recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbridge.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSoundbridge.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RPP@ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Emne: Soundbridge.
    Sendt: 25-November-2007 kl. 21:35

Har lidt spørgsmål ang. Pinnacle Soundbridge.

Kan se at der er 2 forskellige, en til ca. 700,- og en til ca. 1200,-

Hvad er forskellen? - Hvad jeg kan læse mig til er følgende, den billige har ingen optisk og coaxial udgang, og så har den et lidt mindre display, men til gengæld har den kort læser. Er der andet til forskel?

Jeg har læst både gode og dårlige anmeldelser, men mange af dem er ret gamle(over 1 år).

Men er den ikke blevet opdateret en del, altså man skulle vel mene at div. fejl og mangler efterhånden skulle være rettet?

Kan jeg bruge SB sammen med min MSS NAS med twonky på?

Og til sidst, hvordan er den at søge i musik biblioteket med? Nu tænker jeg på at den jo ikke har nummersike tal på remoten, og derved heller ikke abc - def - ghi......... osv. Og hvad med den knap som rykke dig et skridt tilbage i menuen? Er den kommet på,læste et sted at man ikke kunne dette.

RPP@

Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2007 kl. 19:35

Den store model har også også mulighed for tilslutning af extern netværk. Jeg har den lille model og sammenlignet den med de andre afspillere jeg har. Den fungerer fint med Twonky. Betjeningen er OK, når man tager det lille display og den lille fjernbetjening i betragtning. Et irritationsmoment er der dog, Når den skal ud at hente information fra serveren, går der lidt tid med dette, der er Noxon meget hurtigere. De har klaret problemet med at søge alfanumerisk ret elegant. Med  højre og venstre pilen blader man op og ned i alfabetet. Der en tast til et rykke 1 skridt tilbage. Lydmæssigt er den ikke så god som Teac WAP5000 i en direkte test, men nok OK til det meste. Jeg har ikke sammenlignet med Noxon på dette punkt. Jeg syntes egentlig produktet er OK til prisen, men rent betjeningsmæssigt er Noxon klar bedre (alt går hurtigere, større display, flere taster på remoten), så den stadig min favorit. (Man kan den lille model af soundbridgen, sammen med en opdatering af Studio11 til en yderst fornuftig pris direkte hos Pinnacle.)

//jm

Redigeret af j_mil - 27-November-2007 kl. 19:36
Til top
tomsss Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-April-2006
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2007 kl. 20:10
Har en M1000 soundbridge. Den er simpel på godt og ondt mht. betjening, men fungerer faktisk rigtig godt. Jeg har dog ikke indtil videre været i stand til at få den til at få playlists til at fungere med min ellers udmærkede Buffalo NAS.

Netradio gør at du kan høre DAB + netradio world wide. www.lounge-radio.com er en god kanal

WAF er høj i forhold til at have en desktop blæsende i stuen for at høre alle ens MP3'ere, så NAS+soundbridge er en god kombo.

clueless
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 13:47

Hej RPP@

Jeg har en sprit ny Soundbridge M1001 (den store), som kan erhverves for kr. 800,-

Den er som sagt ny, og i original uåbnet emballage, med fuld kvittering og garanti.

Så hvis det har interesse...?

M.v.h.

Til top
janpetri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2007 kl. 23:38

hej Henrik