recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 fra england?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 fra england?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 fra england?
    Sendt: 27-November-2007 kl. 20:23
Hej.

Jeg følger flittigt med i alle tråde omkring billige PS3 konsoller. Jeg har især lagt mærke til at England sælger PS3'er forholdsvis billigt, men det har oftest været et problem at få sendt dem til Danmark.

Nu har jeg fundet en side hvor de skriver "All UK orders are delivered absolutely free and we have competitive flat rate charges for our international customers too. If you live in Europe we will ship your order for just £3 no matter how many items you have ordered. If you live outside of Europe we will ship your order for just 6 no matter how many items you have ordered." Hvilket jo lyder interessent

Nå men det fede er at de sælger en 40 GB ps3 til 280 £ (kurs 1037 ~ 2900 kr.) Derudover ligger deres spil fra 32 £ (Dirt) til omkring 39 £ (call of duty 4), det svare jo til 335 - 400 kr. Det er jo ikke så galt. For at tage et eksempel kan man få 40 gb ps3 + Dirt til 3250 kr. (også 3 £ for porto).

Men hvordan virker det med garanti hvis man køber en ps3 fra england. Kan man aflevere en defekt PS3 i en forhandler i danmark og få den lavet? Eller hvad er mulighederne?

Andre ting man skal være opmærksom på hvis man køber konsol / spil fra England?

Mvh Micker
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2007 kl. 20:35

Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:

Men hvordan virker det med garanti hvis man køber en ps3 fra england. Kan man aflevere en defekt PS3 i en forhandler i danmark og få den lavet? Eller hvad er mulighederne?

Det er altid forhandleren der er ansvarlig for reklamationsret.

Sony har dog 1 års "world wide garantee" på de fleste produkter, men jeg ved ikke om det også gælder konsoller. Herhjemme er det iøvrigt ikke Sony, men Nordisk Film der har distributionen.

Man kan dog sige generelt, at med mindre du har andre aftaler, så skal den retur til forhandleren for reparation.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2007 kl. 20:36
Hvor gøre det besværligt når man kan gøre det nemt?
PS3 Kig her
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2007 kl. 20:42
centric, ja det er billigt nok for konsollen, og det kan sagtens være at det blir det jeg ender med at købe. Men spillene i El Mutanten ligger jo oftest på omkring 500 kr. Så kunne det jo være fedt at få et billigt spil med når man alligevel kunne bestille fra UK.
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2007 kl. 20:53

Men spillene i El Mutanten ligger jo oftest på omkring 500 kr. Så kunne det jo være fedt at få et billigt spil med når man alligevel kunne bestille fra UK.

Du behøver ikke købe hardware i England, for at købe spil. Tværtimod, så er spil, DVD'er o.lign. jo ikke dyre i porto.

Til HD DVD og Blu-ray bruger jeg ind imellem forhandleren http://dvd.co.uk, og de har også PS3 spil. Porto er £1-2, og de dumper bare ind af brevsprækken. Da forhandleren sender fra England, så kommer der ikke noget told+moms oveni.

/Lars

PS. Du kan sikkert finde en billigere spil-pusher. Det er bare ment som et eksempel.

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2007 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Men spillene i El Mutanten ligger jo oftest på omkring 500 kr. Så kunne det jo være fedt at få et billigt spil med når man alligevel kunne bestille fra UK.

Du behøver ikke købe hardware i England, for at købe spil. Tværtimod, så er spil, DVD'er o.lign. jo ikke dyre i porto.

Til HD DVD og Blu-ray bruger jeg ind imellem forhandleren http://dvd.co.uk, og de har også PS3 spil. Porto er £1-2, og de dumper bare ind af brevsprækken. Da forhandleren sender fra England, så kommer der ikke noget told+moms oveni.

/Lars

PS. Du kan sikkert finde en billigere spil-pusher. Det er bare ment som et eksempel.

Jamen det er også rigtigt Lars. Det ender nok med at jeg må købe konsollen hos El mutanten.

Men så vil jeg lige pointere at ved det link jeg skrev i starten sælger de også bluray, og der var Black hawk down BD til 13,50 £, det er en fin pris.
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Shaft Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Maj-2007
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 11:45

Hej

Jeg har kigget på den her:

http://www.games-asia.com/playstation3ps380gbharddrive220v-p -2867.html

Er der noget som jeg burde være opmærksom på? Jeg er godt klar over at jeg ik kan spille europæiske dvd eller blue-ray.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Shaft Shaft skrev:

Hej

Er der noget som jeg burde være opmærksom på? Jeg er godt klar over at jeg ik kan spille europæiske dvd eller blue-ray.

.. at den med 95% sandsynlighed bliver nuppet i tolden
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Shaft Shaft skrev:

Hej

.. at den med 95% sandsynlighed bliver nuppet i tolden

tror du det samme gør sig gældende for spil, fra pågældende hjemmeside?
Til top
Olfred Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-August-2007
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2007 kl. 14:43
gamehubs.com er det billigste sted med spil til ps3 (og xbox) og de har gratis fragt. Der er risiko for at blive snuppet i tolden. Dog er det jf. xboxlive.dk's forum meget meget sjældent det sker. Leveringstiden er lidt lang, ca 10-14 dage.
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2007 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

/Lars

Lars er der danske undertekster på de blu-ray film du får fra england?

Nu har jeg hørt så meget godt om Planet Earth  så den vil jeg gerne se...

Jeg har ikke helt styr på regionerne, men har en "region 2" altid danske tekster når vi taler blu-ray..?

Redigeret af Valde1936 - 30-November-2007 kl. 15:22
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2007 kl. 18:42
der er ikke noget som hedder region 2@ bluray.. det hedder A/B/C

og det tror jeg ikke du skal regne med, blandt andet i spiderman kollektionen skulle der kun være danske undertekster på 1 eller 2 af filmene.. men evt. skriv en mail til firmaet og spørg inden du bestiller?

ellers så kig på axelmusic's hjemmeside, de plejer at have billeder af coveret for/bag http://www.axelmusic.dk/productDetails/5051561000010
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu