|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
rexuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-November-2007 Status: Offline Point: 55 |
![]() Sendt: 27-November-2007 kl. 17:54 |
||
Goddag…
Jeg står i overvejelserne for at skulle købe mig et MediaCenter/Bygge et. Hvad er mine krav så? Jo de er vel sådan ca. ret høje.. ![]() Skal altså erstatte følgende ting: Surroundanlæg & Radio (Pioneer anlæg til 8k) Selector Harddiskoptager (Pioneer) Computer (Spil f.eks. Call of Duty 4 og crysis samt internet og kontor) Diverse CD (Pioneer), DVD (Pioneer), HD-DVD og Blueray afspillere! Derudover: Støjsvag! Så få ledninger som overhovedet muligt fra HTPC til andre enheder! Altså TRÅDLØST! Hvis det kan lade sig gøre.. Alt dette håber jeg kan blive erstattet af et mediacenter med kun 1 fjernbetjening. Evt. en Logitech Harmony 1000 eller en af de lidt ældre til billigere penge ![]() Derudover kunne jeg godt tænke mig, at der kan vises billeder på 2 forskellige LCD skærme ja måske endda 3. Derudover ville det os være dejligt, hvis den kunne vise forskellige billeder på henholdsvis LCD’en i soveværelset, stuen og den alm. Computerskærm. Kunne jo tænkes en gerne vil spille og en anden skal se TV i stuen. Så vil det jo ik være fedt kun, at kunne gøre 1 ting. Eller skal man ud i en spille og et mediacenter? Altså 2 forskellige computere? Prisen er ikke så afgørende. Dog synes jeg altid godt om pris kontra ydelse. Det jeg ikke aner en skid om er hvordan jeg får erstattet min selector og harddiskoptager samt mit anlæg. For hvordan kan man forbinde alle surround højtalerne til sådan et computerlydkort? Hvordan får jeg Canal digital og TV1000? Hvordan får jeg pause mulighed på live udsendelser? Cpu, grafikkort og harddiske skulle jeg nok kunne finde ud ad. Nogle gode forslag til indmad af det ultimative mediacenter...? |
|||
![]() |
|||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
||
Det skulle være muligt at lave sådan en løsning. Problematiske: Det er muligt for en HTPC at håndtere, det som disse separate "kasser" klarer: Der skal i princippet blot indstalleres et eller flere TV-kort i en passende stor PC i et pænt kabinet... Men support af flere skærme er ikke ligetil. Endelig kunne en klient/server løsning måske være sagen, hvor der indgår flere mere enkle HTPC-er i løsningen. Spil kræver en del resourcer og krav om støjsvaghed, kan blive svært at løse. Altså kort og godt prøv sammenstykke de hardware- og software komponenter løsningen skal bestå af og måske tænke i løsning med flere uafhængige enheder bundet sammen i et netværk...
Redigeret af avh - 27-November-2007 kl. 19:15 |
|||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg takker for det rigtig gode svar avh.. Det er efterhånden en mangel vare ;) Der er bestemt noget at gå videre med, selvom det godt nok lyder til, at være en større omgang og dermed os det jeg frygtede :( Sådan som jeg forstår det, kan man ikke direkte erstatte ens surroundanlæg med en computer pt.. Eller er det forkert opfattet? Det kræver vist os jeg tænker lidt over mine krav igen. Det er nok nemmere/billigere og bedre med 2 seperate computere der klare henholdsvis spil og kontor. Hvor den anden så kun klare underholdningen på TV og anlæg. Jeg vil prøve at undersøge emnet lidt mere.. Havde håbet jeg os kunne slippe af med mit anlæg. For gennem fjernsynet lyder ikke som nogen go' løsning, hvad lydkvalitet angår ;) Endnu engang tak for svaret..! |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Så er der kun een mulighed:
Tja.. Tunge spil og støjsvag, det er en vovet kombination. Så skal du nok gå efter vandkøling.
|
|||
![]() |
|||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||
Det kommer an på hvor støjsvag man vil have den, flere nyere grafikkort siger faktisk ikke ret meget, men et passivt kølet er naturligvis det optimale.. jeg har et 8800GTS i min stationær computer og den synes jeg faktisk er ret støjsvag, men den kan naturligvis høres.. Ang. det med surround anlæg, Ud over den kandersen henviser til er der vist ikke HTPC løsninger med indbygget forstærker. men man kan få godt få Surround højtalersystemer med indbygget forstærker af okay kvalitet(det koster naturligvis.) og med et godt lydkort kan det give en ganske flot lyd. har man masser af penge kan man få alt.. og en løsning med 1 kraftig HTPC, og et par mindre HTPC andre steder i huset kan du godt få det du vil have, men som sagt, alting koster når man vil have det ultimative Redigeret af Pizzabager - 27-November-2007 kl. 21:47 |
|||
![]() |
|||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
||
Ved ikke hvor store krav du har til lyd.... Uanset hvad, kommer man jo ikke uden om selve højtalere, så hvis forstærkeren er indbygget i subwoofer, ja så er der sådan set ingen ekstra "kasse" (anlæg). Ellers er der som #kandesen nævner kun en mulighed for en HTPC med indbygget forstærker... Redigeret af avh - 27-November-2007 kl. 22:11 |
|||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|||
![]() |
|||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() |
||
De nye 8800gt yder vist røven ud af buksen, og har pga det forholdsvis lave strømforbrug også mindre varme der skal flyttes væk og dermed også mindre behov for blæser larm. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja okay.. 21k var måske nok lige i overkanten ;) Så er det vidst billigere at få bygget en stor kasse til forstærker og mediacenter.. Tror ikke computer højtalere er mig. De kan næppe spille særlig godt med den størrelse osv. ja når man os er vænnet til noget der koster 3k pr. højtaler, så er sådan et logitec sæt nok ikke mig. Men ja det kunne jo blive en mulighed og kan jo altid tage en lytter.. Havde os tænkt på et 8800GT men tror lige jeg vneter til d. 3 december. Der skulle jo vidst komme en opgraderet model af 8800GTS. Endnu engang tak for de gode svar.. Redigeret af rexuz - 28-November-2007 kl. 17:02 |
|||
![]() |
|||
pekr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2005 Status: Offline Point: 181 |
![]() |
||
Tag ikke fejl, de Logitech højtaler spiller fremragende. Om de kan sammenlignes med nogle til over 10k, ved jeg ikke. Til prisen tror jeg ikke du får noget bedre. Jeg har haft en del htpc'er og har helt droppet det. De er flexible, men der skal hele tidens justeres og drejes for at det spiller (ny codecs osv osv.) Jeg har købt en Tvix 4100, den æder alt, iso, mkv, 1080p, den er ikke lige så stillet, men det virker bare. Der er også mulighed for tuner. Men du kan selfølgelig ikke spille på den. Men den koster også kun 3k uden hd. Du kan jo kigge på den og se om det er noget. |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Jeg er lidt ked af din påstand om, at en htpc skal justeres og drejes hele tiden. Det handler i bund og grund og at kunne sætte sine egne begrænsninger. Og hvis ikke, så finde ud af at sætte det rigtigt op. (no offence, jeg ved det ikke er nemt). For folk der kan nøjes med at opererer i formaterne, JPG, MPEG2/4, WMV og MP3/WMA, så kan en htpc køre klippe stabilt, og der er yderst sjældent behov for at pille-rode-rage ved noget som helst. Disse nævnte formater dækker langt de fleste behov i stort set alle tilfælde.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |