købt et cam, da jeg har læst at man burde godt kunne få DR1 og TV2 frem alligevel, og dem vil jeg lige starte med først.

Redigeret af Mlarsen - 21-Oktober-2007 kl. 12:01
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 14:28

Jeg prøvede et DVB-S kort fra technotrend med mcetools, og her var der ikke problemer under mce2005..

Du skal sikre dig at installationen køres med administrative rettigheder, ellers kan mcetools ikke installeres, som det måske er, du ser.

ellers kører de fint under vista, som jeg har læst på tyske forums.

Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2007 kl. 10:50
Jeg kan simpelthen ikke få mit kort til at virke i Vista og jeg har også læst på diverse forums at der er store problemer med Vista MCE, men er der nogen som har fundet en løsning?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2007 kl. 11:10

Kortet kører under Windows XP og med DVBviewer (BDA-drivers). 

Forsøgte også med et tilsvarende Technotrend DVB-S (bruger samme drivers) under vista og måtte opgive og gik tilbage windows XP, hvor det kører uden problemer.

Et let betragtning kunne være...
Hvis løsningen skal fungere udelukkende som et mediacenter, ser man alligevel ikke meget til windows og det kan være underordnet om det er vista.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2007 kl. 15:12

Oprindeligt skrevet af Mlarsen Mlarsen skrev:

Jeg kan simpelthen ikke få mit kort til at virke i Vista og jeg har også læst på diverse forums at der er store problemer med Vista MCE, men er der nogen som har fundet en løsning?

Jeg kører med DVB-S2 kortet i Vista og her er ingen problemer.

Jeg brugte XP drivers, da de nyeste Vista drivers ikke virker med fake DVB-T løsningen.

Og så skal du altså huske at plugin og installation skal køres med admin rettigheder, derefter virker det fint.. det er helt sikkert samme løsning for DVB-C kortet.

Jeg tror version er 4.4.0.18 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu