recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox og NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox og NAS

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MartinL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox og NAS
    Sendt: 14-December-2007 kl. 11:10

Det har sikkert været besvaret før, men håber at i har tålmodighed til at besvare mit spørgsmål alligevel.

Kan squeezeboks hente musikfiler direkte fra en netværksHD uden en tændt computer?

Hvis ja, kræves der så noget specielt af netværksharddisken (skal den understøtte noget specielt).

Martin

Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af MartinL MartinL skrev:

Det har sikkert været besvaret før, men håber at i har tålmodighed til at besvare mit spørgsmål alligevel.

Kan squeezeboks hente musikfiler direkte fra en netværksHD uden en tændt computer?

Hvis ja, kræves der så noget specielt af netværksharddisken (skal den understøtte noget specielt).

Martin

Nej, det kan den ikke. Der skal kører en PC'er med Slimserver (SqueezeCenter) installeret.
mvh PSSO
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 11:46

Det er jo ikke rigtigt  (Du har selv deltaget i Sandals tråd om emnet, så du ved det jo godt...)

PSSO vil måske ikke så gerne have det, men det kan altså let lade sig gøre uden en pc.

Det er ikke alle NAS'er, der kan køre Slimserver (og endnu færre Squeezecenter).

Der er en livlig diskussion her vedr. hardware: http://forums.slimdevices.com/forumdisplay.php?s=1cda59d8c08 ae9ed6809f7136936bacb&f=18

Venligst
Søren

Til top
MartinL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 12:25
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 12:47

Jeps, men for de samme penge kan du få denne her: http://www.synology.com/enu/products/DS207+/index.php

(http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400821)

Husk diske! 207'eren kan - men skal ikke - tage to  207'eren kan også køre Squeezecenter (Hvis du kører Raid 1 kan du godt tage to billige)

Venligst
Søren

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 13:37

Du kan også være hurtig og slå til i denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32152& PN=1&TPN=500

TS209 er en fed NAS

Venligst
Søren

Til top
MartinL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 11:09

Hej Breddam.

Vil det sige at jeg "bare" skal have slimserver kørende på netværksHD'en, så kan jeg hente min musik direkte derfra?

Kan man se direkte på squeezeboksen, de numre som ligger på HD'en, eller skal man tænde computeren for at eks. at lave en playliste?

Ang. usb til tilslutning af printer, fungerer denne med alle typer printere. Grunden til at jeg spørger om dette er at jeg købte en D-link router med usb udgang for printer, men den fungerer ikke med alle typer, og slet ikke med den jeg har.

Martin

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 14:16
Hvis du skal kunne køre Squeezecenter, er disse NAS'er foreløbig åbnet: http://oinkzwurgl.org/ssods3
Slimserver: http://oinkzwurgl.org/ssods
Jeg kender ikke rigtigt andre, men prøv det link til Slimdevices.com, som jeg gav.

Vedr. afspilning skal du ikke bruge pc'en til noget. Den kan være slukket - det gør ingen forskel.
PC'en skal du bruge, hvis du har en spilleliste, som du vil benytte på din SB. Den skal genereres på din pc og lægges over på NAS'en. (Og så bruges pc'en selvfølgelig ikke mere) Her må du lige spørge folk med SB til råds. Jeg har en Noxon 2 Audio som klient.

Jeg ved ikke noget konkret om printere og kompatibilitet. Jeg har haft tre printere tilknyttet min NAS, og der var ingen problemer.
Jeg fandt frem til printeren på NAS'en og installerede som med enhver anden printer. Altså cd med en inf-fil og de rette drivere.

Venligst
Søren
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 15:19

Hej Breddam.

Vil det sige at jeg "bare" skal have slimserver kørende på netværksHD'en, så kan jeg hente min musik direkte derfra?

Kan man se direkte på squeezeboksen, de numre som ligger på HD'en, eller skal man tænde computeren for at eks. at lave en playliste?

Ang. usb til tilslutning af printer, fungerer denne med alle typer printere. Grunden til at jeg spørger om dette er at jeg købte en D-link router med usb udgang for printer, men den fungerer ikke med alle typer, og slet ikke med den jeg har.

Martin

Hvis man har Slimserver (SqueezeCenter) kørende på en PC'er (der kører Windows, Linux m.m.) kan man med den kommende trådløse fjernbetjening fra SlimDevices styre Squeezebokse, Transporter og selvfølgelig SqueezeCenter.

mvh PSSO
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af PSSO PSSO skrev:

Martin

Nej, det kan den ikke. Der skal kører en PC'er med Slimserver (SqueezeCenter) installeret.

Der skal køre en "enhed" med ...... (vil nok være mere korrekt )

mvh PSSO
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 15:50

Hvis man har Slimserver (SqueezeCenter) kørende på en PC'er (der kører Windows, Linux m.m.) kan man med den kommende trådløse fjernbetjening fra SlimDevices styre Squeezebokse, Transporter og selvfølgelig SqueezeCenter.

Jeg vil tro, at denne trådløsefjernbetjeningen også vil kunne bringes til at virke på et NAS. De fleste NAS har et Linux baseret system, så vil tro, at der blot skal laves nogle opdateringer/modifikationer af systemet på NAS (ligesom det sker med SlimServer/SqueezeCenter).

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Jeg vil tro, at denne trådløsefjernbetjeningen også vil kunne bringes til at virke på et NAS. De fleste NAS har et Linux baseret system, så vil tro, at der blot skal laves nogle opdateringer/modifikationer af systemet på NAS (ligesom det sker med SlimServer/SqueezeCenter).

Ja, det vil sikkert nok kunne lade sig gøre, men jo flere resource ens Slimserver (SqueezeCenter) har til rådighed, jo bedre performance vil man få. Så en NAS boks med 256MB RAM eller mere, vil måske være en løsning (uden jeg skal gøre mig klog på NAS)

Har forsøgt med en gammel "enhed" med 256MB RAM og Ubuntu Server (Linux) og det kørte rimeligt.

Redigeret af PSSO - 15-December-2007 kl. 16:45
mvh PSSO
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu