recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Twonky problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTwonky problemer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
CHAPY Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-November-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Twonky problemer
    Sendt: 28-November-2007 kl. 20:45

Hej Gutter

Har en Maxtor Shared Storage 2, jeg har opdateret firmware med openmss da jeg ikke kan få coyote til at virke. Jeg kan sagtens telnet med mss2, da jeg fik det afprøvet ved at lave en reboot på den.

Problemet er at når jeg installere twonky, så kommer der 2 fejl under installationen, den installere dog godt nok. Filerne osv ligger også på nas serveren under public og i twonky mappen.

Kommer så til at skulle teste twonky ved at bruge ip og port 9000, dette er ikke muligt??? Hvorfor ??

Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 22:34
Hej Chapy..

Har en sin tid lavet denne vejledning - har du kigge på den?

1. Hent Telnet enabled fimware her LINK
2. Hent Twonky media til MSS2 her LINK
3. Log på MSS2, gå til Advanced Settings, System Maintenance Options, System update og opdater firmware med filen fra punkt 1.
4. Download stopper ved 14% og upgrade ved 16% - men det er aligevel på plads. Genstart MSS2 og bagefter test ved at kalde: http://MSS2IP/advanced/telnetd.php
5. Tjek om der er oprettet en mappe Public på MSS2 (det er der som standard)
6. Start NASSetup.exe fra link 2 - og 30 sec. senere er der Twonky på din MSS2
7. Test Twonky xxx.xxx.xxx.xxx:9000 (MSS2 IP:9000)
Til top
CHAPY Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 06:32

Hej teleplus

Det er netop din guide jeg har brugt, da det er den man får smidt i hovedet bare man søger på "mss2 twonkey" på google... hehe

Jeg vil mene det er gjort efter din guide, og telnet må jo virke når jeg via cmd kan reboote min mss2..

Det er punkt 7, test twonky via ip adresse som absolute ikke har nogen funktion??? Men under installation af twonky skrev den 2 gange "cannot acces" ..... virker mærkeligt.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 22:48
Hmmm - mærkeligt - især når installation ikke fejler. Har, efter denne vejleding var lavet, opgraderet min Twonky (til vers. 4.4.2) - igen uden det mindste problem.
Det er her jeg ville lave en hard reset og begynde forfra.

For resten - har du kigget på Open MSS forum - andre med lignede problemer? Adressen har du sikkert fundet på nettet - men her er et link

P.S. Når jeg skriver restarte MSS2 - så er det ikke nok med den almindelig restart - jeg slukkede strømmen til MSS2 og så kørte det uden fejl - det læste jeg, et eller andet sted, man skulle gøre. Har faktisk heller ikke lyst til at tvivle på denne måde (lidt Windows agtigt) at gøre det på - bare det fungerer

Redigeret af teleplus - 29-November-2007 kl. 22:53
Til top
Wohlert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2007 kl. 20:39

Hej Chappy

Bruger du Vista? Jeg havde et lignede problem da jeg fulgte den ellers fremragende vejledning. Fandt dog ud af to mapper ikke var blevet overført (jeg mener jeg læste tippet i et forum, men har glemt hvor).

Check om mapperne 'ressources' og 'plugns' er blevet oprettet på NSS'en hvor Twonky er blevet installeret. Hvis ikke, så kopier dem over, genstart, hvorefter du er i luften.

- Kim

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2007 kl. 22:26
Jeg vidste jeg glemte noget . Jeg er Windows Xp bruger, kan godt huske at folk havde problemer med installation af Twonky via Vista. Ved ikke om det er blevet fikset med version 4.4.2. Min folder med Twonky (192.168.X.X/public/Twonky) ser sådan ud - så kan du sammenligne hvis du mangler noget:

Redigeret af teleplus - 30-November-2007 kl. 22:29
Til top
RPP@ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-September-2006
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 19:30
Kan i fortælle mig hvorfor jeg ikke kan opdatere min firmware med den som i linker til??? Den skriver bare siden kan ikke vises.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 22:32
Både link 1 og link 2 fungerer. Den første link henter "alternativ" firmware fra RapidShare, den anden linker til Twonky Medias hjemmeside.
Til top
CHAPY Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 11:10
Problemet er ikke at downloade firmwaren, det er når jeg vil opdatere mss2, så henviser jeg til den fil jeg har hentet ned, men den ender bare med at skrive siden kan ikke vises.
Til top
Wohlert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 11:45

Hej Chapy

Du bliver nok nødt til at være mere præcis i din beskrivelse hvis du skal have hjælp her. Hvordan "henviser" du til filen? Hvor ligger den? Hvem kan ikke "vise siden". Hvilke skridt i vejledningen

Til top
CHAPY Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 11:51

Hej igen

Jamen jeg henter firmware "coyote-3.1.26-telnet.bin" på linket som er skrevet højere oppe.

Filen bliver lagt på skrivebordet.

Jeg går ind på adcanced setup på min mss2, og vælger update firmware.

Jeg trykker gennemse og vælger filen. Trykker så update.

Den tænker et minutstid, og så skriver den siden kan ikke vises, resten af mss2 menuerne udenom forbliver, men selve "update side" kommer ikke frem.

Til top
Wohlert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 11:54

Har du prøvet at genstarte som vist i teleplus' indlæg:

"4. Download stopper ved 14% og upgrade ved 16% - men det er aligevel på plads. Genstart MSS2 og bagefter test ved at kalde: http://MSS2IP/advanced/telnetd.php"

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu