|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() Sendt: 23-November-2007 kl. 12:29 |
Svigerfar har bedt mig om at finde og isætte en ekstra harddisk til hans PC. Er det sådan at det er ligegyldigt hvilken harddisk man køber, eller vil alle umiddelbart passe? Jeg tænker her på stik og kommúnikation mv. Det er en stationær PC ca 2 år gammel |
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() |
Du skal se efter i bundkortets manual hvilke tilslutningsmuligheder der er, altså om det er SATA eller IDE eller måske begge dele så der er valgfrihed. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Kunne også være SCSI
![]() |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() |
Nok ikke sandsynligt i en hjemmepc. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Jeg må se om jeg kan finde ud af om type er SATA eller IDE
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Kik på nogle af disse Samsung HDD'er Samsung laver nogle af de lydsvageste HDD'er. Hvis det er en IDE du skal have kan du dog max få en 400Gb - resten er SATA. Jeg har en i min TViX og en i min PC'er. Overvejer også en til min NAS da jeg synes at den WD der sidder i min NAS larmer lidt rigeligt. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Fimpe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() |
Du kan jo også vælge en ekstern USB disk, så er du sikker De koster ikke mange kr ekstra. Så kan den jo også transporteres når der skal udveksles familiebilleder etc. |
|
![]() |
|
![]() |
Det er åbenbart en 80GB Hitachi Deskstar80 der sidder i i forvejen... http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2041741&l okation= Er det en IDE eller en SATA? |
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Den du henviser til, er en IDE, men er du helt sikker på, at det er den samme som sidder i computeren i forvejen? Selvom dette skulle være tilfældet, så kan det tænkes, at bundkortet i computeren både understøtter IDE og SATA. Kan du ikke finde ud af hvilket bundkort der sidder i computeren (det står normalt på selve bundkortet) og så smide et link her, så kan vi hurtigt fortælle dig, hvilke muligheder du har. |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg prøver at skille den ad...
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |