recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Argon Inet 1 radio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketArgon Inet 1 radio

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Emne: Argon Inet 1 radio
    Sendt: 25-November-2007 kl. 10:07

Hej Alle

Faldt lige over denne relativt billige Internet radio i min søgen efter et minianlæg med streamingfunktionalitet til min søns værelse.

Er der nogen der har erfaringer med den ? (det er der nok ikke da den ser ud til at være relativt ny)  Men der kan være nogen der har en Argon DAB radio, som kan sige lidt om lydkvaliteten i den indbyggede højtaler.

Den ser ud til at være baseret på et Reciva chipsæt - er der nogen der har erfaringer med dem ?

Er de reventuelt nogen der kunder til udstyr i minianlægs klassen, der har mulighed for at streame fra en mediaserver ?

ildoc

ildoc

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 01:11
Hey, send et link! Vi kender ikke alt...

OK, hvad skal poderne have?

Tja, de skal jo have en iPod eller en tlf, som kan det samme ?!
Hvis de har en iPod (Det har to af mine børn), så er der flere docks til dem.
MM50 fra Logitech er et af dem, se her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=245928
Der er en udgang, så de kan tilsluttes et anlæg.

Det løser jo ikke dit problem, men en Noxon 2 audio kunne måske medvirke til det: http://entertainen.terratec.net/modules.php?op=modload&n ame=News&file=article&sid=241
Sådan én er meget, meget bedre end DAB. Foruden DAB~streamet radio, kan den meget mere end radio via antenne. Den kan fx. tage alle podcasts fra DR. Det er godt!
Sådan én kan kombineres med et hvilket som helst anlæg og fx. afspille noget fra en NAS, hvor alle mediefiler måske er lagret.

Venligst
Søren

Redigeret af Breddam - 03-December-2007 kl. 11:15
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 14:11

Jeg har haft en Recivia radio i hånden og det var ikke nogen god oplevelse rent brugermæssigt. Noxon Iradio er på det område meget bedre, lyden på den er også hel fornuftig. Man kan også købe en ekstra højtaler så man har et lille stereoanlæg. Iøvrigt kan Noxon'en også køre trådet netværk.

// JM 

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 15:43

Argon er Hifi klubbens eget mærke http://www.hifiklubben.dk/produkter/lyd_i_alle_rum/argon_ine t_1_radio_hvid_hoejglans.htm?utm_source=frontpage&utm_me dium=frontpage&utm_campaign=Frontpage%2BARGINETFM1

I stedet for en ipod har min pode en Nokia 5300 mobil med 2 GB MicroSD. Den bruger han til at lytte musik på farten.  Jeg tror helst han vil undgå at have en seperat ipod. Den vil han far i hvert fald, så er der bare to dyre dimser der kan blive væk.

Jeg synes dog at han på værelset skal have adgang til familiens fælles mp3 samling, som er placeret på en synology DS 106e NAS. Derfor en en ipod dock løsning nok ikke relevant.

Jeg ville egentlkig helst undgå at have både anlæg og streamer. Både af hensyn til pris, men også betjeningsvenlighed.

Jeg overvejende så en streamer (f.eks. Noxon) og så et par gode aktive højtalere, men det ved jeg ikke om vil virke i praksis.

ildoc

Redigeret af ildocteur - 26-November-2007 kl. 15:44
Til top
Wohlert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-November-2007
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 17:28

Jeg har også netop opdaget Argon iNet 1 hos HiFi Klubben.

Jeg har for et par dage siden fået en Tangent Quattro, som kan mindre (ingen FM, intet kablet Ethernet), men er noget dyrere. Jeg er ikke begejstret for den, især er dens WiFi ret ustabil, så den ryger retur.

Den er ligesom iNet baseret på Recivia for Internet radio.

Tangenten er i øvrigt anmeldt her på sitet.

Jeg må en tur rundt om HiFi klubben og høre på iNet'en.

En ting at passe på med den slags enheder er hvilket WiFi der understøttes. Utroligt mange enheder understøtter kun WEP sikkerhed og/eller 802.11b (ikke g), begge dele kan være ret kedeligt at indføre i et trådløst netværk.

Til top
HiFi-ignorant Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-December-2007
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 08:48
Ledningsfrit DAB, FM og mp3

Hej,
Jeg leder efter noget lyd, som

- er enkelt
- kan spille DAB, FM og mp3
- kan fungere ledningsfrit i flere rum

og som ikke koster en bondegård - jeg aner intet om lyd.

Jeg har kig på Argon iNet, som ud over ovennævnte egenskaber også har internetradio.
En anden bruger fortæller, at man - så vidt han ved - ikke kan bruge internetradio til danske stationer alligevel.

Men virker resten af systemet lige så godt som systemer uden netradio (som ikke er DAB)?

• null
- Morten
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 10:29

Du skal være opmærksom på at Argon Inet ikke kan spille DAB kun almindelig FM.

Hvis du med eldningsfrit mener helt uden ledninger, så dur den heller ikke, da den ikke kan køre på batterier.

Jeg var neden i hifiklubben i går og kigge på den, og den ser som sådan ok ud. Navigeringen er lidt bøvlet, da både trykknapper og drejeknappen til menunavigering  er meget små.

Ude at have lyttet i detaljer til den, så lyder den ok som køkkenradio.

Det jeg egentlig godt kan lide ved den er at der både er line in og line out mulighed på den og at den også kan køre med kablet ethernet.

ildoc

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 11:35

Link til Noxons internetradiomodeller:

http://entertainen.terratec.net/

Der er langt flere muligheder med internetradio end DAB, vil jeg mene.

Alle DR-kanaler + mange flere kan høres live, og så er der alle 'tema'-kanalerne og podcasts.

Venligst
Søren

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu