|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Kschou77 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 24-November-2007 kl. 07:34 |
|
1. Jeg har pc’en tilsluttet til min forstærker, via et lydkort til ca. 200 kr. som er ca. 3 år gammelt. Vil det gøre underværker, bliver lyden bedre, hvis jeg evt. skifter til dette : X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Series http://www.pc-netto.dk/produkt/1000100394/index.html
2. Jeg har også pc’en tilsluttet til en Samsung Plasmaskærm 50 tommer. Nuværende grafikkort er GEforce FX5600-XT256MB ca. 3 år gammelt. Som det sidder nu, er der bag i pc’en sat en DVI adapter ind i DVI indgangen, den modsatte ende af adapteren er VGA, som der så er sat et VGA stik ind i. Den anden af kablet oppe ved fjernsynet er her HDMI. Men det har kørt fint.
Håber på det kan blive bedre endnu, hvis jeg skifter til dette Grafikkort : Radeon X1600 PRO - 256MB - HDMI - PCI E http://www.pc-netto.dk/produkt/1000072818/index.html
Tror i at det vil virke bedre, både lyd og billede ? Der bliver selvfølgelig skiftet kabel til HDMI - HDMI.
På Forhånd Tak. |
||
![]() |
||
Fimpe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() |
|
Hvillken lyd er det, er det fra musik, spil eller film?. Tilslutter du digitalt eller via de analoge udgange? Og igen hvilket billede, er det film (HD eller "almindelig DVD"), spil eller hvordan? Mange spørgsmål måske |
||
![]() |
||
Kschou77 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
|
Ja lyden er mest til musik. Da jeg har 2 forstærkere der er brokoblet, og det hele er opsat til at spille mono, går jeg ud fra at det helt automatisk giver sig selv, da der går et stik fra lydkortet op til anlæget som så fordeler sig ud i 2 stik. Tror jeg det er analog.
|
||
![]() |
||
Fimpe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() |
|
PC'ere kan bruges til at give rigtig god lyd, eller i mange tilfælde bare god lyd Hvis du er typen der har rippet samlingen i Flac formatet og bruger Foobar som afspiller (som jeg selv gør) vil jeg sige at Creatives lydkort ikke kendte for at give god lyd! Prøv f.eks. at se på XS-sounds hjemmeside, de har en række mere audiofile lydkort. Jeg har selv gode erfaringer med Terratec. Har selv et 24FW når/hvis du har fået driverne til fungere er det et godt kort. Har lige købt et andet gammelt terratec kort til min kontorPC og det spiller LANGT bedre end det indbyggede "HD HIGH SPEC" lydkort jeg har på bundkortet. Til min specifikke HTPC bruger jeg dog det indbyggede lydkorts digitale udgang og bruger så en ekstern DAC. Så hvis du har en reciever med digital input kan det også være en muliged. Hvad er du utilfreds med på det gamle "200 kr." lydkort? Hvis du bruger windows indbyggede medieplayer kan det være ganske svært at få god lyd |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
God lyd skabes ikke af software. God lyd skabes af hardwaren og kontroleres af software. Så uanset hvor meget foobar han installere, så vil lyden ikke blive bedre end hardwaren er i stand til.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvad nytter det med alverdens hardware hvis softwaren ødelægger lyden? Windows XP anvendelse af Kmixer er et særdeles velkendt problem der er diskuteret vidt og bredt. Det giver ikke mening at benytte lækker hardware (Lydkort) og så køre musikken i gennem Windows kmixer der ødelægger lyden! I Foobar kan der anvendes f.eks. kernel straming eller ASIO til bitperfekt afspilning! Se evt mere på http://patriarken.mine.nu/bitperfect.htm Mit bud er at der er større forskel på lyden ved at køre udenom kmixer end der er på anvendelsen af forskellige lydkort (hvis de ellers er i rimelig kvalitet!) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |