recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Årets filmprojekt !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketÅrets filmprojekt !

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Yams Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Årets filmprojekt !
    Sendt: 28-Februar-2004 kl. 14:41

Hej Alle

Da jeg for 2 år siden blev gift, blev brylluppet filmet af familien med 2 analoge videokameraer. Jeg fik herefter den rå film på et VHS bånd.

Siden har jeg ventet på en mulighed for at redigere filmen, da jeg har redigeringsprogammet, men kun hardware til digital video.

Nu har jeg jo så fornylig købt mig en DVD-recorder, og opgaven er klar:

Først kopiere VHS-båndet til DVD-optageren og ned på en skive. Herefter DVD-skiven i PC'en hvor den bliver omdannet til en mpeg fil som redigeringsprogrammet kan arbejde med, og til sidst brænde den færdige DVD i computeren.

Se... første punkt, VHS til DVD er klaret, men mit DVD drev i computeren (som er en Plextor brænder) kan ikke læse DVD'en som er lavet i min (JVC) DVD-optager. 

Nu tror jeg jo så umiddelbart selv at det er fordi JVC-optageren arbejder i DVD- formatet, og plextor brænderen bruger DVD+ formatet (og den kan eftersigende også kun læse DVD+ formatet).  

Hvis det er korrekt, vil jeg straks anskaffe mig en ASUS DVD-brænder, som bruger DVD- formatet. Men inden jeg gør det, vil jeg gerne vide om nogen af jer har haft succes med at lave DVD'ere i optageren som også virker i PC'ens DVD-drev?    

Håber jeg har gjort mig nogenlunde forståelig..

Mikkelsen      

Aaaahhh...Yams!
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2004 kl. 14:50

Hej Mikkelsen

Har du husket at finalize DVD-R skiven på DVD optageren før du satte den i computeren ?

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
sune Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2004 kl. 16:42
Hej Mikkelsen,

Jeg har osse en Plextor brænder (PX-504A) og selvom den kun kan brænde DVD+R, kan den sagtens læse DVD-R skiver.

Som Lars skriver, er det nok mest sandsynligt at din skive mangler at blive finalizet.

/SUne

Til top
Yams Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Februar-2004
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2004 kl. 20:14

Ja... hvad skal jeg sige... endnu et bevis på hvor omfangsrig min uvidenhed er..

Det var selvfølgelig det jeg ikke havde gjort...men...når man nu er en af dem hvor manualen er absolut sidste udvej...

Tak skal i ha!

Mikkelsen

Aaaahhh...Yams!
Til top
tand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Januar-2004
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2004 kl. 10:20

Der er også en anden måde at gøre det på

Jeg har indstalleret Pinnacle studio 8.

så kobler jeg min videomaskine på pinnacle`s printkort, og kører hele optagelsen ind og derefter kan jeg redigere, lave tekster,lægge extra lyd eller musik på, og derefter brænde den over  på en DVD skive.

hilsen tand

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu