|
Skal skiverne absolut være billigst? |
Besvar |
Forfatter | |
dahm123
Ny bruger Oprettet: 25-December-2004 Status: Offline Point: 9 |
Emne: Skal skiverne absolut være billigst? Sendt: 27-Februar-2005 kl. 10:29 |
FATTIGRØV.... ja, fattigrøv får jeg næsten lyst til at sige. Jeg går ud fra, at deltagere i dette forum bruger en del tid og penge på deres hobby. DVD-brændere, PC-ere og ikke mindst recordere med HD. Ialt mange tusinde kroner. Så bruger der mange meter spalteplads på at diskutere, hvordan man sparer få kroner på medierne. Kan jeg benytte budget osv. Man må være ekstrem aktiv hvis man kan bruge mere end 100-200 DVD skiver om året (altså hvis man ikke er pirat-kopist) Lad butikkerne have deres billige L... øh skiver for dem selv og køb nogle ordentlige. Hvis du stadig synes, at det er mange pengs, så vent en ekstra måned med at opdatere dit hard-ware så har du mere end råd til at købe de gode skiver. Jeg håber med dette indlæg at have provokeret godt og grundigt |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 27-Februar-2005 kl. 11:15 |
Hej dahm123 Tja, men dette er ikke et forum for provokerende debat - med mindre den har et indhold. Det behov dækker de danske nyhedsgrupper meget bedre (http://www.usenet.dk/) Dit indlæg mangler derfor en væsentlig ting for at høre hjemme her, og det er hvad du anbefaler istedet og hvorfor ? /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Sendt: 27-Februar-2005 kl. 11:39 |
Så'n er vi så forskellige. Jeg kender folk der kun vil have B&O
indenfor dørene - og så hører de Kandis på cdafspilleren og ser Pretty
Woman for 100'ende gang på dvd'en. De handler så også i Netto og Fakta.
Og fred være med det.
Personligt bruger jeg lige så gerne Datawrite eller Ritek som Verbatim. Der er meget langt mellem fejlbrændingerne - det være sig på pc'en eller recorderen. |
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 27-Februar-2005 kl. 11:52 |
Hej dahm Jeg kan godt følge dig og jeg griner også af folk der køber det billigst lort og om et års tid opdager at de ikke virker og pengene er spildt. Imidlertid husker jeg fra engang hvor jeg solgte CD'er at folk køber måske 1.000 stk af gangen og så betyder 2-3 kroner altså en forskel. De køber næppe så mange skiver til dem selv, men med videre salg for øje og så er det jo profitmaksimering det gælder! Der skal være plads til os alle og nogen gange - fx ved prøve brændinger - kan de billigste skiver have en berettelse (jeg gider ikke bruge DVD-RW). Hvis du har gode eller dårlige erfaringer med bestemte skiver så skriv lidt om det! Og HUSK at en skive bliver ikke bedre af at være købt et dyrt sted. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
Bent M
Super bruger Oprettet: 07-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 496 |
Sendt: 27-Februar-2005 kl. 12:19 |
Provokere til hvad ? For at det skal være provokerende så skal der jo ligesom være noget substans i det. Medlemmer her på sitet forsøger at finde de gode skiver til gode priser, hvad galt er der i det ? Sådan lidt på samme måde som når man arbejder på at arangere fællesindkøb af selve recorderen for at spare nogle penge, så det er også et spørgsmål at kunne købe gode dvd skiver i Fx tyskland til samme pris som dårligere skiver koster herhjemme Redigeret af Bent M |
|
Mvh
Bent M Sony RDR HX1010 |
|
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Sendt: 27-Februar-2005 kl. 13:44 |
Skiverne behøver heller ikke at være de absolut billigste. Der er mange, der ligesom jeg helst bruger Verbatim. Verbatim hører ikke til de aller billigste skiver, men de er gode - og rimeligt billige. Mit forbrug til brænding af film fra HDD+DVD optager: 30 stk. på et halvt år, svarende til 60 på et år. Men nu er jeg også fattigrøv, så jeg brænder som regel 4 film pr. skive - hvis jeg skulle brænde én film pr. skive, skulle jeg således bruge 240 skiver pr. år. Altså er jeg både ekstrem aktiv - og fattigrøv... Redigeret af Thorvald |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
norbert
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
Sendt: 27-Februar-2005 kl. 13:46 |
Køb de bedste skiver - de er de billigste i længden :-)
|
|
clausewitz
Guld medlem Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
Sendt: 27-Februar-2005 kl. 15:44 |
Hej Thorkild Tak for matematik lektionen . Du må da vist have en ordentlig samling tegnefilm for 4 spillefilm på en alm. DVD-skive det kan da vist ikke lade sig gøre? Claus |
|
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Sendt: 27-Februar-2005 kl. 16:56 |
Nej, det er faktisk udelukkende - eller næsten udelukkende - spillefilm. Jeg bruger bare FR (flexible recording) - og 4 spillefilm lander oftest på omkring 6 timer. Denne optagekvalitet er jeg indtil videre fuldt ud tilfreds med. Billedet står helt pænt på mit 28" fjernsyn. |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |