|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Solkongen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juni-2007 Sted: Lyngby, Danmark Status: Offline Point: 200 |
![]() Sendt: 25-November-2007 kl. 23:05 |
Hej Jeg står og skal købe mig en NAS-boks og jeg tror valget falder på en Synology DS107+ eller en QNAP TS-109. Har i nogle plusser eller minusser på disse modeller? Synology'en koster ca 1500kr og QNAP'en 1800kr. Hvilken skal jeg vælge? Mvh. Christian
|
|
![]() |
|
Stone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Hej Christian.
Jeg ville vælge en DS207. Du kan kører RAID eller 2 diske i rap. Har selv en og er super tilfreds. Mvh. Steen |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Jeg har selv en DS101 som jeg er ganske godt tilfreds med. Da den ikke har blæser er den ligeså lydløs som din harddisk og den tilbyder en masse udmærkede features, heriblandt powerdown når disken har været inaktiv i x antal minutter.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Du skal nok nærmere stille dig det spørgsmål om hvad du vil brugde den til. Det er jo ikke bare en ekstern harddisk. Hvert mærke har jo en masse ekstra features. Jeg er godt tilfreds med min Synology, specielt Photo Station. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Jeg ville nok satse på den nye DS207+. Har lige fået min og den er meget brugervenlig og har alt hvad hjertet begærer. Koster ca. 1900. Den er ikke på lager endnu i mange butikker på edbpriser, men var ude og hente min i Dataworld i Roskilde, og der havde de den i butikken men ikke på web.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Hvis det bliver en Synology så hold dig under alle omstændighederne til + modellen som du selv siger. Ydelsen på + modellerne er væsentlig bedre set i forhold til hvad mer-prisen er. Iflg MPCCLUB er ydelsen over 40% bedre, og mer-prisen unde 20%
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Du bør også være opmærksom på, at QNAP ikke har WOL (Wake On LAN), men ved selvfølgelig ikke om dette har betydning for dig.
|
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
Solkongen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juni-2007 Sted: Lyngby, Danmark Status: Offline Point: 200 |
![]() |
Det jeg skal bruge den til er til familiens musik, film, billeder, dokumenter, printertilslutning osv. På papiret er de to bokse relativt ens - Twonky er pre-install på QNAP, men for de penge Synology er billigere kan der jo sagtens blive råd til en licens. Hvis det bliver Synology bliver det en + model, cpu er hurtigere +128 mb ram. Mvh. Christian
|
|
![]() |
|
![]() |
Synology's Photo Station er god når man skal dele billeder med familien. Man skal ikke tænke på at oprettet en hjemmeside hvor billeder skal uploades m.m. Hvis man bare har fast IP og port 80 er forwarded kører det bare.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder som om det ender med en Synology..... Tak for hjælpen Mvh. Christian
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |