|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
mlangballe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() Sendt: 28-November-2007 kl. 19:24 |
|
Hej. Kan PS3 40GB afspille SACD?? |
||
![]() |
||
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
|
Lige umiddelbart hvad jeg har læst mig til er svaret Nej. Men jeg er dog ikke 100% sikker. Ret mig hvis jeg er forkert på den.
|
||
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
||
![]() |
||
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
|
Om den så kan afspille SACD eller ej så har jeg svært ved at se hvilket udbytte folk kan have af dette?! De fleste forstærkere/receivere der kan håndtere SACD har 6 X RCA(phono) indgange (analog) og kun et fåtal kan håndtere digital overførsel af SACD-signalet!
|
||
![]() |
||
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() |
|
Det kan den ikke.
|
||
mvh Infinity
|
||
![]() |
||
Rob801 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 322 |
![]() |
|
Nej. Texten nedunder er kopieret fra Sony's webside. Det er en af grunden til at jeg købte den 60 gb udgaver.
The main differences between the 60GB and the 40GB models are as shown below: PLAYSTATION 3 60GB:
PLAYSTATION 3 40GB:
Redigeret af Rob801 - 29-November-2007 kl. 08:53 |
||
![]() |
||
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
![]() |
|
SACD signal kan vel overhovedet ikke overføres digitalt - hvilket er totalt til grin!
|
||
![]() |
||
Rob801 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 322 |
![]() |
|
"SACD signal kan vel overhovedet ikke overføres digitalt - hvilket er totalt til grin!" Nu vil jeg ikke start et store debat fordi jeg er ingen expert men....Dette er et afsnit fra den "SACD Wiki" "As would be expected, Sony and Philips, as designers of the CD and SACD formats, have the most players on the market in many guises such as standalone players, combined DVD/SACD players, in-car players,[1] and Sony's PlayStation 3 game console. (As of the 2.00 upgrade, PS3 is capable of SACD 5.1 playback via an OPTICAL CABLE. It achieves this by converting the audio to a 1.5mbps DTS format)" Kan det godt være at den kommentar fra den sidste post ikke passer mere??? Redigeret af Rob801 - 29-November-2007 kl. 12:05 |
||
![]() |
||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
|
PS3 har længe kunnet overføre SACD multikanal digitalt via HDMI, men den konverterer i den proces ganske vist DSD til PCM. Ikke desto mindre skulle lyden efter sigende stadig være ret god. Efter sigende skulle den på et tidspunkt blive opdateret til DSD via HDMI Jeg har ikke prøvet, men efter hvad jeg har læst kan man ikke - som der står i den wiki-artikel - overføre SACD-signalet via optisk. I analog form kan man selvfølgelig høre SACD i stereo, men analoglyden på PS3 er formodentlig ikke i verdensklasse. - jeg har ikke prøvet 40 GB udgaven, men ovenstående info ser da ret entydigt ud. |
||
![]() |
||
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
![]() |
|
Ups! Jeg mente optisk
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu har jeg prøvet med en SACD og nu kan den godt udsende lyden optisk digitalt - altså i den gamle 60GB version.
|
||
![]() |
||
tommyhj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 112 |
![]() |
|
HVad er SACD lige i forhold til et 5.1 DTS spor på en audio-CD?
Jeg har et par hjemmebrændte DTS-CD'er, som i bund og grund er en DTS WAV fil der er brændt som en audio-CD. Det kan PS3 60GB godt afspille. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Du mener audio-DVD, ikke???
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |