|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sobi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2007 Status: Offline Point: 83 |
![]() Sendt: 04-December-2007 kl. 22:35 |
Hej!
Jeg har et Medion MD8828 Mediecenter, tilsluttet til mit Sony KDL40w2000A, på maskinen er der Vista. Mit problem er: Skrivebordet er for stort til at være på tv'et, det går ud over kanterne. På en alm. pc skærm er der jo massere af redskaber til at få tilpasset skrivebordet, men på TV'et kan jeg ikke finde noget. Jeg har prøvet alle mulige opløsninger I Vista, Tv'et kan køre 1080p. Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kan få tilpasset mit skrivebord til tv'et Pft!! |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Det er nog væsentligt at du oplyser: Grafikkort? Gafikkort driver version Dual Screen / Clone Screen etc. eller har du kun een skærm tilsluttet?
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Hey og tak for hjælpen :) Mit grafikkort er et: NVidia® GeForce® 8600 GS Driver: Bruger den nyeste fra nvidia's hp: http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.75.html Står at det er version 163.75. Jeg har kun mit Sony tilsluttet tv'et, ingen andre skærme.
På forhånd tak for hjælpen :)
|
|
![]() |
|
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
Benytter du VGA eller HDMI kabel?
Sæt opløsningen til 1920 x 1080 Hvis du bruger HDMI kabel, så prøv følgende. Løste samme problem for mig, dog på en plasma skærm... Gå ind i Nvidia Kontrolpanel Under fanebladet "Vis" vælger du "Avanceret" Så finder du i menuen det der hedder "Rediger fladskærmskalering" Så prøver du ellers de forskellige scaleringsmetoder der er. Kan ikke lige huske hvilken, men af af dem fjernede overscan hos mig |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg bruger HDMI. Vil prøve dit forslag når jeg kommer hjem, siger mange tak :) |
|
![]() |
|
![]() |
Hmmmm det virkede desværre ikke, jeg kan ikke vælge noget inden unden
menupunktet Rediger fladskærmskalering. De muligheder der er, er grå, og der er valgt Brug skærmens indbygget skalering. |
|
![]() |
|
![]() |
Og så fandt jeg alligevel ud af det.
Det var en indstilling på fjernsynet der skulle til. Skulle ind i indstillinger på tv'et og så skærmstyring og så vælge fuld pixel, istedet for normal :) Ellers tak for hjælpen :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |