|
Overførsel af +RWer til -RW? |
Besvar |
Forfatter | |
Katrine
Ny bruger Oprettet: 17-Februar-2005 Status: Offline Point: 9 |
Emne: Overførsel af +RWer til -RW? Sendt: 17-Februar-2005 kl. 10:34 |
Hej Jeg er lidt af en nybegynder, eller faktisk er jeg slet ikke begyndt endnu da jeg er meget i tvivl om hvilket dvd-optager jeg skal købe. Har i øjeblikket tænkt mig at købe Phillips 610, som optager på plus skiver. Jeg ville gerne kunne afspille hos min søster der har en Sony dvd-afspiller som kun kan tager minusskiver. Så var det jeg tænkte om det på nogen måde er muligt fx på computer at overføre det jeg optager på +RW til -R/RW skiver? Hvis ikke, er der så nogen der kan anbefale en dvd-optager i samme prisklasse (1800-2300kr) der optager på minusskiver? Mvh Katrine |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9401 |
Sendt: 17-Februar-2005 kl. 10:39 |
Det er ikke noget problem at overføre fra + til -. Bare din computer understøtter begge formater.
|
|
Katrine
Sendt: 17-Februar-2005 kl. 10:49 |
Hmm..har lige undersøgt sagen og det tror jeg faktisk ikke den gør. Den understøtter kun +RW/R Dvs at der ikke er andet at gøre end at købe en dvd-optager der optager på -RW/R?! |
|
resurrection
Bruger Oprettet: 19-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 131 |
Sendt: 17-Februar-2005 kl. 11:16 |
Så længe du husker at finalize dine optagelser, burde du ikke have problemer med at afspille dem på din søsters dvd-afspiller. Så godt som alle mærker afspiller både DVD-R og DVD+R uden problemer /Martin |
|
We've won it 5 times! - '77 '78 '81 '84 '05
Join the Rafalution! |
|
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 17-Februar-2005 kl. 11:22 |
Hej Katrine, Det er ikke sikkert at din søsters DVD afspiller ikke vil afspille DVD+RW skiver optaget af Philips optageren. Jeg har selv tidligere haft en Sony DVD afspiller (DVP-S525D) som heller ikke ville afspille DVD+RW medier umiddelbart. Dog viste det sig at problemet kunne løses ved at ændre booktype indstillingen når DVD+RW mediet blev brændt. Det gjorde jeg vha. Nero når jeg brændte DVD+RW mediet i PC'en (booktype skal ændres til DVD-Rom). De tidligere Philips optagere skulle (efter sigende) også ændre booktype af DVD+RW medier når det 'afsluttes' (finalize) i optageren. Måske en ejer af Philips 610 kan kommentere på det... Du kan selvfølgelig prøve at anskaffe en Philips 610 (og udnytte retur-retten). Det bliver svært at finde en optager i samme prisklasse der optager på minus medier. Nogle bud (men lidt dyrere): JVC DR-M10, LG DR-4810, Sony RDR-GX300, LiteOn LVW-5006 (se sponsorerne her fra sitet eller DVDPriser.dk for forhandlere). /Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
Katrine
Sendt: 17-Februar-2005 kl. 12:40 |
Ok, mange tak for hjælpen. Fantastisk side, hvor man får lynhurtig svar fra en masser prof'er!! |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10469 |
Sendt: 17-Februar-2005 kl. 13:32 |
Hvis alt det tidligere nævnte mislykkes er her en billig løsning: Køb en brænder der understøtter både + og - format. Pris under kr. 500. Flemming |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |