recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til DVB.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til DVB.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til DVB.
    Sendt: 17-November-2007 kl. 12:28

Jeg har kørt med DVB et stykke tid nu, men der er lige et par småting jeg gerne vil have hjælp til at få rettet:

1. Når jeg går hen på nogle kanaler f.eks. 3+, bliver billedet kun vist i et lille vindue, resten er sort. Jeg vil gerne have det skal gå i fuldskærm med det samme, så jeg slipper for at skulle minimere og maksimere for at få fuldt skærmbillede.

2. På nogle enkelte kanaler er der hvide striber oppe i toppen. Tror det måske har noget at gøre med om det er 16:9 eller 4:3, da det bl.a. er på 3+ og TV2 Film, men ikke på DR. Hvordan løser jeg dette?

3. Min Zulu er forsvundet og den vil jeg gerne have tilbage. Hvordan søger jeg manuelt scan efter kun én enkelt kanal og tilføjer den efterfølgende  til favorit.

Tak for hjælpen:)

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2007 kl. 23:58

DOS 4.1, 5.0 eller 6.0?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2007 kl. 08:25
Det er XP. Jeg har fundet Zulu men ikke de andre to ting.

Redigeret af Bjur - 19-November-2007 kl. 08:26
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2007 kl. 10:24
Det var lidt for at være morsom jeg spurgte på den måde, men det er svært for nogen at hjælpe, når man ikke ved hvilket program du bruger, hvilket tuner kort du bruger og hvilken leveranceform du bruger (DVB-C, DVB-T eller DVB-S)
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2007 kl. 10:24

Pkt 1 og 2, der skal du ind og rode med indstillinger for graffikkortet. Det har oftest betydning om du køre VMR7 eller 9. Jeg bruger ikke VMR overhovedet, for så får jeg samme problemer som du beskriver.

Du ændre det inde i DVBviewer.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2007 kl. 12:24
Tak for svaret. Jeg kører selv VMR9 på Geforce 7600. Når jeg skifter, bliver kvaliteten forringet og stadig løser det ikke mit problem desværre. Men jeg må prøve mig lidt frem.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2007 kl. 12:46

Det er også noget knas at få til, når først det er et problem. Men det var der jeg løste mine problemer. Forøvrigt var det ligegyldigt om jeg brugte mit GF8600 eller ATI 2600, jeg kan bare ikke få det til at virke med VRMx

Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2007 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

2. På nogle enkelte kanaler er der hvide striber oppe i toppen. Tror det måske har noget at gøre med om det er 16:9 eller 4:3, da det bl.a. er på 3+ og TV2 Film, men ikke på DR. Hvordan løser jeg dette?

Jeg er også generet af denne hvide stribe i toppen af billedet. Ifølge wiki kan der lægges macrovision beskyttelse  her. Quote

"Most consumer VCRs use the known black level of the vertical blanking pulse to set their recording levels. The Macrovision copy protection scheme inserts pulses in the VBI, where the recorder expects a constant level, on videotapes to disrupt recording."

Det bruges også til undertekster samt teksttv http://en.wikipedia.org/wiki/Closed_captioning

Signalering af 16:3 eller 4:3 (WSS) sættes også ind her, men denne signalering er meget simpel og burde ikke få linien til at fylde så meget!

Nogle DVB afspillere har en indstilling til at skjule disse linier, men desværre ikke dem jeg bruger! Har ikke kunne finde indstillingen i vlc player.

Er det TDC som sætter det på ? (de rekomprimerer så mpeg signalet for at lægge denne VBI-linie ind, og alle rekomprimeringer forværrer jo det oprindelige billede).

Redigeret af cloudy - 19-November-2007 kl. 14:22
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2007 kl. 20:13

Oprindeligt skrevet af cloudy cloudy skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg er også generet af denne hvide stribe i toppen af billedet. Ifølge wiki kan der lægges macrovision beskyttelse  her. Quote

Problemet er meget mere simpelt. Det er ganske enkelt fordi der ikke laves overscan på denne kanal (eller de kanaler). Den stribe i toppen har alle kanaler, men vi ser dem ikke, fordi tvét oftest skalere dem ud af skærmen.

Det er korrekt, at der ligger komprimerings koder osv. i denne linie.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2007 kl. 08:16
Okay, og det vil jeg gerne have rettet. Har bl.a. prøvet med zoom i DVB uden det hjalp. Ellers må jeg prøve at zoome på TV'et også skifte tilbage til normal ved de kanaler der ikke har de hvide striber.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu