|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() Sendt: 28-November-2007 kl. 11:35 |
Jeg kører både Blu-Ray og HD DVD på min HTPC og bruger PowerDVD Ultra som afspiller. Jeg har mulighed for at konfigurere mine lydindstillinger til S/PDIF mens PowerDVD er stoppet, men hvis jeg smider en HD DVD eller Blu-Ray på, skifter den indstilling til 2 speaker i configurationen, men hvis jeg afspiller DVD er der ingen problemer med at blive på S/PDIF. Er det fordi den kun kan smide de nye lydformater ud i 2 kanals over S/PDIF? Jeg har S/PDIF og analoge udgange på mit Mystique 7.1 Gold lydkort, men hvad vil give mig den bedste lyd, når jeg afspiller de nye lydformater? Vil det give mig bedre lyd, hvis jeg trækker analoge minijack --> 2 phono kabler fra lydkort til receiver som kan modtage 6.1 analog? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Den bedste lyd er naturligvis Digital via Toslink/Coax. HD/BD lydformaterne kan kun opnås via Digital forbindelse. Den Analoge forbindelse kræver seperat tilslutning til hver kanal. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Men i og med, at toslink kun kan bære to kanaler i HD lyd, må det vel være bedre at bruge den analoge forbindelse med separat tilslutning, fremfor kun at få to kanaler?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Din Reciver skal understøtte formaterne, for at du kan få udbytte af dem. Toslink/Coax bruges jo også på en HDDVD/BD afspiller. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Den understøtter ikke de nye HD formater, men den understøtter de analoge kanalinput, men vil det alligevel ikke give den bedste lyd for mig at bruge de analoge kanaler og få lyd i alle højtalere i stedet for S/PDIF med to kanals, hvor receiveren så skal behandle et to kanals signal og sørge for det bliver sendt ud i alle højtalerne? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ved ikke noget om BD/HDDVD overførsel af lyd, da jeg ikke har den slags. Jeg har kun normal DVD, hvor lyden i DD 5.1 og DTS overføres med Toslink. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvis jeg skal ud og investere i analoge minijack kabler til phono, er disse to kabler ikke lige så gode pånær prisen, og at det ene er clicktronic mens det andet er no name? http://www.av-connection.dk/?PNo=07-121&SPage=Jack-Phono -RCA_Kabler http://www.av-connection.dk/?PNo=CT090-150&SPage=Jack-Ph ono-RCA_Kabler |
|
![]() |
|
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
For at kunne overføre BD og HD-DVD lyd (HD/lossless lydformater, som f.eks. Dolby TrueHD og DTS-HD) skal der være en samplingfrekvens på mindst 96 kHz. S/PDIF kan kun overføre maksimalt 48 kHz - derfor skal der bruges analoge kabler eller HDMI. Og der er vist nok ikke nogen måde hvorpå man kan få 96kHz lyd ud fra en PC gennem HDMI i øjeblikket. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |