recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedst HD lyd på HTPC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedst HD lyd på HTPC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedst HD lyd på HTPC?
    Sendt: 28-November-2007 kl. 11:35

Jeg kører både Blu-Ray og HD DVD på min HTPC og bruger PowerDVD Ultra som afspiller. Jeg har mulighed for at konfigurere mine lydindstillinger til S/PDIF mens PowerDVD er stoppet, men hvis jeg smider en HD DVD eller Blu-Ray på, skifter den indstilling til 2 speaker i configurationen, men hvis jeg afspiller DVD er der ingen problemer med at blive på S/PDIF.

Er det fordi den kun kan smide de nye lydformater ud i 2 kanals over S/PDIF?

Jeg har S/PDIF og analoge udgange på mit Mystique 7.1 Gold lydkort, men hvad vil give mig den bedste lyd, når jeg afspiller de nye lydformater?

Vil det give mig bedre lyd, hvis jeg trækker analoge minijack --> 2 phono kabler fra lydkort til receiver som kan modtage 6.1 analog?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 18:37

Den bedste lyd er naturligvis Digital via Toslink/Coax. HD/BD lydformaterne kan kun opnås via Digital forbindelse. Den Analoge forbindelse kræver seperat tilslutning til hver kanal.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 20:07
Men i og med, at toslink kun kan bære to kanaler i HD lyd, må det vel være bedre at bruge den analoge forbindelse med separat tilslutning, fremfor kun at få to kanaler?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 20:17

Din Reciver skal understøtte formaterne, for at du kan få udbytte af dem. Toslink/Coax  bruges jo også på en HDDVD/BD afspiller.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 20:34

Den understøtter ikke de nye HD formater, men den understøtter de analoge kanalinput, men vil det alligevel ikke give den bedste lyd for mig at bruge de analoge kanaler og få lyd i alle højtalere i stedet for S/PDIF med to kanals, hvor receiveren så skal behandle et to kanals signal og sørge for det bliver sendt ud i alle højtalerne?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 20:44

Jeg ved ikke noget om BD/HDDVD overførsel af lyd, da jeg ikke har den slags. Jeg har kun normal DVD, hvor lyden i DD 5.1 og DTS overføres med Toslink.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 21:03

Hvis jeg skal ud og investere i analoge minijack kabler til phono, er disse to kabler ikke lige så gode pånær prisen, og at det ene er clicktronic mens det andet er no name?

http://www.av-connection.dk/?PNo=07-121&SPage=Jack-Phono -RCA_Kabler

http://www.av-connection.dk/?PNo=CT090-150&SPage=Jack-Ph ono-RCA_Kabler

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg ved ikke noget om BD/HDDVD overførsel af lyd, da jeg ikke har den slags. Jeg har kun normal DVD, hvor lyden i DD 5.1 og DTS overføres med Toslink.

For at kunne overføre BD og HD-DVD lyd (HD/lossless lydformater, som f.eks. Dolby TrueHD og DTS-HD) skal der være en samplingfrekvens på mindst 96 kHz.

S/PDIF kan kun overføre maksimalt 48 kHz - derfor skal der bruges analoge kabler eller HDMI. Og der er vist nok ikke nogen måde hvorpå man kan få 96kHz lyd ud fra en PC gennem HDMI i øjeblikket.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu