recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbedring af billedkvalitet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbedring af billedkvalitet.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Emne: Forbedring af billedkvalitet.
    Sendt: 05-December-2007 kl. 15:20

Hej.

Jeg har kigget lidt rundt, men kunne ikke umiddelbart finde hvad jeg søgte, så jeg beklager hvis dette er en repost.

Jeg har en HTPC, hvor jeg godt kunne tænke mig at forbedre billedkvaliteten. Jeg synes den godt kan halte lidt, både ved Live TV og DVD.
Ved nogle DVD-afspilninger oplever jeg en grøn eller lilla streg ude i venstre side af billedet. Kan det muligvis være noget støj af en art?

Jeg kører med XP MCE og Nvidia Codec.

Jeg har et 6600GT grafikkort, og et Hauppauge PVR500 TV-kort.

Min monitor er en Panasonic TH-42PHD8

Jeg bruger et DVI kabel mellem PC og skærmen.

Alle gode råd med andre programmer/codecs jeg bør kigge på, eller henvisninger til artikler omkring emnet er værdsat.
Jeg har også overvejet om problemet muligvis skyldes mit grafikkort?

På forhånd tak og spørg endelig løs hvis der er mere I vil vide om mit setup.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Kasperp Kasperp skrev:

Hej.

Jeg har kigget lidt rundt, men kunne ikke umiddelbart finde hvad jeg søgte, så jeg beklager hvis dette er en repost.

Jeg har en HTPC, hvor jeg godt kunne tænke mig at forbedre billedkvaliteten. Jeg synes den godt kan halte lidt, både ved Live TV og DVD.
Ved nogle DVD-afspilninger oplever jeg en grøn eller lilla streg ude i venstre side af billedet. Kan det muligvis være noget støj af en art?

Jeg kører med XP MCE og Nvidia Codec.

Jeg har et 6600GT grafikkort, og et Hauppauge PVR500 TV-kort.

Min monitor er en Panasonic TH-42PHD8

Jeg bruger et DVI kabel mellem PC og skærmen.

Alle gode råd med andre programmer/codecs jeg bør kigge på, eller henvisninger til artikler omkring emnet er værdsat.
Jeg har også overvejet om problemet muligvis skyldes mit grafikkort?

På forhånd tak og spørg endelig løs hvis der er mere I vil vide om mit setup.

Med en analog tuner som haupauge pvr500, kan signalet betyde meget for kvaliteten. så med et godt stækt signal får du den bedste kvalitet PVR500 kortet kan yde.  ud over det findes der et tweak værktøj til haupauges tunere, der kan man skrue lidt frem og tilbage. om kvaliteten bliver bedre end den du har nu er jo ikke sikkert.

har du kun analog tv, eller er det kabel tv, så kunne du jo overveje en DVB-C tuner, det giver et langt bedre billed..

ang. det med striben, tjaa det kunne nok godt være "støj", men hvis det kun er med dvd og ikke tv, er det jo ikke støj på tv signalet, så det er ikke tuneren, eller grafikkortet heller, så ville det jo også være på når du ser tv.. har desværre ikke nogen løsning på det måske andre har prøvet det.

Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2007 kl. 10:03

Tak for dit svar Pizzabager.

Jeg har kabel-tv fra TDC, så har overvejet at forsøge med en DVB-C tuner, men jeg er nu ret glad for at kunne optage en ting og se noget andet samtidig, og det bliver vel et problem med DVB-C medmindre jeg har 2 af slagsen, og så kræver det vel også 2x kort/abonnement fra TDC?

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2007 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Kasperp Kasperp skrev:

Tak for dit svar Pizzabager.

Jeg har kabel-tv fra TDC, så har overvejet at forsøge med en DVB-C tuner, men jeg er nu ret glad for at kunne optage en ting og se noget andet samtidig, og det bliver vel et problem med DVB-C medmindre jeg har 2 af slagsen, og så kræver det vel også 2x kort/abonnement fra TDC?

ja floppyDTV er ikke en billig løsning, jeg skal selv snart have 2 af dem, med cam og kort, og det koster..

jeg har et PVr500 og et PVR150 i øjeblikket, og det fungere fint nok, men vil jo gerne have det endnu bedre.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu