|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Mr. Wayne ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() Sendt: 04-December-2007 kl. 23:22 |
|
Hej alle Jeg har følgende 3 ting, jeg skal have til at spille sammen, med bedst mulig kvalitet: 1. Sony 40W2000 tv (Har HDMI, og Component udgang). Har 2 scartstik. Har desuden 2 phono lyd udgange 2. Pioneer DVR-630 DVD recorder (har ikke HDMI men Component indgang). Har 2 scart stik, og 2 phono udgange Denne recorder bruges også til CD afspiller 3. Gammel Denon reciver kun med Phono indgange. Desuden skal jeg kunne få tv lyd ud af anlæget, uden at tænde recorderen, når jeg ser direkte tv, fremfor film. Mit spørgsmål er følgende: Billedetmæssigt regner jeg med at få den bedste kvalitet ved at forbinde TV og recorder med et componentkabel. Componentkabler overfører ikke lyd. Af manualen til tvet fremgår det at jeg bør forbinde reciver og recorder med et kabel bestående af 2 phonostik i hver ende. 1. Vil jeg få bedre lyd, af at forbinde recorderen til reciveren, med et kabel bestående af scartstik (recorder) og 2 phonostik (reciver) og er det teknisk muligt, når jeg kører med et component kabel til billedet. Eller skal/bør jeg forbinde med et kabel bestående af 2 phono stik i hver ende. 2. Kan jeg alternativt forbinde på følgende måde: 2.1 TV og recorder forbindes med componentkabel 2.2 Recorder og TV forbindes med scartkabel (håber lyden transporteres fra recorder til tv via scart, men billedet via componentkablet) 2.3 TV og reciever forbindes via scartphono kablet (scartstik sættes i tv og phonostikene sættes i reciever) 2.4. For at sikre cd-lyd forbindes recorder og reciever med et phonokabel med Med venlig hilsen Den kabelforvirrede |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() |
|
Du er nok nødsaget til at gennemgå dine tilslutninger igen, da du ihvertfald mindst to steder har byttet om på indgang og udgang. Dit TV har component indgang - ikke udgang og omvendt med din recorder. Umiddelbart kan jeg dog se at dit forslag 2.2 ikke kan lade sig gøre. Scart overfører både billede og lyd, så hvis du vælger denne indgang får du begge dele den vej. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
|
Jeg ved ikke om din recorder sender lyd ud på SCART selvom du har valgt Component som output? Hvis den gør, så få fat i en SCART->phono adapter eller kabel a'la denne (juster kvaliteten/prisen efter dit budget og behov).
Så kan du forbinde således: recorder->tv med component+phonolyd recorder->reciever med phonolyd (via adapteren) tv->reciever med phono (der er vel lydudgang på dit TV?) Recorderen og TV'et skal selvfølgelig tilsluttes hver sin indgang på recieveren. Hvis ikke recorderen sender lyd via SCART når du bruger Component output, kan du sætte er par Y-adaptere på phono-outputtene på recorderen, så du kan trække lyd både til TV'et og recieveren derfra - jeg ved dog ikke om det vil give nogle problemer med lydkvaliteten? -Kent |
||
![]() |
||
Mr. Wayne ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
|
Hej igen og tak for jeres svar: Kent: Jeg blev aldrig klar over, om et Scart->phono kabel overfører bedre lyd end Phono -> phono kabel? Du spørger om min recorder sender lyd ud på SCART selvom jeg har valgt Component som output. Det har jeg desværre ikke kunne læse om den gør? Jeg har til gengæld kunne læse følgende i tv'ets manual, mht. hvad det bl.a. har af stik: 21-bens cartstik (cenelec-standard), herunder lyd-/videoindgang, RGB-indgang og tv-lyd/videoudgang 21-bens cartstik (cenelec-standard), herunder lyd-/videoindgang, RGB-indgang og tv-lyd/videoudgang og SmartLink-Interface Flere lydudgange (phono)
Desuden har jeg fundet en oversigt over tekniske specifikationer til tv'et, samt manual til både tv og recorder: Manual til tv og manual til Recorder Ind og udgange til tv, er beskrevet på side 80-83 Ind og udgange til recorder, er beskrevet på side 262 og nogle sider frem. Jeg håber det kan hjælpe med at afklare, hvordan jeg skal forbinde de forskellige enheder. På forhånd 1000 tak for jeres hjælp! |
||
![]() |
||
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
|
Det burde være det samme signal - der kan være lidt kvalitetsforskel i stikkene, men det er nok i småtingsafdelingen...
Næh, det er sådan nogle små detaljer som typisk ikke står i manualen - så er der ikke andet at gøre end at prøve sig frem. Men den adapter jeg linkede til koster kun 18,- kr., så det er trods alt et billigt eksperiment at udføre. ![]() -Kent |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |