recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken NAS boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken NAS boks?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Solkongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Lyngby, Danmark
Status: Offline
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken NAS boks?
    Sendt: 25-November-2007 kl. 23:05

Hej

Jeg står og skal købe mig en NAS-boks og jeg tror valget falder på en Synology DS107+ eller en QNAP TS-109. Har i nogle plusser eller minusser på disse modeller? Synology'en koster ca 1500kr og QNAP'en 1800kr. Hvilken skal jeg vælge?

Mvh. Christian

Til top
Stone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2004
Sted: Denmark
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2007 kl. 23:33
Hej Christian.

Jeg ville vælge en DS207. Du kan kører RAID eller 2 diske i rap. Har selv en og er super tilfreds.

Mvh. Steen
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 01:21
Jeg har selv en DS101 som jeg er ganske godt tilfreds med. Da den ikke har blæser er den ligeså lydløs som din harddisk og den tilbyder en masse udmærkede features, heriblandt powerdown når disken har været inaktiv i x antal minutter.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 08:11

Du skal nok nærmere stille dig det spørgsmål om hvad du vil brugde den til. Det er jo ikke bare en ekstern harddisk. Hvert mærke har jo en masse ekstra features.

Jeg er godt tilfreds med min Synology, specielt Photo Station.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 09:13
Jeg ville nok satse på den nye DS207+. Har lige fået min og den er meget brugervenlig og har alt hvad hjertet begærer. Koster ca. 1900. Den er ikke på lager endnu i mange butikker på edbpriser, men var ude og hente min i Dataworld i Roskilde, og der havde de den i butikken men ikke på web.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 11:03
Hvis det bliver en Synology så hold dig under alle omstændighederne til + modellen som du selv siger. Ydelsen på + modellerne er væsentlig bedre set i forhold til hvad mer-prisen er. Iflg MPCCLUB er ydelsen over 40% bedre, og mer-prisen unde 20%
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 11:10
Du bør også være opmærksom på, at QNAP ikke har WOL (Wake On LAN), men ved selvfølgelig ikke om dette har betydning for dig.
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Du skal nok nærmere stille dig det spørgsmål om hvad du vil brugde den til. Det er jo ikke bare en ekstern harddisk. Hvert mærke har jo en masse ekstra features.

Det jeg skal bruge den til er til familiens musik, film, billeder, dokumenter, printertilslutning osv. På papiret er de to bokse relativt ens - Twonky er pre-install på QNAP, men for de penge Synology er billigere kan der jo sagtens blive råd til en licens. Hvis det bliver Synology bliver det en + model, cpu er hurtigere +128 mb ram.

Mvh. Christian

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 18:11
Synology's Photo Station er god når man skal dele billeder med familien. Man skal ikke tænke på at oprettet en hjemmeside hvor billeder skal uploades m.m. Hvis man bare har fast IP og port 80 er forwarded kører det bare.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2007 kl. 16:29

Det lyder som om det ender med en Synology.....

Tak for hjælpen

Mvh. Christian

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu