Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
tommyhj
Bruger
Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 112
|
Emne: PS3 40GB blæserstøj ved film??? Sendt: 06-December-2007 kl. 19:30 |
Er der nogen med en 40GB PS3 der har prøvet at afspille en hel DVD med opskalering eller en hel blu-ray? Er den helt stille hele vejen igennem?
Jeg er meget interesseret i at høre, om blæseren går igang under afspilningen ligesom på min 60GB... Det gør den nemlig ubrugelig som film-afspiller fordi blæserstøjen konkurrerer med dialogen.
Hvis der er én med en 40GB PS3 der gider, kunne det være godt også at målel temperaturen i rummet, mens filmen spiller! Min 60GB kan fx. godt være stille under en film, hvis bare det er koldt nok i rummet (18 grader...). Og ved 24 grader går blæseren igang af sig selv, uden at PS3'en laver noget.
|
 |
micker
Super bruger
Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 356
|
Sendt: 06-December-2007 kl. 20:33 |
du kan prøve at læse de tråde omkring 60 vs 40 gb. Det har været oppe flere gange og folk der har gået fra 60 gb til 40 gb har været positivt overrasket.
|
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio
PS3
|
 |
tommyhj
Bruger
|
Sendt: 06-December-2007 kl. 21:45 |
micker skrev:
du kan prøve at læse de tråde omkring 60 vs 40 gb. Det har været oppe flere gange og folk der har gået fra 60 gb til 40 gb har været positivt overrasket.
|
Jep, det har jeg gjort, men folk siger bare at den er stille (og det siger folk jo også om 60gb versionen)... Jeg vil gerne vide under hvilke forhold den er stille, og om den består "se en film uden blæserlarm ved normal stuetemperatur"-testen  Måske skulle jeg bare lave det gode gamle 30-dages returret-trick i Elgiganten
|
 |
Larxox
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
|
Sendt: 06-December-2007 kl. 21:53 |
Hej!
Jeg har ejet begge og kan konstatere at 60GB modellen "kun" er til spil, da den lyder som en hårtørrer.
Min nye 40GB model kan faktisk bruges, som både DVD og Blu-Ray afspiller uden problemer.
Jeg kan kun anbefale en PS3 40GB version !
|
|
 |
rasmus_bt
Super bruger
Oprettet: 05-December-2007
Point: 286
|
Sendt: 06-December-2007 kl. 21:57 |
Ved 21 grader og en hel blu-ray film, siger den det samme uanset om den bare står tændt, eller har en film der kører. I dialog-scener ved moderat lydstyrke (ja hvad er det egentlig??) kan jeg sagtens høre blæseren fra den. Synes ikke det er et voldsomt problem, men man bliver næsten selv nødt til at prøve-lytte, da grænsen for det acceptable støjniveau jo er forskellig fra person til person. Under Die Hard 4.0 var der absolut intet at høre, men det er jo også en film med gang i den fra start til slut. Så når alt kommer til alt: Den larmer mere end min tidligere NAD dvdafspiller, MEN jeg ville ikke gå tilbage, da jeg sagtens kan leve med dens støjniveau.
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 06-December-2007 kl. 22:01 |
Jeg har en af de sidste bundle 60 gb pakker, den står godt inok nde på en hylde i reolen, men støjen generer ikke, ved ikke om de sidste 60 gb støjer mindre end de første.
Er det fordi 40 gb harddisken afgiver mindre varme end 60 gb at den støjer mindre, eller er det en mindre støjende blæser ??
Redigeret af SVP03 - 06-December-2007 kl. 22:13
|
SVP03
|
 |
tommyhj
Bruger
|
Sendt: 06-December-2007 kl. 22:13 |
SVP03 skrev:
Jeg har en af de sidste bundle 60 gb pakker, den står godt inok nde på en hylde i reolen, men støjen generer ikke, ved ikke om de sidste 60 gb støjer mindre end de første.
Er det fordi 40 gb harddisken afgiver mindre varme end 60 gb at den støjer mindre ellr det en mindre støjende blæser ?? |
Det er primært fordi 40gb versionen kører med 65nm CELL processor som laver mindre varme. De har vist også optimeret andre ting, så som hvor luften kommer ind og hvor den blæses ud, og optimeret en del andre komponenter. 40gb bruger derfor også kun 135w ved fuld belastning mod 200w i 60gb versionen. Jeg håbede derfor på at den kunne trække en hel film uden at den skulle fyre op under blæseren... Men jeg bliver nok nødt til at teste den personligt for at se om jeg irriteres lige så meget over støjen som ved 60gb'en.
|
 |
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 06-December-2007 kl. 22:18 |
Nu har jeg ladet en BR film køre i 30 min. uden at støjen generer.
I må godt nok have skruet godt ned for lyden under film eller ser mange film med stille passager.
Men nu har jeg også været vant til min HDD optager.
|
SVP03
|
 |
SJ
Guld medlem
Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
|
Sendt: 07-December-2007 kl. 00:40 |
tommyhj skrev:
Måske skulle jeg bare lave det gode gamle 30-dages returret-trick i Elgiganten 
|
Shhhh...ikke stjæle min gode idé!  Jeg har nu haft 2 stk. 60 GB PS3'er hjemme og begge har haft blæserstøjproblemet i mere eller mindre grad. Det er p*sse irriterende, når det primære formål med købet var, at den skulle bruges til visning af film og det er udelukket med det støjniveau. At blæseren aldrig går ned i hastighed igen, når den først har nået 2. og 3. niveau, er jo også helt klart en fejl. Jeg vil prøve at skrive til Nordisk Film igen og prøve at få dem til at gå med til, at sælgeren giver mig mine penge tilbage, eller ombytter til en 40 GB PS3 sammen med en eller form for økonomisk kompensation. Jeg vil miste mange penge ved at sælge til en privat, da min ombyttede PS3 60 GB, som jeg fik ombyttet hos Nordisk Film, jo ikke blev leveret i original emballage. 
Redigeret af SJ - 07-December-2007 kl. 00:41
|
 |
Bolt
Bruger
Oprettet: 04-Januar-2007
Point: 99
|
Sendt: 07-December-2007 kl. 06:08 |
Som jeg hører det, larmer PS3'en noget i niveau med en VHS maskine. Hørbart i stille passager, men ikke stærkt irriterende. Til gengæld ser tingene jo godt ud, den loader filmene hurtigt og man kan spille på den (hvis der altså var nogle ordentlige PS3-spil ude  - Drakes Fortune går an)
|
 |
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 07-December-2007 kl. 07:56 |
Bolt skrev:
Som jeg hører det, larmer PS3'en noget i niveau med en VHS maskine. Hørbart i stille passager, men ikke stærkt irriterende.
Til gengæld ser tingene jo godt ud, den loader filmene hurtigt og man kan spille på den (hvis der altså var nogle ordentlige PS3-spil ude - Drakes Fortune går an)
| Den larmer klart mere end en VHS maskine også mere end en harddiske optager, men det har også noget med hvad støjen reflekteres mod (væg, reol m.m.) Det er da stadig det mest støjende man har i stuen ud over ungerne og konen.
|
SVP03
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8687
|
Sendt: 07-December-2007 kl. 09:59 |