recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mappeovervågning i Vista MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMappeovervågning i Vista MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mivi71dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Emne: Mappeovervågning i Vista MCE
    Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 10:14
Hej

Jeg har (desværre) lige været igennem en reinstallation af Windows Vista som følge af et harddisk crash. Sådan er det jo så...

Men efter installation, har jeg forsøgt at rette / ændre nogle indstillinger som førhen (og stadigvæk) irritere mig.

1.
Jeg har fået min musik, mine billeder og mine film ind i under de respektive kategorier i MCE i Vista.
Så langt så godt.

Men f.eks. under billeder kan jeg se, at ud over at have fundet mine billeder (i mappen billeder på mit D drev) har den også fundet billeder i mappen Musik på mit D drev.
Det så jeg ellers gerne, at den ikke gjorde.

Jeg vil faktisk gerne have det således

- At MCE kun kigger efter billeder i én mappe.
 - At MCE kun kigger efter Musik i én mappe.
 - At MCE kun kigger efter film og lign i én mappe.

Ovenstående mapper er 3 forskellige. Og de skal "linke" til hver sin del alene.

Nogen der ved, om jeg kan det ?

2.
Findes der måske et plugin eller et program, som kan tweake Vista MCE?
Der plejer at være rigeligt at programmer eller lignende som kan dette. Men jeg syntes ikke lige jeg kan finde noget.
Og jeg ved da, at en del kan tweakes - Bare ikke hvor ;-)

3.
Findes der et simpelt plugin (igen til Vista MCE) som kan give mig flere oplysninger under afspilning af DVDer?
Her tænker jeg på mere end bare "Afspiller kapitel 17/34".
Gerne med hvor mange timer, minutter og sekunder der er afspillet samt alle mulige andre oplysninger.
Husker at jeg engang havde en (meget billig) DVD afspiller - Den havde en knap der hed INFO - Trykkede jeg på den væltede det ned over skærmen med informationer omkring den aktuelle DVD og/eller afspilning.

Det er vist lige det.

Michael
Til top
larsstampe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2006
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 08:05

Hej

Til punkt 1.

Så her jeg helt samme problem. Når man tilføjer en mappe under video fremkommer den også under billeder ??. Det burde jo netop være meningen at man kann kigge i forskellige foldere. Er der en fejl i vores install eller har alle dette problem i vista ?

Mvh
Lars
Til top
KaNo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 21:45

Samme problem her, under billeder ser jeg bla. hele mit d:\ selvom det ikke specifikt er tilføjet til overvågning. Jeg kan udover det ikke fjerne overvågning på delte filer "musik" og "recordedtv".

Hvor findes der en setting der tildeler en mappe til musik til musikbiblioteket med overvågning, en til billeder og en til film?

KaNo
Til top
larsstampe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2006
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 18:50

Hej

Er der virkelig ingen som har en løsning, eller har alle bare acepteret at det er sådan vista mce fungerer.

Det er da for mig en åbentlys fejl at man ikke kan vælge forskellige foldere til musik & billeder osv, uden alle biblioteker vises under video'er

Hjælp

Mvh
Lars
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 19:02

Jeg tror det er en "feature" i MCE. I det hele taget er det som om, at alt hvad der hedder Mappe indstillinger, der lever den sit helt eget liv. Jeg har bla. været ude for, at jeg slet ikke kunne fjerne en mappe som den overvågede.

Microsoft vil nok kalde det en feature. Vi andre kalder det for en bug!

Jeg har ikke rodet så meget med det, siden de seneste opdateringer, så jeg ved ikke om det har ændret noget.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu